LNG na kolei Lokomotywa gazodiesel (LNG i olej napędowy)

Lokomotywa Dual Fuel na gaz ziemny marki MP&ES

Fot. Lokomotywa Dual Fuel na gaz ziemny marki MP&ES Źródło: MP&ES

LNG to coraz bardziej popularne paliwo dla transportu szynowego. Dowodem na rosnące zainteresowanie metanem przez kolej jest premiera nowej lokomotywy w układzie gazodiesel, zasilanej mieszanką gazu ziemnego i oleju napędowego. Firma Motive Power & Equipment Solutions (MP&ES) zaprezentowała lokomotywę Greenville, która dzięki zasilaniu dual fuel cechuje się walorami ekologicznymi oraz znaczącymi oszczędnościami w wydatkach na paliwo. Pojazd ten dedykowany jest do obsługi krótkich tras lub jako lokomotywa manewrowa.

Napęd gazowy był obiektem analiz ze strony firmy MP&ES przez ostatnie 2 lata. Celem prowadzonych prac było przygotowanie zasilania metanem, które pozwoliłoby na utrzymanie wysokich parametrów pracy silnika przy jednoczesnym obniżeniu kosztów eksploatacji – wydatków na paliwo. Owocem prac jest rodzina lokomotyw Greenville napędzanych metanem. Razem z firmą dostarczającą jednostki napędowe – OptiFuel Systems, przygotowano warianty napędzane mieszanką gazu ziemnego i oleju napędowego (tzw. gazodiesel), jak i pracujących wyłącznie na metanie.

Lokomotywy Dual Fuel pojawią się na rynku w ciągu kilku miesięcy. Pod koniec 2014 roku powinny do klientów trafić pierwsze pojazdy szynowe linii Greenville, z napędem gazodiesel TM MP1500 o mocy 1.500 KM. Podobne lokomotywy trafią m.in. do Indiana Harbor Belt Railroad Company (IHB). Firma ta zamówiła konwersję 31 lokomotyw do zasilania gazem ziemnym.

Napisano w LNG, Wiadomości Tagi: , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów

Specjalistyczny sklep z olejami i chemią motoryzacyjną