Badania zbiorników CNG w TDT
- bartekk
- Posty: 535
- Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
- CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Badania zbiorników CNG w TDT
Wykaz przedsiębiorstw, w których inspektorzy TDT przeprowadzają badania zbiorników LPG, CNG i LNG
Tutaj: LINK
Tutaj: LINK
Ostatnio zmieniony sob maja 15, 2010 14:21 przez bartekk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
I o to chodzi, więcej warsztatów to większa konkurencja, a ceny spadają.
Za Zafirę wyjdzie 320 zł na trzy lata.
Opłata w wys. 200 zł za butlę, jak chcą w niektórych warsztatach, daje 800 zł za samochód. To nie jest opłata za inspekcję, to zwykły haracz.
Za Zafirę wyjdzie 320 zł na trzy lata.
Opłata w wys. 200 zł za butlę, jak chcą w niektórych warsztatach, daje 800 zł za samochód. To nie jest opłata za inspekcję, to zwykły haracz.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 2 razy.
- bartekk
- Posty: 535
- Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
- CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ciekawostka
W Płocku chcą 180zł netto za 1 butle.
Chcą wymontowane butle które traktują ciśnieniem 30 barów (woda)
Omijać z daleka samochody w fabryczną instalacją, chociaż to może być sposób na butle które nie mają R110 lub skonczyła się data ważności takiej butli. Proszę jednak pamietąc że w tym przypadku należy doliczyć koszty wymontowania oraz ponownego zamontowania butli w samochodzie.
Chcą wymontowane butle które traktują ciśnieniem 30 barów (woda)
Omijać z daleka samochody w fabryczną instalacją, chociaż to może być sposób na butle które nie mają R110 lub skonczyła się data ważności takiej butli. Proszę jednak pamietąc że w tym przypadku należy doliczyć koszty wymontowania oraz ponownego zamontowania butli w samochodzie.
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 16:04 przez bartekk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
bartekk, ciekawe, co na taką "operację" montażu/demontażu powie producent samochodu? Pewnie umyje ręce w razie jakiegokolwiek zdarzenia. O zniszczonych przy tej okazji zaworach (smalcu, czaman) nie wspomnę. O korozji wewnętrznej powierzchni wskutek potraktowania wodą również.
Ciekawe po co tam pompują wodę? Chyba dlatego, aby potem równo rdzewiało.
Co za dziki kraj...
Ciekawe po co tam pompują wodę? Chyba dlatego, aby potem równo rdzewiało.
Co za dziki kraj...
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 3 razy.
- wwrobel
- Posty: 17
- Rejestracja: pt kwie 30, 2010 09:45
- CNG car: Multipla BiPower ELX
- Lokalizacja: Łańcut
administrator: Przypominam, że administrator CNG Forum nie ponosi odpowiedzialności za wpisy użytkowników. W zaproponowanym działaniu nie dostrzegamy się czynów zabronionych przez prawo, jednak proszę mieć na uwadze że tego typu postępowanie nie jest do końca zgodne z prawem i może budzić pewne wątpliwości.
Z drugiej strony jak samochód jest sprowadzony i jeszcze nie badany technicznie to można by przemilczeć przy pierwszym przeglądzie, że ma CNG.
Multipla ma sprytnie obudowane butle. Jak była badana to facet nawet się nie kapnał, że są.
Skoro producent daje 10 lat gwarancji to spokojnie można śmigać bez "przeglądu" butli do tych 10 lat. Gość z TDT mówił, że one tyle wytrzymują i nie ma się czego obawiać.
Poza tym zawsze można powiedzieć, że instalacja nie działa i rejestrować na własne ryzyko bez CNG. Przecież nikt tego nie kontroluje czy masz ważną homologację czy nie a wychodzi taniej.
Taki coroczny przegląd auta wychodzi z butlami 216zł a nie 100zł
Pozdro
Z drugiej strony jak samochód jest sprowadzony i jeszcze nie badany technicznie to można by przemilczeć przy pierwszym przeglądzie, że ma CNG.
Multipla ma sprytnie obudowane butle. Jak była badana to facet nawet się nie kapnał, że są.

Skoro producent daje 10 lat gwarancji to spokojnie można śmigać bez "przeglądu" butli do tych 10 lat. Gość z TDT mówił, że one tyle wytrzymują i nie ma się czego obawiać.
Poza tym zawsze można powiedzieć, że instalacja nie działa i rejestrować na własne ryzyko bez CNG. Przecież nikt tego nie kontroluje czy masz ważną homologację czy nie a wychodzi taniej.
Taki coroczny przegląd auta wychodzi z butlami 216zł a nie 100zł

Pozdro
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 23:59 przez wwrobel, łącznie zmieniany 1 raz.
- bartekk
- Posty: 535
- Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
- CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Oczywiście można nie ujawniać że nasz samochód ma CNG i przejść przegląd bez mniejszego problemu, ale czy to dobry kierunek działania? Pomyślcie co w przypadku kolizji, co z ubezpieczeniem kiedy ubezpieczyciel dopatrzy się że nasz pojazd jest źle zarejestrowany, co w przypadku kiedy będziemy chcieli sprzedać nasz samochód?!
Ja za swoje badanie płaciłem 4 x 150zł za 4 butle, czyli 600zł na 3 lata.
Koszt roczny to 200zł dodatkowego haraczu dla urzędu RP, ale w zamian inspekto TDT sprawdził dokładnie stan moich butli, zaworów itp.
Za badanie (inspekcie) otrzymałem fakturę, w dowodzie mam wbity wpis CNG, mogę wrzucać koszty paliwa w swoją działalność.
Wielu z nas pamięta problem zafiry z Turka bez wpisu CNG w dowodzie, dobrze wiemy jak długo sprzedawca nie mógł znaleźć nabywce, teraz możemy obserwować volvo z wawy z wpisem LPG, ciekawe kiedy znajdzie nabywce.
Wiec apeluje o rozsądek w tej sprawie, oczywiście że można nie wspominać o CNG na badaniu , ale czy to się tak naprawdę opłacą?
Ja za swoje badanie płaciłem 4 x 150zł za 4 butle, czyli 600zł na 3 lata.
Koszt roczny to 200zł dodatkowego haraczu dla urzędu RP, ale w zamian inspekto TDT sprawdził dokładnie stan moich butli, zaworów itp.
Za badanie (inspekcie) otrzymałem fakturę, w dowodzie mam wbity wpis CNG, mogę wrzucać koszty paliwa w swoją działalność.
Wielu z nas pamięta problem zafiry z Turka bez wpisu CNG w dowodzie, dobrze wiemy jak długo sprzedawca nie mógł znaleźć nabywce, teraz możemy obserwować volvo z wawy z wpisem LPG, ciekawe kiedy znajdzie nabywce.
Wiec apeluje o rozsądek w tej sprawie, oczywiście że można nie wspominać o CNG na badaniu , ale czy to się tak naprawdę opłacą?
-
- Posty: 348
- Rejestracja: sob sty 23, 2010 13:29
- CNG car: OPEL ZAFIRA A 1.6 CNG 2004 R.
- Lokalizacja: Sosnowiec :)
Witam. Czy ktoś z was ostatnio robił legalizacje butli w Radomiu
Czy ktoś posiada jakiś telefon do Auto-Gaz na Instalatorów 6 oprócz oficjalnego bo osobiście dziś od rana próbuję się do dzwonić, umówić i do wiedzieć cokolwiek by zrobić badania do przeglądu. Jeśli ktoś tam już robił podobny przegląd to będę wdzięczny za wszelkie informację o tym zakładzie:
- ile obecnie u nich jest koszt (od butli) ?
- i w jaki dzień dokonują tego ?
Czekam na waszą pomoc
ps. a jeśli ktoś też jest zmuszony w niedługim czasie to może zaproponuję w spólny wyjazd
Czekam na propozycję .... 

- ile obecnie u nich jest koszt (od butli) ?
- i w jaki dzień dokonują tego ?
Czekam na waszą pomoc

ps. a jeśli ktoś też jest zmuszony w niedługim czasie to może zaproponuję w spólny wyjazd


-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Oczywiście, że dobrze rozumiesz. Jedź tam, gdzie proporcje cena/odległość są dla Ciebie najkorzystniejsze.
Tzw. "badanie" możesz zrobić gdziekolwiek w Polsce.
Tzw. "badanie" możesz zrobić gdziekolwiek w Polsce.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.