Nowe szybkie i oszczędne kombi na CNG – Volvo V60 Bi-Fuel

Volvo V60 Bi-Fuel CNG (gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. Volvo V60 Bi-Fuel CNG Źródło: własne

W czasie targów NGVA Europe 2013 w Gotheborgu (Szwecja), Volvo zaprezentowało nowy model zasilany sprężonym gazem ziemnym – Volvo V60 Bi-Fuel. Pojazd został fabrycznie wyposażony w instalację CNG. Cechuje się znakomitymi osiągami – maksymalna moc to 213 KM, zaś moment obrotowy wynosi aż 300 Nm. Auto znajdzie się w ofercie producenta pod koniec 2013 roku.

Volvo V60 Bi-Fuel CNG (gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. Volvo V60 Bi-Fuel CNG Źródło: własne

Pod maską pojazdu znalazł się 5-cylindrowy silnik o mocy 213 KM. Moment obrotowy przy zasilaniu gazem ziemnym wynosi 300 Nm. Dzięki zastosowaniu zasilania ekologicznym metanem udało się zredukować emisję CO2 o przeszło 72% względem zasilania benzyną.

Sprężony gaz ziemny (CNG) będzie magazynowany w zbiornikach kompozytowych, zamontowanych w podłodze bagażnika. Ponadto zachowano standardowy zbiornik paliwa na benzynę o pojemności 67,5 litra. Dzięki temu łączny zasięg pojazdu wyniósł 1.120 kilometrów. Opcjonalnie można zdecydować się na montaż większego zbiornika CNG, który wydłuża zasięg pojazdu o dodatkowe 80 kilometrów. Zasięg na CNG wynosi więc w przybliżeniu ok. 300 – 350 kilometrów. Instalacja zasilania gazem ziemnym (CNG) została dostarczona przez firmę Westport Innovations Inc. Jest ona montowana bezpośrednio przez firmę Volvo na linii montażowej pojazdu.

Volvo V60 Bi-Fuel CNG (gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. Volvo V60 Bi-Fuel CNG Źródło: własne

Produkcja pojazdu zostanie przede wszystkim skierowana na rynek szwedzki, gdzie notowany jest systematyczny wzrost liczby pojazdów zasilanych gazem ziemnym. Obok modelu V60 BiFuel, Volvo oferuje również model V70 BiFuel, który wszedł do sprzedaży w 2009 roku. Dotychczas sprzedano 1.250 sztuk tego modelu z instalacją gazową.

Volvo V60 Bi-Fuel CNG (gaz ziemny, metan, biogaz)
Fot. Volvo V60 Bi-Fuel CNG Źródło: własne

Pod koniec 2012 roku w Szwecji poruszało się 41.789 pojazdów zasilanych metanem oraz funkcjonowało 189 stacji CNG. Według prognoz, w 2018 roku liczba aut na CNG wzrośnie do 93.000. Cel ten ma zostać osiągnięty dzięki ulgom podatkowym ze strony szwedzkiego fiskusa. Przy zakupie pojazdu firma wybierając ten model może liczyć na ulgę podatkową w wysokości 16.000 koron (ok. 1.800 euro).Z takiej możliwości przedsiębiorcy będą mogli korzystać do końca 2016 roku.