Volkswagen | Oficjalna premiera Golfa VII TGI (CNG) w wersji hatchback i Variant (kombi)
Zgodnie z zapowiedziami, grupa Volkswagena przygotowała na Salon Samochodowy w Genewie nową strategię dla modeli CNG marek Volkswagen i Audi. Kilka dni temu pisaliśmy o Audi A3 Sportback g-tron, dzisiaj kolej na Volkswagena. Wszystkie nowe pojazdy wyposażone w fabryczną instalację zasilania CNG będą nazywane TGI BlueMotion (dotychczas EcoFuel). Pierwszym modelem wykorzystującym ten kryptonim będzie Golf TGI VII generacji – w wersji hatchback i Variant. Pod maską znajdziemy silnik 1.4 TGI o mocy 110 KM.
Światowa premiera Golfa TGI BlueMotion (CNG)
Volkswagen stosuje wszystkie dostępne, nowoczesne układy napędowe, aby zaoferować użytkownikom odpowiednie do ich potrzeb rozwiązania. Wyjątkowo ekologiczne, oszczędne i ekonomiczne są samochody zasilane gazem ziemnym. Najnowszym przedstawicielem tej grupy pojazdów jest Golf TGI BlueMotion, który pojawi się w salonach pod koniec lata w wersji hatchback, a jesienią jako Variant. Wraz z wprowadzeniem tego modelu Golfa Volkswagen zmienia oznaczenie modeli na gaz ziemny z EcoFuel na TGI BlueMotion.
Golf TGI BlueMotion będzie napędzany nowym silnikiem na gaz ziemny z turbodoładowaniem (81 kW/110 KM). Ten biwalentny (przystosowany do gazu i benzyny) silnik 1.4 TSI umożliwia uzyskanie dużych zasięgów: przy pracy tylko z CNG, w wersji z 6-biegową przekładnią manualną jest to aż 420 kilometrów. Zużycie gazu wynosi 4,8 m3 (3,5 kg)/100 km (emisja CO2 94 g/km). Z napędem benzynowym zasięg wynosi 940 kilometrów (spalanie 5,4 l/100 km). Przy pełnych dwóch podpodłogowych zbiornikach gazu ziemnego (razem 20,4 m3 [15 kg]) i zbiorniku benzyny (50 litrów), Golf TGI BlueMotion może przejechać bez tankowania nawet 1.360 kilometrów.
W wersji z 7-biegową DSG, przy średnim zużyciu gazu 4,6m3 (3,4 kg)/100 km i benzyny 5,0 l/100 km, zasięg jest jeszcze większy. Bardzo oszczędny Golf TGI ma równocześnie bardzo dobre osiągi jezdne: do 100 km/h rozpędza się w 10,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 194 km/h.
Światowa premiera Golfa Varianta
Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako światową premierę – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg.
Nowy Golf Variant jest eleganckim, wszechstronnym autem, łączącym niskie wartości spalania z dynamicznymi osiągami jezdnymi, wysokim poziomem jakości i dużą zmiennością układu wnętrza. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 litrów do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach nowy Golf Variant pomieści nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów).
Na zewnątrz mierzący 4.562 mm długości Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersją hatchback) do wysokości zakończenia przednich drzwi ma taką samą linię, jak tradycyjny Golf. Między słupkami B a D wyraźnie zaznacza się sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udało się po raz pierwszy przenieść charakterystyczny kształt słupka C z klasycznego Golfa na słupek D Varianta, przy czym „trzecie” okno boczne optycznie stanowi część słupka D. W rezultacie sylwetka nowego Golfa Varianta jest bardziej rozciągnięta, elegancka i muskularna.Światowa premiera Golfa Varianta
Nowy Golf Variant jest eleganckim, wszechstronnym autem, łączącym niskie wartości spalania z dynamicznymi osiągami jezdnymi, wysokim poziomem jakości i dużą zmiennością układu wnętrza. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 litrów do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach nowy Golf Variant pomieści nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów).
Na zewnątrz mierzący 4.562 mm długości Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersją hatchback) do wysokości zakończenia przednich drzwi ma taką samą linię, jak tradycyjny Golf. Między słupkami B a D wyraźnie zaznacza się sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udało się po raz pierwszy przenieść charakterystyczny kształt słupka C z klasycznego Golfa na słupek D Varianta, przy czym „trzecie” okno boczne optycznie stanowi część słupka D. W rezultacie sylwetka nowego Golfa Varianta jest bardziej rozciągnięta, elegancka i muskularna.
Podobne wpisy
- CNG Skoda | Genewa 2014: Skoda Vision C concept z…
- Skoda CNG | Premiera Skoda Octavia G-TEC na gaz ziemny…
- CNG VW | Volkswagen Polo TGI zasilany gazem ziemnym w…
- Seat Leon TGI | Seat prezentuje nowy model zasilany CNG…
- Volkswagen EcoUp!, Skoda CitiGo CNG i Seat Mii EcoFuel |…
- Volkswagen TGI | Silniki CNG w grupie Volkswagen. Technologia TGI…
- VOLKSWAGEN | Ruszyły zamówienia na model eco up! (CNG)
- BOSCH dostawcą rozwiązań CNG dla najbardziej ekologicznego auta – VW…
- Volkswagen Up! EcoFuel zasilany CNG najbardziej ekologicznym pojazdem w Niemczech.…
- VW Scirocco CUP | Gładysz 7. na Nurburgringu. Litwin nie…