Sprinter na CNG
Sprinter na CNG
Witam. Mam zamiar kupić Sprintera z inst. CNG. Samochód ma być eksploatowany w transporcie, głównie na terenie Niemiec.Mam kilka pytań do znawców tematu. Czy ma ktoś doświadczenie z takim samochodem, jak jest w praktyce? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Czy samochód który ma instalację tylko CNG ma możliwość pracy na benzynie? Będę wdzięczny za wszystkie wypowiedzi. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 01:03 przez viktor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator
- Posty: 1583
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
- Lokalizacja: Radom
Witamy na forum!
Z tekstu Twojej wypowiedzi zrozumiałem, że chodzi Ci o pojazd używany.
Jeśli chodzi o kwestię zasilania pojazdu to wyróżniamy dwa rodzaje:
- monovalent - tylko CNG
- bi-valent - CNG + benzyna.
Niestety nie posiadam zbyt wiele informacji na temat poprzedniej generacji Sprintera zasilanego CNG. Jednak po przejrzeniu mobile.de można zauważyć, że MB produkowało wersję z instalacją fabryczną o napędzie dwupaliwowym. Dla przykładu podaję obrazek:
Link do strony z ofertą samochodu na zdjęciu tutaj.
Natomiast jeśli chodzi o pojazd fabrycznie nowy to w ofercie MB znajduje się sprinter z zasilaniem bivalent. Przedstawienie modelu tutaj.
Z tekstu Twojej wypowiedzi zrozumiałem, że chodzi Ci o pojazd używany.
Jeśli chodzi o kwestię zasilania pojazdu to wyróżniamy dwa rodzaje:
- monovalent - tylko CNG
- bi-valent - CNG + benzyna.
Niestety nie posiadam zbyt wiele informacji na temat poprzedniej generacji Sprintera zasilanego CNG. Jednak po przejrzeniu mobile.de można zauważyć, że MB produkowało wersję z instalacją fabryczną o napędzie dwupaliwowym. Dla przykładu podaję obrazek:
Link do strony z ofertą samochodu na zdjęciu tutaj.
Natomiast jeśli chodzi o pojazd fabrycznie nowy to w ofercie MB znajduje się sprinter z zasilaniem bivalent. Przedstawienie modelu tutaj.
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 14:51 przez administrator, łącznie zmieniany 1 raz.
Karol Wieczorek
Witam. Samochód który mnie interesuję to rocznik 2001-2004. Oglądałem kilka w Niemczech. Natomiast na temat instalacji sprzedawcy nie mają dużo do powiedzenia. Samochody które oglądałem nie miały instalacji benzynowej. Jeden sprzedawca mówił, że to chodzi tylko na gaz drugi mówił, że jak zamontuję sobie zbiornik na benzynę to będzie chodził benzynie. W sumie z stacjami CNG w Niemczech nie ma problemu ale żeby jeździć spokojnie i bezstresowo wolał bym mieć te dwie opcję. Zauważyłem, że samochody tylko na CNG mają 129 ps natomiast mieszańce 143. Nie wiem jak się zachowa silnik pod względem żywotności na dużych przebiegach. Większości co zauważyłem samochody na CNG w Niemczech wykorzystywane głównie ,,w okół komina,, .