VW CADDY Kombi EcoFuel 2.0 CNG

Modele pojazdów Audi, Skoda, Seat, Volkswagen, - grupy Volkswagen (VAG) do 3,5 t zasilane CNG.
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

VW CADDY Kombi EcoFuel 2.0 CNG

Post autor: administrator »

VW CADDY Kombi EcoFuel 2.0 CNG
UŻYWANE | III generacja, 2003 - 2010
Wersja osobowa (opis wersji dostawczej tutaj)

Obrazek

Segment: kombivan

Szczegółowe informacje techniczne dostępne: tutaj
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 15:21 przez administrator, łącznie zmieniany 9 razy.
Karol Wieczorek
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Caddy

Post autor: bartekk »

Witam.
Może ktoś z użytkowników forum ma Caddy i może się nim trochę pochwalić, chętnie poczytam prywatnych wypowiedzi na ten temat.

Niedawno na Allegro był jeden Caddy z CNG niestety ogłoszenie się skonczyło a ja nie mam namiaru na tą aukcję, może ktoś z Was ma ją w swoich ulubionych, będe bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
Bartek
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Bartek, pogadaj z kimś z byłej Pomorskiej Spółki Gazowniczej. Kupili tam 11 szt. Caddy CNG. Jak tankowałem się kiedyś w Bydgoszczy, to widziałem takie zaparkowane.
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

CNG w Caddy - artykuły

Post autor: bartekk »

moyal
Posty: 42
Rejestracja: pn gru 21, 2009 20:05
CNG car: VW Caddy
Lokalizacja: Tarnów

VW Caddy Life EcoFuel 2.0 - pierwsze doświadczenia

Post autor: moyal »

Witam,
od miesiąca jestem posiadaczem VW Caddy Life EcoFuel (2006 r.). Osoby zainteresowane tym samochodem proszę zatem o pozostawianie pytań, chętnie podzielę się uwagami odnośnie eksploatacji tego samochodu.
Mam jednocześnie prośbę do innych użytkowników podobnego samochodu o kontakt. Potrzebuję instrukcji obsługi do tego samochodu, gdyby ktoś dysponował takową lub znał źródło jej uzyskania to bardzo proszę o kontakt.


Po miesiącu użytkowania i przejechaniu w tym czasie 2000 km nasuwają mi się następujące uwagi:
1. Zaskakuje zasięgiem przejechanych km na CNG - 460 km wg moich obliczeń. Przy zatankowanym gazie w ilości 39 m3. Wg danych technicznych pojemność zbiorników wynosi 35,6m3, ale przez ostatni miesiąc była bardzo minusowa temp. co wpłynęło na to że więcej CNG mieściło się do zbiorników.

2. Wg powyższych danych, średnie spalanie wychodzi więc na poziomie 8,48 m3 czyli 6,38 kg. Wg danych technicznych (katalogowych) spalanie w cyklu mieszanym powinno wynieść 6 kg/100 km
Uwaga: nie wiem czy dobrze szacuje przelicznik z kg na m3. Spotkałem się ze wskazaniem że 1 m3 CNG to 1,3 kg CNG. Proszę specjalistów o ewentualną korektę. W katalogu z VW można się spotkać z następującymi danymi "pojemność zbiornika ok. 26 kg/35,6 m3" czyli z tego przelicznika wynika że 1 m3 ma 1,37 kg. Natomiast w charakterystyce zużycia w katalogu VW pisze "6,0 kg/100 km - 8,8 m3/100 km" i wtedy wynika że 1 cm3 CNG ma 1,47 kg CNG.
Moje krótkie doświadczenie wskazuje jednak że 1 m3 CNG to ok 1,3 kg CNG, ale nie ukrywam że mogę być w błędzie.
Charakterystyka mojej dominującej trasy: 9 km po trasie (śr. prędkość 60 km/h) + 4 km po mieście (śr. prędkość ok 35 km/h).

3. Poniżej -5.0 C temp. jeżeli silnik jest zimny (tzn. nie używany przez ponad 3 godziny) odpala na benzynie i potrzebuje ok. 2 km tj. ok 5-7 minut na przełączenie się na CNG.
Jeżeli jest krócej nie używany to próbuje odpalić na CNG, muszę wtedy pokręcić ponad 5 sekund i czasami nie odpali za pierwszym razem. Pytanie do specjalistów, czy tak ma być? czy trzeba coś wymienić/skorygować?

4. Na CNG silnik chodzi znacznie głośniej niż na benzynie (Pb98). Spotkałem się z opinią że powinien być cichszy o 10dB, ale u mnie jest raczej odwrotnie. Napewno wadą mojego używanego modelu jest brak dolnej osłony na silnik i brak tylnej rolety/półki co znacznie wpływa na hałas w samochodzie. Do tego trochę osłonka na butle jeszcze mi hałasuje.
Zamierzam to w najbliższym czasie naprawić.

5. W mocy silnika pomiędzy jazdą na Pb98 a CNG narazie nie zauważam różnicy, ale podkreślam, że narazie :). Zobaczymy co będzie w przyszłości w tym aspekcie. Jeżdżę po górkach, nawet po serpentynach i sobie bardzo dobrze samochód radzi na CNG, z tym że jak mu przycisnę gaz to na komputerze chwilowe spalanie nie schodzi poniżej 10 kg - 13m3, ale na szczęście jest to tylko chwilowe zużycie :) i już przy zjeździe z górki spada do 2,3 kg i niżej.

Na koniec ponawiam moją prośbę do użytkownik forum o udostępnienie instrukcji obsługi do VW Caddy Life EcoFuel.

Pozdrówka
Touran_CNG
Posty: 171
Rejestracja: wt paź 07, 2008 02:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Touran_CNG »

moyal pisze:Moje krótkie doświadczenie wskazuje jednak że 1 m3 CNG to ok 1,3 kg CNG, ale nie ukrywam że mogę być w błędzie.
Witam,
Zauważyłem kosmetyczny błąd : 1 KG = 1.3 m3 czyli
moyal pisze:W katalogu z VW można się spotkać z następującymi danymi "pojemność zbiornika ok. 26 kg/35,6 m3" czyli z tego przelicznika wynika że 1 m3 ma 1,37 kg.
Nie 1 m3 ma 1,37 kg. a 1 kg ma 1.37 m 3 ale to mały szczegół.

Już wiem po co ci ta instrukcja , chyba każdy z nas się z tym spotkał. :mrgreen: , moja rada to wizyta w najbliższym salonie VW gdzie taka książkę kupisz za jakieś 50 PLN i po kłopocie. Ja kupiłem Tourana w Niemczech i było wszystko po niemiecku , ale wizyta w salonie przy pierwszym przeglądzie zaowocowała odebraniem instrukcji po polsku zamówionej jakieś 3 dni wcześniej. Tam masz wszystkie rodzaje Caddy tzn z każdym napędem i każdym wyposażeniem. Co do głośniejszej pracy silnika to normalka , posiadam ten sam motor i jest tak samo. Rozruch - tak powinno być. Komputer z zasady próbuje odpalić na gazie , jeżeli nie zapali samoczynnie podaje benzynę i odpalasz nie za pierwszym razem a za drugim , no czasem za trzecim ....... ale odpalisz !
Pozdrawiam :mrgreen:
moyal
Posty: 42
Rejestracja: pn gru 21, 2009 20:05
CNG car: VW Caddy
Lokalizacja: Tarnów

Caddy 2.0

Post autor: moyal »

Dzięki za korektę,

Wczoraj miałem okazję przetestować Caddy w ekstremalnych warunkach. Na komputerze pojawiła mi się w czasie jazdy temperatura powietrza -28 stopni. Na postoju -26,5.
Potrzebował więcej czasu, aby się przełączyć na CNG, ale dał radę. Po kilkudziesięciu minutach postoju odpalił na CNG za pierwszym razem.
moyal
Posty: 42
Rejestracja: pn gru 21, 2009 20:05
CNG car: VW Caddy
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: moyal »

Touran_CNG pisze: moja rada to wizyta w najbliższym salonie VW gdzie taka książkę kupisz za jakieś 50 PLN i po kłopocie.
odwiedziłem salon VW i niestety nie miałem szczęścia. Nie mieli rezerw w instrukcjach.
Zaoferowali mi zamówienie za 180 zł (cały komplet jak do nowego samochodu) - buhhahaha

Udało mi się już kupić na allegro za 60 zł, ale dzięki za radę. Podejście do klienta w salonach może zależeć od salonu oraz od tego czy klient korzysta z jakichś usług w salonie.
Awatar użytkownika
hombre77
Posty: 52
Rejestracja: sob gru 05, 2009 19:55
CNG car: FIAT Multipla BiPower
Lokalizacja: Świętochłowice

Uwagi

Post autor: hombre77 »

Nie jestem posiadaczem Caddiego, ale użytkuję służbowo. Mamy w firmie ponad 30 sztuk. Jeżdżę różnymi (nie zawsze tym samym), więc mam obiektywne spojrzenie na ten model.
Po pierwsze spalanie: można pojechać na 5,2 Nm3/100km a można pojechać na 13Nm3/100km - zależnie od kierowcy. Dolna granica to ekstremum przy spokojnej jeździe (ecodriving), górna to jazda szczeniacka (nie muszę tłumaczyć). Ja po przejechaniu w sumie ok. 100tys. różnymi egzemplarzami muszę stwierdzić, że przekroczenie 7Nm3/100km w cyklu mieszanym to przesada i należy się doszkolić jako kierowca :) - no chyba, że komuś się bardzo śpieszy, albo stoi w korkach.
Spalanie benzyny to inna historia, wskaźnik znika w oczach i przejechanie 100km na pełnym baku graniczy z cudem. W końcu jest to samochód rejestrowany w Niemczech jako monovalent i przeznaczony do jazdy na gazie.
Co do spalania: wskazanie "Bordkomputera" jest w polskich egzemplarzach wyskalowane w Nm3, a nie kg, jak sugeruje jednostka na wyświetlaczu. Tak samo jest w samochodach kupionych w Austrii (potwierdzone dwa egzemplarze). Może to błąd poznańskiej fabryki, ale raczej świadome działanie przy braku możliwości zmiany wyświetlacza.
Po drugie serwis: większość ASO nie ma kompletnie doświadczenia z samochodami na CNG, w przypadku jakichkolwiek problemu rozkładają ręce i modlą się, by klient sobie pojechał...
Po trzecie słabe punkty: osłony na butle. Są z HDPE, urywają się nagminnie i są cholernie drogie (2szt po 800zł). Niskie zawieszenie butli skutkuje częstym urwaniem osłon, szczególnie w zimie. Z drugiej strony można jeździć bez osłony (po urwanie), ale w takich przypadkach serwisy nie dają gwarancji mobilności w przypadku aut leasingowych - trzeba osłony wymienić (1600zł).
Innych słabych punktów raczej nie ma, chyba że brać pod uwagę wrażliwość na podmuchy wiatru.
Estaciones de GNC
Obrazek
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Re: Uwagi

Post autor: tigercng »

hombre77 pisze:większość ASO nie ma kompletnie doświadczenia z samochodami na CNG, w przypadku jakichkolwiek problemu rozkładają ręce i modlą się, by klient sobie pojechał...
Tak samo jest z Oplem, niestety.
Ciekawe, jak producenci zaczęli montować do samochodów osobowych diesle, to w ASO potrafili się tego nauczyć i obsługiwać.
Jak zaczęły być stosowane klimatyzacje, również potrafili zakupić stosowny sprzęt i nauczyć się obsługi.
Jak teraz producenci zaczęli montować instalacje CNG, to nagle ASO objęła jakaś dziwna amnezja i sieroctwo. Taki włoski strajk połączony z kontestowaniem rzeczywistości. Nie wiem, jak to wytłumaczyć.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: bartekk »

Ciekawa informacja z tymi m3 na kg, jeśli to prawda to prawdopodobnie można jechać taniej niż zafirą
vipermat
Posty: 34
Rejestracja: śr mar 05, 2008 21:02
CNG car: Multipla Bipower
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: vipermat »

Witam,
Bardzo zachęcający opis .
producent podaje zasięg na CNG 440km .
Według obliczeń w przypadku ekonomicznej jazdy : 35/5.2Nm3 = 670km.
Jak to tak naprawde jest ? Taki wynik jest realny ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hombre77
Posty: 52
Rejestracja: sob gru 05, 2009 19:55
CNG car: FIAT Multipla BiPower
Lokalizacja: Świętochłowice

670km - tylko teoretycznie

Post autor: hombre77 »

Primo: 35Nm3 to pojemność teoretyczna, w praktyce użyteczne tankowanie to ok. 30Nm3 (zależnie od temp itp), należy pamiętać, że w samochodach z instalacją sekwencyjną CNG wtrysk gazu jest pod ciśnieniem 8-10 barów, czyli ok. 5% gazu w butlach jest niewykorzystywalne (zapewnienie niezbędnej różnicy ciśnień);

Secundo: mój rekord (5.2Nm3/100km) wykonałem jadąc w nocy z Katowic do Janek, bez zatrzymywania, więc teoretycznie jest możliwa droga z powrotem do Katowic na jednym tankowaniu (co też w owym dniu wykonałem...)

No i tercero: w jeździe mieszanej, w jednym ciągu można spokojnie zrobić Caddikiem 470km.

"Bordkomputer" po zatankowaniu pokazuje (gdy licznik dzienny został skasowany), że paliwa pozostało na 280km, w czasie jazdy i obliczaniu średniego zużycia ta wartość rośnie. Rezerwa zaświeca się gdy zostaje gazu na 40km, ale udało mi się na rezerwie dojechać z Kozich Głów do Zabrza tylko na gazie :)
Estaciones de GNC
Obrazek
moyal
Posty: 42
Rejestracja: pn gru 21, 2009 20:05
CNG car: VW Caddy
Lokalizacja: Tarnów

Re: 670km - tylko teoretycznie

Post autor: moyal »

Secundo: mój rekord (5.2Nm3/100km) wykonałem jadąc w nocy z Katowic do Janek, bez zatrzymywania, więc teoretycznie jest możliwa droga z powrotem do Katowic na jednym tankowaniu (co też w owym dniu wykonałem.

5.2 Nm3/100 km jest możliwe rzeczywiście tylko w nocy i przy prędkości nie przekraczającej 100 km/h (po płaskim terenie). Realnie przy większym ruchu (zwalnianie, wyprzedzanie, światła, które często w nocy mrugają na pomarańczowo) nie możliwe jest zejście poniżej 6 Nm3/100 km.

Statystyki mojej jazdy raczej miejskiej przedstawiają się następująco:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/383285.html

Najwięcej udało mi się przejechać 490 km na jednym tankowaniu gazu.
Natomiast przy praktycznym tankowaniu 30 Nm3 (przy obecnych temperaturach) realnie można przejechać nie wiele ponad 400 km.
Nie bawiłem się wprawdzie nigdy w teoretyczne obliczenia. Liczby, które powyżej podaje odzwierciedlają moje ponad 6-cio miesięczne doświadczenie w jeździe na co dzień VW Caddy. Charakterystyka mojej jazdy jest taka, iż jeżdżę dziennie ok 30-40 km, w większości po mieście.
R1
Posty: 23
Rejestracja: pt mar 12, 2010 17:52
CNG car: VW Caddy 2.0 Eco-Fuel
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Post autor: R1 »

Mi nie raz udało się na jednym tankowaniu przejechac 520-530km. Oczywiscie trasa i do 100km/h. W zasadzie zawsze licze te 500km jesli uda mi sie zatankowac do pelna.
Oczywiscie przy tych upalach jest to niemozliwe. Wczoraj tankowalem w Pradze na pustej stacji Sluzb Pozadkowych (5 dystrybutorow, niedziela i ponad 30st w cieniu) i nabiło mi rozczarowujaco niewiele. Mimo to i 20-30 km po Pradze, rezerwa wlaczyla się pod Poznaniem.

Rekord to 11,50PLN/100km. Teraz juz tego nie licze, tylko jezdze :)

Jak widac Caddy przy takich niskich kosztach podrozy przydaje sie nie tylko w celach służbowych ;) Rowerki na pake i w swiat...
ODPOWIEDZ

Wróć do „VW - grupa VAG - Audi, Seat, Skoda, Volkswagen”