Ekonomia CNG

CNG to mniejsze koszty eksploatacyjne pojazdu!

VIII Supertest Ekonomii 2011 - Fiat Panda CNG
Fot. Wojciech Morawiec, zwycięca VIII Supertestu Ekonomii z Fiatem Pandą na CNG Źródło: cng.auto.pl

Nie ma tańszego paliwa niż sprężony gaz ziemny (CNG). Zastosowanie metanu do zasilania pojazdów wyraźnie przekłada się na oszczędności płynące z mniejszego spalania taniego paliwa oraz dłuższą żywotność elementów silnika. Najniższ koszt przejechania 100 kilometrów został udowodniony w VII i VIII edycji Supertestu Ekonomii w latach 2010 i 2011. Pojazdy zasilane gazem ziemnym pokonały wszystkie inne konstrukcje zasilane benzyną, olejem napędowym czy auta hybrydowe.

Mniejsze koszty wynikają przede wszystkim z niższej ceny paliwa CNG w stosunku do paliw ropopochodnych.

Brak substancji kancerogennych w składzie CNG wydłuża żywotność silnika.

Zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych zależy również od wprowadzenia rozwiązań umożliwiających przez władze lokalne na swoim terenie zachęt do stosowania lub obowiązku stosowania paliw alternatywnych do benzyny i oleju napędowego. Nie są one jeszcze mocno odczuwalne w Polsce, ale ta sytuacja powinna się zmieniać na korzyść CNG w najbliższym czasie. Stosowane są zwolnienia podatkowe, ulgi w podatku drogowym i autostradowym. Dotacje do zakupu pojazdów przyjaznych środowisku, oraz współfinansowanie konwersji pojazdu do CNG.

Ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów? Jak daleko zajedziemy za 100 zł?

Porównanie: CNG vs LPG vs benzyna vs diesel

Stacja CNG Kalisz - wjazd Stacja CNG Kalisz - wjazd

Przedstawiamy katalogowe porównanie popularnych modeli pojazdów dostępnych z różnymi jednostkami napędowymi – zasilanymi gazem ziemnym (CNG) propan-butanem (LPG), benzyną i olejem napędowym.