NOWE | II generacja FL, 2008 -
Wersja osobowa
Segment: C
PARAMETRY POJAZDU
Długość, szerokość, wysokość (mm): b/d
Pojemność bagażnika: b/d l
Ładowność: b/d kg
Ilość miejsc: 5
Masa własna: b/d kg
Dopuszczalna masa całkowita: b/d kg
Masa przyczepy z/bez hamulca: b/dkg/b/dkg
Pojemność zbiornika na CNG: 17 kg/ 23,1 m³
Pojemność zbiornika na benzynę: 55 l
SILNIK
Pojemność silnika: 1999 cm³
Moc (CNG|benzyna): 93 kW/126KM | 107 kW/---KM przy ---- obr/min
Moment obrotowy: --- Nm przy ---- obr/min
V-max (CNG|benzyna): 196|206 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km: 12,4 s
Elastyczność (km/h, s) 60-100 km/h (5-bieg): b/d
Zużycie paliwa (CNG|benzyna)/100 km:
- cykl miejski - b/d m³(b/d kg)| b/d l
- cykl pozamiejski - b/d m³(b/d kg)| b/d l
- cykl mieszany - 7,6 m³(5,6 kg)| 7,1 l
Emisja CO² g/km (CNG|benzyna): 141|169
Zasięg teoretyczny na gazie: 300 km
Zasięg teoretyczny na benzynie: 770 km
Cena (na rynku niemieckim): od 21.375 euro
Ciekawostki
- samochód po profesjonalnej konwersji wykonywanej przez firmę zewnętrzną
Media
Źródło
- erdgas-fahren.de
---
Witam,
wstawiam materiał tv poświęcony focusowi 2.0 cng:
http://pl.youtube.com/watch?v=pdYIX-quQ ... re=related
Został on co prawda wstawiony na youtube w kwietniu, ale prezentacja pojazdu na targach motoryzacyjnych odbyła się prawie przed dwoma laty w kwietniu.

Ford oprócz dopracowanych jednostek Diesla z systemem common rail ma w swojej ofercie motory zasilane sprężonym gazem ziemnym. Na wystawie AMI w Lipsku (od 14 do 22 kwietnia 2007) zaprezentowany zostanie Focus CNG przerobiony przez firmę CNG Technik z Meinz.
Ford nie stroni od metanu
Pamiętamy, jak imprter Forda negatywnie opiniował stosowanie gazu LPG do nowych aut na gwarancji. W przypadku gazu CNG zmienia zdanie, co więcej, ma w swojej ofercie kilka rarytasów:Ford 150, C-Max CNG, Transit 2.3 CNG. (więcej: Samochody dostwcze z fabryczną instalacją CNG)
Rok temu na wystawie samochodowej AMI w Lipsku Ford zaprezentował studyjną jeszcze wersję Focusa napędzaną gazem ziemnym (CNG). Dokładnie rok później, na tych samych targach w Lipsku zostanie zaprezentowana już wersja produkcyjna tego modelu. Do sieci sprzedaży trafi zaraz po prezentacji.
Focus CNG z fabryczna instalacją
Ford Focus CNG został przygotowany wspólnie ze specjalistyczną firmą CNG-Technik GmbH. Będzie dostępny zarówno w wersji 3- i 5-drzwiowej. Nie jest to pierwszy seryjny model Forda przystosowany do tego typu paliwa.
Po raz pierwszy w Focusie CNG Ford umieścił jeden z baków na gaz (największy) pod podłogą kabiny pasażerskiej. Pozostałe cztery, podobnie jak w modelu C-Max CNG, znajdują się pod podłogą bagażnika. Dzięki temu do auta można zatankować jednorazowo nawet 18 kg gazu (około 107 litrów), co pozwoli na przejechanie ok. 300 kilometrów. Oczywiście podwieszony jest także 55-litrowy baku na benzynę, co łącznie, przy niezbyt dynamicznej jeździe zwiększa zasięg do ponad tysiąca kilometrów.
Zmodyfikowany silnik - nieznacznie gorsze parametry w porównaniu z wersja benzynową
Do napędu Focusa CNG wykorzystano specjalnie zmodyfikowany dwulitrowy silnik benzynowy, który w trybie benzynowym dysponuje mocą 145 KM, zaś po przełączeniu na gaz maksymalna moc zmniejsza się do 126 KM. Auto mknie do 100 km/h w 9,2 sek. oraz 10,2 (metan). Maksymalna prędkość wynosi odpowiednio 206 i 195 km/h.
W porównaniu do standardowych silników benzynowych i diesla emisja dwutlenku węgla jest niższa o ok. 25%, a emisja innych zanieczyszczeń nawet o 80 proc. Dodatkowo auta z zamontowaną instalacją gazową są cichsze i znacznie tańsze w eksploatacji. W zależności od stylu jazdy, cen paliw i gazu oszczędność z tytułu jazdy autem napędzanym gazem wynosi od 30-50 procent.
Trzy lub pięcio drzwiowego hatchbacka można natychmiast zamówić. Dodatkowa cena wyposażenia Focusa w instalację CNG wynosi 3.275 euro (włącznie z obowiązującym w Niemczech 19 % VAT).
Niestety koszt zamontowania instalacji jest powalający - 3.275 euro!