Iveco niedawno zaprezentowało należące do gamy ciężkiej modele Stralis zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG (Compressed Natural Gas). Samochody te stanowią dopełnienie oferty pojazdów Iveco zasilanych CNG, która obecnie spełnia potrzeby transportowe praktycznie we wszystkich segmentach pojazdów użytkowych: gama Daily (3,5-6,5 t), EuroCargo (12-16 t) oraz Stralis (18-26 t) z silnikami o mocach od 106 do 272 KM.
Stralis CNG wyposażone są w silniki Cursor 8 o pojemności skokowej 7,8 litra, zasilane sprężonym gazem ziemnym. Osiągnięcia ekologiczne silników Iveco CNG daleko wykraczają poza standardy Euro 6, a także mieszczą się w restrykcyjnych ograniczeniach przewidzianych przez przyszłą europejską normę EEV (Environmentally-friendly Enhanced Vehicle – Pojazdy Przyjazne Środowisku).
Silniki te napędzają już na całym świecie ponad 3500 autobusów miejskich zasilanych CNG oraz ponad 1000 pojazdów komunalnych – śmieciarek eksploatowanych we Francji, we Włoszech, Hiszpanii i wkrótce w Portugalii. Zakłady oczyszczania miasta FCC w Madrycie już niedługo wejdą w posiadanie modeli Stralis CNG, powiększając swoją flotę, która docelowo liczyć będzie 675 samochodów ciężarowych z zasilaniem CNG.
Silnik Cursor 8 CNG jest silnikiem o zapłonie iskrowym, spalającym paliwo gazowe, 6-cylindrowym, mającym po 4 zawory na cylinder i wałek rozrządu w głowicy. Spalane są mieszanki stechiometryczne, co pozwala na uzyskanie bardzo niskich poziomów emisji toksycznych składników spalin. Zasilanie realizowane jest przez układ wtrysku wielopunktowego składający się z 12 wtryskiwaczy gazu umieszczonych parami w każdym z kolektorów dolotowych prowadzących do poszczególnych cylindrów. Zgodnie ze standardami Iveco, sonda lambda jest częścią systemu sterowania przebiegiem spalania działającego w pętli zamkniętej. Zapewnia to zawsze stechiometryczny skład mieszanki , niezależnie od składu chemicznego wtryskiwanego gazu ziemnego. W układzie wydechowym znajduje się platynowo-palladowy katalizator potrójnego działania, eliminujący ze spalin składniki trujące: tlenek węgla CO, węglowodory HC oraz tlenki azotu NOx.
Iveco Stralis CNG
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Re: Iveco Stralis CNG
CNG Iveco | Nowe ciągniki Iveco Stralis na gaz ziemny w Czechach
2014.04.04, Fraikin
CNG to znakomite rozwiązanie dla pojazdów dystrybucji lokalnej. Ostatnim przykładem takiej inwestycji jest dostawa 5 ciężarówek CNG Iveco Stralis Natural Power dla czeskiej firmy Kofola, producenta napojów. Te gazowe ciągniki siodłowe Iveco o mocy 330 KM zostały zakupione przez firmę Fraikin i przekazane do eksploatacji z pełną obsługą po stronie dzierżawcy. Inwestycja ta znakomicie wpisuje się w obecny trend na rynku czeskim, gdzie funkcjonują już 52 stacje CNG, a po drogach porusza się niemal 7.000 pojazdów na gaz ziemny.
Więcej informacji tutaj
2014.04.04, Fraikin
CNG to znakomite rozwiązanie dla pojazdów dystrybucji lokalnej. Ostatnim przykładem takiej inwestycji jest dostawa 5 ciężarówek CNG Iveco Stralis Natural Power dla czeskiej firmy Kofola, producenta napojów. Te gazowe ciągniki siodłowe Iveco o mocy 330 KM zostały zakupione przez firmę Fraikin i przekazane do eksploatacji z pełną obsługą po stronie dzierżawcy. Inwestycja ta znakomicie wpisuje się w obecny trend na rynku czeskim, gdzie funkcjonują już 52 stacje CNG, a po drogach porusza się niemal 7.000 pojazdów na gaz ziemny.
Więcej informacji tutaj
Karol Wieczorek