Przewody zapłonowe i świece

Modele pojazdów Audi, Skoda, Seat, Volkswagen, - grupy Volkswagen (VAG) do 3,5 t zasilane CNG.
damajek
Posty: 93
Rejestracja: śr lip 25, 2012 16:56
Lokalizacja: Kraków

Przewody zapłonowe i świece

Post autor: damajek »

Witam
Jakiej firmy przewody i świece polecacie do cng, w moim przypadku caddy.
Ma może ktoś z Was sprawdzonego producenta? Albo, które odradzacie.

Pozdrawiam
HACHLIK_88
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 06, 2012 22:35
CNG car: VW CADY
Lokalizacja: LĘDZINY

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: HACHLIK_88 »

damajek pisze:Witam
Jakiej firmy przewody i świece polecacie do cng, w moim przypadku caddy.
Ma może ktoś z Was sprawdzonego producenta? Albo, które odradzacie.
Witam wszystkich,
Ja również dołączam do pytania,
w moim Caddy wymieniam świece, kable zapłonowe oraz cewkę zapłonową co około 20 tyś km przy czym cewka po tym przebiegu jest z każdej strony popękana, kable się rwą jak papier a świece łamią przy odkręcaniu :shock:

Czy to jest normalne??
tomekr
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 14, 2013 12:40

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: tomekr »

Ja w swoim Caddy używam silikonowych przewodów ProLine firmy JANMOR (http://www.janmor.pl). Trudno powiedzieć o trwałości tych przewodów bo rujnowała je kuna, a nie warunki pracy - 2 kpl na 25 tys. km. Generalnie dawały radę. Jedyne zastrzeżenie to, że osłony metalowe na świece są za krótkie, nie przytrzymują przewodu i przy ściąganiu ich przez ciągnięcie za przewód lub gumową część wystającą z osłony metalowej prawdopodobnie przerywa się przewód wewnątrz i kabel trafia szlag lub/i na śmietnik. Dorobiłem sobie haczyki do ściągania z brzeszczotów do metalu - ale normalnie nikt nie ściąga przewodów jak wszystko jest OK. W tzw międzyczasie założyłem świece irydowe (NGK ozn. LPG1), specjalnie nie odczułem dużej różnicy w pracy silnika, ale jest nieznaczna korzyść dla świec irydowych, samochód jakby pewniej przyśpiesza po wciśnięciu gazu do dechy przy 1500-2000obr/min, powyżej nie czuć żadnej różnicy. Niestety świece irydowe do ok. 300zł, przewody ok. 120zł. Po ostatniej wycieczce do włoch i przejechaniu ok. 4000km mogę powiedzieć, że pewnie inwestycja się opłacała, średnie zużycie gazu to ok. 5kg/100, przy prędkości ok. 100km/h.
Primera
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 13:49
CNG car: vw touran
Lokalizacja: warszawa

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: Primera »

Najlepiej z zamienników spisuje się komplet BERU nr przewodów
ZEF 1496.
0300.891.496
co do świec najważniejsza jest ciepłota nie pamiętam, ale chyba 6 i dość duża przerwa. Ja ustawiam 8.5 mm
Na allegro przewody 160zł, świece 40zł, cewka około 400zł .
tomekr
Posty: 12
Rejestracja: śr sie 14, 2013 12:40

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: tomekr »

Odświerzę wątek, poniważ wymieniałem ostatnio przewody w swoim Caddy. Od roku jeżdże na świecach irydowych i przejechałem ok. 70 tys. km na jednych przewodach i świecach. Przewody czułem że trzeba wymienić, już od ok. 20tys. km, ale dopiero teraz to zrobiłem - efekt to ok. 0.3-0,4kg gazu mniej na 100km i stabilniejsza praca silnika na wolnych obrotach. Nowoczesne układy zapłonowe mają dosyć zaawansowane sterowanie zapłonem, podobnie jak wtryskiem, nie wiem czy iskra nie jest podawana wielokrotnie, a słaba kondycja układu zapłonowego niweczy tą technikę i powoduje wzrost zużycia paliwa. Jeśli chodzi o świece to mają się bardzo dobrze, po tym przebiegu odstęp nie zmieniony praktycznie i wynosi 0,75mm i nie ruszałem, pewnie pociągną jeszcze z 60-100tys. km. Podsumowując wydatek 280-300zł na świece na pewno się opłaca, w tym czasie na pewno wymieniłbym dodatkowo z 1 kpl przewodów i świec, w perspektywie pewnie przynajmniej jeden kpl przewodów zaoszczędzę, czyli w sumie przynajmniej ze 300zł mniej wydam na świece i przewody oraz rzadziej obsługuję ten układ zapłonowy. Pewnie też dochodzą oszczędności paliwa, ale trudne do oszacowania, chociaż zamiana świec na irydowe dała zauważalną redukcję zużycia gazu (patrz wyźej).
Awatar użytkownika
andyCNG
Posty: 76
Rejestracja: sob mar 13, 2010 00:14
CNG car: VW TOURAN ECOFUEL CNG
Lokalizacja: Toruń

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: andyCNG »

Witam Kolegów.) Chciałbym również spytać o kable wn, czy w międzyczasie macie jakieś nowe doświadczenia z kablami? Na pewno teraz wymienię świece na ngk dedykowane do gazu, natomiast kable...hm, tu jak zwykle dylemat, a inne fora internetowe nie przynoszą tutaj dobrej rady. generalnie wiele osób używa kabli BERU, opinie niestety sa zaskakujące i w większości nie za dobre. Natomiast o BOSCHu też nie słyszałem pochlebnych opinii. Ciekawe więc, jakie fabryczne kable montuje VW do "gazików"). ?
Myślę, że najbardziej neutralne opinie mają w sumie kable NGK.
Macie jakieś nowe spostrzeżenia? Dzięki za wskazówki.))
damajek
Posty: 93
Rejestracja: śr lip 25, 2012 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: damajek »

Ja też zamontowałem BERU. Ale niepochlebne opinie są być może powodowane niezrozumieniem pewnych aspektów. Same kable nie wpłyną nagle na idealną pracę silnika. Po drodze jest cewka kable i świece. Przy wymianie kabli dobrze przejrzeć świece (optymalnie wymienić) i pożyczyć od kolegi cewkę i sprawdzić prace silnika po podmiance. Taką metodą wykluczania może się okazać, że kabelki to nie wszystko. Ja zacząłem od kabli, potem świece i okazało się, że najbardziej doskwiera cewka;(
Awatar użytkownika
bartekk
Posty: 535
Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: bartekk »

Jaki symbol mają oryginalne świece do vw caddy 2.0 z 2014 r?
grzesiek333
Posty: 4
Rejestracja: wt lut 18, 2020 13:19
CNG car: vw Touran 2.0 Ecofuel

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: grzesiek333 »

damajek pisze:Ja też zamontowałem BERU. Ale niepochlebne opinie są być może powodowane niezrozumieniem pewnych aspektów. Same kable nie wpłyną nagle na idealną pracę silnika. Po drodze jest cewka kable i świece. Przy wymianie kabli dobrze przejrzeć świece (optymalnie wymienić) i pożyczyć od kolegi cewkę i sprawdzić prace silnika po podmiance. Taką metodą wykluczania może się okazać, że kabelki to nie wszystko. Ja zacząłem od kabli, potem świece i okazało się, że najbardziej doskwiera cewka;(
Ja kupiłem przewody Beru, świece irydowe Bosh i szlag trafił cewkę wys. napięcia.
Po wnikliwym dochodzeniu okazało się, że przewody miały przebicie na całej długości. Wymieniłem na oryginały audi/vw ale w kwestii spalonej cewki okazało się, że cewka przeznaczona jest dla świec o oporności 4MOhm-y a moje świece irydowe mają tylko około 1 MOhm. Do tej pory nie wiem która z tych rzeczy była główną przyczyną śmierci cewki ale założyłem "normalne" świece, które mają 4MOhm i cewkę NGK i jeździ autko jak trzeba.
Ciekawostką jest, że nowe świece zapłonowe mierzą się różnie i najlepszym rozwiązaniem było by zabrać ze sobą miernik do sklepu i przy sprzedawcy wybrać te, opornością najbliższe ideału. Taki rynek mamy dzisiaj, że wydasz człowieku kasę na nowe części i nie masz żadnej gwarancji.
damajek
Posty: 93
Rejestracja: śr lip 25, 2012 16:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Przewody zapłonowe i świece

Post autor: damajek »

Tak jeszcze trochę post factum, kabelki BERU jednak i u mnie za długo nie pojeździły. Skończyło się na kabelkach BOSCH, świece BOSCH i cewka NGK. - Ten zestaw sprawuje się obecnie bez zarzutów. Z czystym sumieniem mogę odradzić poprzednie kabelki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „VW - grupa VAG - Audi, Seat, Skoda, Volkswagen”