LNG, CNG lub biogaz Scania i nowe silniki na metan z EURO 6

Silnika zasilany metanem (CNG, LNG, biogaz) marki Scania
Fot. Silnika zasilany metanem (CNG, LNG, biogaz) marki Scania Źródło: scania.pl

W związku ze zbliżającym się wejściem nowej normy emisji spalin EURO VI, Scania wprowadzi do swojej oferty dwa nowe silniki zasilane metanem. Będą to 9-litrowe jednostki w układzie 5 cylindrowym o wariantach mocy 280 i 340 KM. Będą one montowane w autobusach i ciężarówkach zasilanych CNG, LNG lub biogazem.

Wejście nowej normy emisji spalin EURO VI przyniesie poważne zmiany dla całej branży dużych pojazdów – autobusów oraz ciężarówek. Już teraz firmy intensywnie pracują nad nowymi jednostkami napędowymi, a realizowane zamówienia starają się koniecznie dostarczyć do końca 2013 roku aby zmieścić się jeszcze w czasie obowiązywania normy EURO V.

Scania jest jednym z pierwszych producentów, który przedstawił swoje jednostki spełniające normę EURO VI. Nowy silnik o pojemności 9 litrów będzie dostępny w dwóch wariantach mocy, reprezentujących lepsze osiągi niż poprzednie jednostki.

Kupujący będą mieli do wyboru następujące warianty silnika zasilanego CNG, LNG lub biogazem:

– 280 KM, 1.350 Nm (1.100 – 1.400 obr/min);

– 340 KM, 1.600 Nm (1.100 – 1.400 obr/min).

Mamy nadzieję, że zmodernizowana gama jednostek napędowych przyczyni się do zwiększenia zainteresowania dla dużych pojazdów. Szczególnie interesujący jest mocniejszy wariant, który zapewne zwróci uwagę zarządzających flotami pojazdów przeznaczonych do dystrybucji lokalnej.

Tymczasem już w tym miesiącu ma mieć miejsce pierwsza dostawa pojazdów usług komunalnych marki Scania zasilanych CNG do MPO Warszawa. Tradycyjnie, poinformujemy o tym Państwa jako pierwsi.