LNG – Największe na świecie Statki towarowe LNG już prawie gotowe do wypłynięcia
Pierwszy, w pełni obciążony statek towarowy w skali całego oceanu wymaga ogromnych ilości energii pochodzącej z oleju napędowego, jednak jedna z firm przewozowych dbająca o środowisko odbiegła o tej konwencji i wybrała budowę statku zasilanego czystym gazem skroplonym.
Kontenerowce 3100 TEU Marlin są obecnie w budowie w stoczni NASSCO w San Diego dla TOTE Shipholdings. Te warte 350.000.000 dolarów statki mierzą 764 metrów długości, budowa zostanie zakończona pod koniec przyszłego roku, co czyni je największymi, kiedykolwiek wyprodukowanymi napędzanymi głównie przez LNG.
Każdy statek klasy Marlin będzie korzystać z gazu, z wtryskiem paliwa, o podwójnej niskiej prędkości silnika wysokoprężnego 8L70ME-GI zdolnego do jazdy na każdym konwencjonalnym oleju opałowym lub gazie LNG. Podczas spalania gazu ziemnego (przechowywany w 380 tonowych zbiorników kriogenicznych), oczekuje się, że osiągnie 98 procent mniej tlenków siarki, 71 procent mniej tlenków azotu, 71 procent mniej dwutlenku węgla, a 99 procent redukcji oszałamiających pyłowych emisji, a jednocześnie zwiększenie efektywności paliwowej statków wpływających w porównaniu do konwencjonalnych silników Diesla. Co więcej, statki te będą nosić ładunek 60 procent większy niż obecne. Po zakończeniu budowy, statki będą przeznaczone do transportu towarów z Florydy do Iz San Juan, Puerto Rico. Jeśli Marlins okażą się skuteczne, w najbliższych latach rozpocznie się budowa kolejnych trzech olbrzymich kontenerowców. Miejmy nadzieję, że reszta branży żeglugi morskiej podąży w tym samum kierunku, wykorzystując LNG do transportu morskiego.
Obejrzyjcie budowę zbiorników LNG, które będą wykorzystywane w statkach klasy Marlin, pierwsze na świecie kontenerowce LNG.