Volkswagen | Oficjalna premiera Golfa VII TGI (CNG) w wersji hatchback i Variant (kombi)

VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. VW Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny) Źródło: cng.auto.pl

Zgodnie z zapowiedziami, grupa Volkswagena przygotowała na Salon Samochodowy w Genewie nową strategię dla modeli CNG marek Volkswagen i Audi. Kilka dni temu pisaliśmy o Audi A3 Sportback g-tron, dzisiaj kolej na Volkswagena. Wszystkie nowe pojazdy wyposażone w fabryczną instalację zasilania CNG będą nazywane TGI BlueMotion (dotychczas EcoFuel). Pierwszym modelem wykorzystującym ten kryptonim będzie Golf TGI VII generacji – w wersji hatchback i Variant. Pod maską znajdziemy silnik 1.4 TGI o mocy 110 KM.

Światowa premiera Golfa TGI BlueMotion (CNG)

VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny) Źródło: cng.auto.pl

Volkswagen stosuje wszystkie dostępne, nowoczesne układy napędowe, aby zaoferować użytkownikom odpowiednie do ich potrzeb rozwiązania. Wyjątkowo ekologiczne, oszczędne i ekonomiczne są samochody zasilane gazem ziemnym. Najnowszym przedstawicielem tej grupy pojazdów jest Golf TGI BlueMotion, który pojawi się w salonach pod koniec lata w wersji hatchback, a jesienią jako Variant. Wraz z wprowadzeniem tego modelu Golfa Volkswagen zmienia oznaczenie modeli na gaz ziemny z EcoFuel na TGI BlueMotion.

VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny) Źródło: cng.auto.pl

Golf TGI BlueMotion będzie napędzany nowym silnikiem na gaz ziemny z turbodoładowaniem (81 kW/110 KM). Ten biwalentny (przystosowany do gazu i benzyny) silnik 1.4 TSI umożliwia uzyskanie dużych zasięgów: przy pracy tylko z CNG, w wersji z 6-biegową przekładnią manualną jest to aż 420 kilometrów. Zużycie gazu wynosi 4,8 m3 (3,5 kg)/100 km (emisja CO2 94 g/km). Z napędem benzynowym zasięg wynosi 940 kilometrów (spalanie 5,4 l/100 km). Przy pełnych dwóch podpodłogowych zbiornikach gazu ziemnego (razem 20,4 m3 [15 kg]) i zbiorniku benzyny (50 litrów), Golf TGI BlueMotion może przejechać bez tankowania nawet 1.360 kilometrów.

VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny) Źródło: cng.auto.pl

W wersji z 7-biegową DSG, przy średnim zużyciu gazu 4,6m3 (3,4 kg)/100 km i benzyny 5,0 l/100 km, zasięg jest jeszcze większy. Bardzo oszczędny Golf TGI ma równocześnie bardzo dobre osiągi jezdne: do 100 km/h rozpędza się w 10,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 194 km/h.
Światowa premiera Golfa Varianta

VW Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny) Źródło: cng.auto.pl

Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako światową premierę – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg.

VW Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny) Źródło: cng.auto.pl

Nowy Golf Variant jest eleganckim, wszechstronnym autem, łączącym niskie wartości spalania z dynamicznymi osiągami jezdnymi, wysokim poziomem jakości i dużą zmiennością układu wnętrza. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 litrów do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach nowy Golf Variant pomieści nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów).

VW Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. VW Golf 1.4 TGI BlueMotion (CNG, gaz ziemny) Źródło: cng.auto.pl

Na zewnątrz mierzący 4.562 mm długości Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersją hatchback) do wysokości zakończenia przednich drzwi ma taką samą linię, jak tradycyjny Golf. Między słupkami B a D wyraźnie zaznacza się sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udało się po raz pierwszy przenieść charakterystyczny kształt słupka C z klasycznego Golfa na słupek D Varianta, przy czym „trzecie” okno boczne optycznie stanowi część słupka D. W rezultacie sylwetka nowego Golfa Varianta jest bardziej rozciągnięta, elegancka i muskularna.Światowa premiera Golfa Varianta

Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako światową premierę – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg. Po raz pierwszy w historii model ten (spektrum mocy 63 kW/85 KM do 110 kW/150 KM) będzie oferowany także jako niezwykle oszczędna wersja TDI BlueMotion. W tym przypadku Golf Variant o mocy 81 kW/110 KM, z manualną, 6-biegową skrzynią biegów zużywa średnio 3,3 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 87 g/km) i jest najoszczędniejszym Golfem Variantem w historii. W Genewie premierę będzie miał także napędzany na wszystkie koła Golf Variant 4MOTION.
Nowy Golf Variant jest eleganckim, wszechstronnym autem, łączącym niskie wartości spalania z dynamicznymi osiągami jezdnymi, wysokim poziomem jakości i dużą zmiennością układu wnętrza. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 litrów do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach nowy Golf Variant pomieści nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów).
Na zewnątrz mierzący 4.562 mm długości Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersją hatchback) do wysokości zakończenia przednich drzwi ma taką samą linię, jak tradycyjny Golf. Między słupkami B a D wyraźnie zaznacza się sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udało się po raz pierwszy przenieść charakterystyczny kształt słupka C z klasycznego Golfa na słupek D Varianta, przy czym „trzecie” okno boczne optycznie stanowi część słupka D. W rezultacie sylwetka nowego Golfa Varianta jest bardziej rozciągnięta, elegancka i muskularna.