Przewody zapłonowe i świece
Przewody zapłonowe i świece
Witam
Jakiej firmy przewody i świece polecacie do cng, w moim przypadku caddy.
Ma może ktoś z Was sprawdzonego producenta? Albo, które odradzacie.
Pozdrawiam
Jakiej firmy przewody i świece polecacie do cng, w moim przypadku caddy.
Ma może ktoś z Was sprawdzonego producenta? Albo, które odradzacie.
Pozdrawiam
-
HACHLIK_88
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz maja 06, 2012 22:35
- CNG car: VW CADY
- Lokalizacja: LĘDZINY
Re: Przewody zapłonowe i świece
Witam wszystkich,damajek pisze:Witam
Jakiej firmy przewody i świece polecacie do cng, w moim przypadku caddy.
Ma może ktoś z Was sprawdzonego producenta? Albo, które odradzacie.
Ja również dołączam do pytania,
w moim Caddy wymieniam świece, kable zapłonowe oraz cewkę zapłonową co około 20 tyś km przy czym cewka po tym przebiegu jest z każdej strony popękana, kable się rwą jak papier a świece łamią przy odkręcaniu
Czy to jest normalne??
Re: Przewody zapłonowe i świece
Ja w swoim Caddy używam silikonowych przewodów ProLine firmy JANMOR (http://www.janmor.pl). Trudno powiedzieć o trwałości tych przewodów bo rujnowała je kuna, a nie warunki pracy - 2 kpl na 25 tys. km. Generalnie dawały radę. Jedyne zastrzeżenie to, że osłony metalowe na świece są za krótkie, nie przytrzymują przewodu i przy ściąganiu ich przez ciągnięcie za przewód lub gumową część wystającą z osłony metalowej prawdopodobnie przerywa się przewód wewnątrz i kabel trafia szlag lub/i na śmietnik. Dorobiłem sobie haczyki do ściągania z brzeszczotów do metalu - ale normalnie nikt nie ściąga przewodów jak wszystko jest OK. W tzw międzyczasie założyłem świece irydowe (NGK ozn. LPG1), specjalnie nie odczułem dużej różnicy w pracy silnika, ale jest nieznaczna korzyść dla świec irydowych, samochód jakby pewniej przyśpiesza po wciśnięciu gazu do dechy przy 1500-2000obr/min, powyżej nie czuć żadnej różnicy. Niestety świece irydowe do ok. 300zł, przewody ok. 120zł. Po ostatniej wycieczce do włoch i przejechaniu ok. 4000km mogę powiedzieć, że pewnie inwestycja się opłacała, średnie zużycie gazu to ok. 5kg/100, przy prędkości ok. 100km/h.
Re: Przewody zapłonowe i świece
Najlepiej z zamienników spisuje się komplet BERU nr przewodów
ZEF 1496.
0300.891.496
co do świec najważniejsza jest ciepłota nie pamiętam, ale chyba 6 i dość duża przerwa. Ja ustawiam 8.5 mm
Na allegro przewody 160zł, świece 40zł, cewka około 400zł .
ZEF 1496.
0300.891.496
co do świec najważniejsza jest ciepłota nie pamiętam, ale chyba 6 i dość duża przerwa. Ja ustawiam 8.5 mm
Na allegro przewody 160zł, świece 40zł, cewka około 400zł .
Re: Przewody zapłonowe i świece
Odświerzę wątek, poniważ wymieniałem ostatnio przewody w swoim Caddy. Od roku jeżdże na świecach irydowych i przejechałem ok. 70 tys. km na jednych przewodach i świecach. Przewody czułem że trzeba wymienić, już od ok. 20tys. km, ale dopiero teraz to zrobiłem - efekt to ok. 0.3-0,4kg gazu mniej na 100km i stabilniejsza praca silnika na wolnych obrotach. Nowoczesne układy zapłonowe mają dosyć zaawansowane sterowanie zapłonem, podobnie jak wtryskiem, nie wiem czy iskra nie jest podawana wielokrotnie, a słaba kondycja układu zapłonowego niweczy tą technikę i powoduje wzrost zużycia paliwa. Jeśli chodzi o świece to mają się bardzo dobrze, po tym przebiegu odstęp nie zmieniony praktycznie i wynosi 0,75mm i nie ruszałem, pewnie pociągną jeszcze z 60-100tys. km. Podsumowując wydatek 280-300zł na świece na pewno się opłaca, w tym czasie na pewno wymieniłbym dodatkowo z 1 kpl przewodów i świec, w perspektywie pewnie przynajmniej jeden kpl przewodów zaoszczędzę, czyli w sumie przynajmniej ze 300zł mniej wydam na świece i przewody oraz rzadziej obsługuję ten układ zapłonowy. Pewnie też dochodzą oszczędności paliwa, ale trudne do oszacowania, chociaż zamiana świec na irydowe dała zauważalną redukcję zużycia gazu (patrz wyźej).
- andyCNG
- Posty: 76
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 00:14
- CNG car: VW TOURAN ECOFUEL CNG
- Lokalizacja: Toruń
Re: Przewody zapłonowe i świece
Witam Kolegów.) Chciałbym również spytać o kable wn, czy w międzyczasie macie jakieś nowe doświadczenia z kablami? Na pewno teraz wymienię świece na ngk dedykowane do gazu, natomiast kable...hm, tu jak zwykle dylemat, a inne fora internetowe nie przynoszą tutaj dobrej rady. generalnie wiele osób używa kabli BERU, opinie niestety sa zaskakujące i w większości nie za dobre. Natomiast o BOSCHu też nie słyszałem pochlebnych opinii. Ciekawe więc, jakie fabryczne kable montuje VW do "gazików"). ?
Myślę, że najbardziej neutralne opinie mają w sumie kable NGK.
Macie jakieś nowe spostrzeżenia? Dzięki za wskazówki.))
Myślę, że najbardziej neutralne opinie mają w sumie kable NGK.
Macie jakieś nowe spostrzeżenia? Dzięki za wskazówki.))
Re: Przewody zapłonowe i świece
Ja też zamontowałem BERU. Ale niepochlebne opinie są być może powodowane niezrozumieniem pewnych aspektów. Same kable nie wpłyną nagle na idealną pracę silnika. Po drodze jest cewka kable i świece. Przy wymianie kabli dobrze przejrzeć świece (optymalnie wymienić) i pożyczyć od kolegi cewkę i sprawdzić prace silnika po podmiance. Taką metodą wykluczania może się okazać, że kabelki to nie wszystko. Ja zacząłem od kabli, potem świece i okazało się, że najbardziej doskwiera cewka;(
- bartekk
- Posty: 535
- Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
- CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przewody zapłonowe i świece
Jaki symbol mają oryginalne świece do vw caddy 2.0 z 2014 r?
-
grzesiek333
- Posty: 4
- Rejestracja: wt lut 18, 2020 13:19
- CNG car: vw Touran 2.0 Ecofuel
Re: Przewody zapłonowe i świece
Ja kupiłem przewody Beru, świece irydowe Bosh i szlag trafił cewkę wys. napięcia.damajek pisze:Ja też zamontowałem BERU. Ale niepochlebne opinie są być może powodowane niezrozumieniem pewnych aspektów. Same kable nie wpłyną nagle na idealną pracę silnika. Po drodze jest cewka kable i świece. Przy wymianie kabli dobrze przejrzeć świece (optymalnie wymienić) i pożyczyć od kolegi cewkę i sprawdzić prace silnika po podmiance. Taką metodą wykluczania może się okazać, że kabelki to nie wszystko. Ja zacząłem od kabli, potem świece i okazało się, że najbardziej doskwiera cewka;(
Po wnikliwym dochodzeniu okazało się, że przewody miały przebicie na całej długości. Wymieniłem na oryginały audi/vw ale w kwestii spalonej cewki okazało się, że cewka przeznaczona jest dla świec o oporności 4MOhm-y a moje świece irydowe mają tylko około 1 MOhm. Do tej pory nie wiem która z tych rzeczy była główną przyczyną śmierci cewki ale założyłem "normalne" świece, które mają 4MOhm i cewkę NGK i jeździ autko jak trzeba.
Ciekawostką jest, że nowe świece zapłonowe mierzą się różnie i najlepszym rozwiązaniem było by zabrać ze sobą miernik do sklepu i przy sprzedawcy wybrać te, opornością najbliższe ideału. Taki rynek mamy dzisiaj, że wydasz człowieku kasę na nowe części i nie masz żadnej gwarancji.
Re: Przewody zapłonowe i świece
Tak jeszcze trochę post factum, kabelki BERU jednak i u mnie za długo nie pojeździły. Skończyło się na kabelkach BOSCH, świece BOSCH i cewka NGK. - Ten zestaw sprawuje się obecnie bez zarzutów. Z czystym sumieniem mogę odradzić poprzednie kabelki.