LPG zamiast CNG
-
- Posty: 43
- Rejestracja: śr sty 07, 2015 21:59
- CNG car: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
- Lokalizacja: Warszawa
LPG zamiast CNG
Czy ktoś już wyrzucał CNG, zastępując instalacją LPG? Jakie macie wrażenia? Gdzie robiliście i w jakiej cenie?
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: LPG zamiast CNG
Dzięki za link. Po przeczytaniu "nie da się ponownie wykorzystać niczego" można darować sobie dalszą część 

-
- Posty: 43
- Rejestracja: śr sty 07, 2015 21:59
- CNG car: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LPG zamiast CNG
Dlaczego?
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: LPG zamiast CNG
Bo taka instalacja LPG nie różni się niczym szczególnym od tej w samochodzie przerabianym z zasilania benzynowego na LPG, czyli ma jej wszystkie wady.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: śr sty 07, 2015 21:59
- CNG car: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LPG zamiast CNG
tigercng, jakie wady masz na myśli?
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: LPG zamiast CNG
Najogólniej instalacja nie jest fabryczna i wymaga benzyny do działania. Samochód wymaga też tankowania na stacjach paliw. Nie da się zatankować w garażu, przynajmniej o tym nie słyszałem.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: śr sty 07, 2015 21:59
- CNG car: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LPG zamiast CNG
Ja CNG też w garażu nie tankuję
Ale chyba nie zaprzeczysz, że różnica w cenie gazów jest powalająca? Wczoraj widziałem LPG po 1,39zł.

-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: LPG zamiast CNG
Nie podejmuję decyzji biznesowych w oparciu wyłącznie o porównanie ceny metra sześciennego CNG i litra LPG. Patrzę na temat całościowo, włącznie z kosztami serwisu auta i instalacji gazowej, kosztami faktycznie zużytego gazu i zużytej lub nie benzyny, oraz parametrami eksploatacyjnymi samochodu. Do tego uwzględniam trasy, jakie pokonuję, obecność na nich stacji CNG i możliwość parkowania na parkingach podziemnych. Wtedy różnica w cenie mnie "nie powala". Powiem więcej, mnie się opłaca i ani myślę ponosić koszty montażu LPG.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: śr sty 07, 2015 21:59
- CNG car: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LPG zamiast CNG
Jak najbardziej, każdy ma prawo do własnego zdania 

Re: LPG zamiast CNG
No tak na problem trzeba popatrzeć całościowo.
Dla przykładu porównajmy coś bardzo podobnego czyli np.
Zafira Tourer - wersja CNG i LPG - obie wyjeżdżają z fabryki
............................wersja CNG 1.6 (150KM).......................wersja LPG 1.4 (140KM)
cena enjoy.......................90 750zł.............................................86 750zł\
spalanie......................7,5m3*3zł=22,50zł...............................9l*1,6zł=14,4zł
dodatkowe przeglądy......co 3 lata, 4 butle po..................................BRAK
..................................150-250zł za butle
......................................1800zł - 3000zł
po 10 latach.............próba ciśnieniowa ok.1000zł..................za 600zł lub mniej zamontujemy
.................................................................................nowy zbiornik i spokój na kolejne 10 lat
benzyna..................teoretycznie niepotrzebna,.........................chwile po odpaleniu
........................a w praktyce jak niema stacji to się
.........................jeździ tylko na PB , a wersji A to
.......................zalecane wyjeździć zbiornik na 3mce
zasięg gazu/pb....................530/150 razem 680........................650/850 razem 1500km
listwa wtryskiwaczy................2500zł...................................................1000zł
dodatkowy czas i km na zatankowanie CNG ciężko oszacować, przy lpg ten problem nie występuje
ubezpieczanie - za wersje 1.4 zapłacimy trochę mniej
regulacje - brak, w jednym i drugim przypadku pudełkowe rozwiązanie, jak nie działa to sie wymienia
zajętość bagażnika - w jednym i drugim przypadku taka sama, butle w zawieszeniu schowane
planowanie trasy przy CNG lub jazda na benzynie i tankowanie co 100km - strata czasu ogromna,
przy LPG powyższy problem nie występuje, jeździmy beztrosko i nie martwimy się o paliwo, nie liczymy km ile zostało, nie patrzymy na zegarek kiedy nam zamkną stację, nie zjeżamy z trasy, przy tankowaniu możemy wypić kawę, skorzystać z toalety, przy CNG aby wypić kawę muszę szukać normalnej stacji. CNG nie nadaje się do podróżowania.
Opisywane przykłady tankowania na nowej stacji w Kaliszu:
- zajeżdżamy - zamknięte
- dzwonimy - czekamy na właściciela, zawracamy człowiekowi głowę, specjalnie przyjeżdża
zamieszania co niemiara, zatankowane paliwo wystarcza na około 300km
pół godziny stracone, oszczędności wątpliwe
A można bezstresowo jeździć.
Jedynie komu się może opłacać CNG to firmie która ma min kilkanaście dostawczaków, które wyjeżdżą po 300 000km zanim się skończy leasing i oczywiście jeżdżą wokół stacji.
Oczywiście to był mój punkt widzenia
Trasa plus CNG to tak jakby ktoś mi mówił kiedy mam wyjechać, którędy, gdzie zajechać
stracony czas i dodatkowe kilometry to rzeczywiście super oszczędność.
Ja wybieram wolność.
Dla przykładu porównajmy coś bardzo podobnego czyli np.
Zafira Tourer - wersja CNG i LPG - obie wyjeżdżają z fabryki
............................wersja CNG 1.6 (150KM).......................wersja LPG 1.4 (140KM)
cena enjoy.......................90 750zł.............................................86 750zł\
spalanie......................7,5m3*3zł=22,50zł...............................9l*1,6zł=14,4zł
dodatkowe przeglądy......co 3 lata, 4 butle po..................................BRAK
..................................150-250zł za butle
......................................1800zł - 3000zł
po 10 latach.............próba ciśnieniowa ok.1000zł..................za 600zł lub mniej zamontujemy
.................................................................................nowy zbiornik i spokój na kolejne 10 lat
benzyna..................teoretycznie niepotrzebna,.........................chwile po odpaleniu
........................a w praktyce jak niema stacji to się
.........................jeździ tylko na PB , a wersji A to
.......................zalecane wyjeździć zbiornik na 3mce
zasięg gazu/pb....................530/150 razem 680........................650/850 razem 1500km
listwa wtryskiwaczy................2500zł...................................................1000zł
dodatkowy czas i km na zatankowanie CNG ciężko oszacować, przy lpg ten problem nie występuje
ubezpieczanie - za wersje 1.4 zapłacimy trochę mniej
regulacje - brak, w jednym i drugim przypadku pudełkowe rozwiązanie, jak nie działa to sie wymienia
zajętość bagażnika - w jednym i drugim przypadku taka sama, butle w zawieszeniu schowane
planowanie trasy przy CNG lub jazda na benzynie i tankowanie co 100km - strata czasu ogromna,
przy LPG powyższy problem nie występuje, jeździmy beztrosko i nie martwimy się o paliwo, nie liczymy km ile zostało, nie patrzymy na zegarek kiedy nam zamkną stację, nie zjeżamy z trasy, przy tankowaniu możemy wypić kawę, skorzystać z toalety, przy CNG aby wypić kawę muszę szukać normalnej stacji. CNG nie nadaje się do podróżowania.
Opisywane przykłady tankowania na nowej stacji w Kaliszu:
- zajeżdżamy - zamknięte
- dzwonimy - czekamy na właściciela, zawracamy człowiekowi głowę, specjalnie przyjeżdża
zamieszania co niemiara, zatankowane paliwo wystarcza na około 300km
pół godziny stracone, oszczędności wątpliwe
A można bezstresowo jeździć.
Jedynie komu się może opłacać CNG to firmie która ma min kilkanaście dostawczaków, które wyjeżdżą po 300 000km zanim się skończy leasing i oczywiście jeżdżą wokół stacji.
Oczywiście to był mój punkt widzenia

Trasa plus CNG to tak jakby ktoś mi mówił kiedy mam wyjechać, którędy, gdzie zajechać
stracony czas i dodatkowe kilometry to rzeczywiście super oszczędność.
Ja wybieram wolność.
Re: LPG zamiast CNG
Można być zapatrzonym w CNG, wymieniać tysiąc powodów, ale tego ekonomicznego niestety już używać nie można a jest on najważniejszy.
Kupowałem auto na CNG 3 lata temu - cena CNG 1,60 cena LPG 2,70
Dzisiaj : CNG 3,09 LPG 1,48
RIP CNG - ja się tego pozbywam na koniec roku (przegląd butli)
Kupowałem auto na CNG 3 lata temu - cena CNG 1,60 cena LPG 2,70
Dzisiaj : CNG 3,09 LPG 1,48
RIP CNG - ja się tego pozbywam na koniec roku (przegląd butli)
-
- Posty: 111
- Rejestracja: sob cze 04, 2011 13:23
- CNG car: Zafira 1.6 Monovalent Plus 2002
- Lokalizacja: Poznań
Re: LPG zamiast CNG
Oczywiście, przy zestawieniu nowych aut sprawa jest bezdyskusyjna - zauważmy jednak, że fabryczne instalacje lpg to nowość. Co innego wylicza się, jeśli weźmiemy auta fabryczne sprzed lat, jak np. zafira A. Do kosztów instalacji lpg należy dodać: nowy silnik (1.6 na lpg przy takiej masie?), nowy komputer, nowy bak, przeróbkę zawieszenia... i nijak to się nie opłaca. Objeżdżałem ZA 1.8 z lpg - w odniesieniu do mojej wyraźnie muli się, pali dużo, przyjemność z jazdy mała. A jeżdżę przeważnie ze sporym bagażem. No i drobiazg: mieszkam w mieście, sporo parkingów by mi odpadło.
Zatem prędzej zajeżdżę zochę i kupię coś nowszego, niż będę się przerabiał na lpg.
Zatem prędzej zajeżdżę zochę i kupię coś nowszego, niż będę się przerabiał na lpg.
Re: LPG zamiast CNG
Oczywiście, że przerabiać CNG na lpg to nie ma sensu ani ekonomicznego ani technicznego, także póki jeszcze Zafira jeździ to nie zmieniam i niech się turla wokoło domu bo w trasie to męczarnia. Ale kolejne auto nie będzie już nic miało wspólnego z CNG.
Co do nowych aut to sprawa się komplikuje bo te całkiem nowe to tylko bezpośredni wtrysk a tam to LPG, nie mówiąc już o CNG, dopiero raczkuje i producenci nie oferują aktualnie takich rozwiązań w tych silnikach.
Co do nowych aut to sprawa się komplikuje bo te całkiem nowe to tylko bezpośredni wtrysk a tam to LPG, nie mówiąc już o CNG, dopiero raczkuje i producenci nie oferują aktualnie takich rozwiązań w tych silnikach.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: sob cze 04, 2011 13:23
- CNG car: Zafira 1.6 Monovalent Plus 2002
- Lokalizacja: Poznań
Re: LPG zamiast CNG
Moja stara Zośka w trasie radzi sobie bardzo dobrze, męczarnia - to może przy maksymalnym załadunku mocno pod górę na wstecznym. A fabryczne instalacje lpg są już niemal u każdego producenta, choć wyróżnić można Opla (LPGTEC do wyboru we wszystkich flagowych modelach) i VW, z dedykowanym silnikiem w caddy.
Niemniej póki się nie przejadę takim autem, to będę niedowiarkiem. No i te parkingi...
Niemniej póki się nie przejadę takim autem, to będę niedowiarkiem. No i te parkingi...
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pt lut 15, 2013 04:27
- CNG car: Opel Zafira A 1.6CNG i z18xep
- Lokalizacja: Kraków
Re: LPG zamiast CNG
hej,
usunolem dwie tylnie butle i wsadzone jest lpg 39l wchodzi .
dwe butle zostaly bo jezdizlem chwile na dwuch gazach, padla mi skrzynia trafilem okazje przelozylem silnik z16xe i skrzynie. i o tego moemntu mam tylko LPG i `benzyne jestem zadowlony musze jeszze usunac te dwie butle i zminic zprezyny na seryjne bo zawieszenie jest za twarde
usunolem dwie tylnie butle i wsadzone jest lpg 39l wchodzi .
dwe butle zostaly bo jezdizlem chwile na dwuch gazach, padla mi skrzynia trafilem okazje przelozylem silnik z16xe i skrzynie. i o tego moemntu mam tylko LPG i `benzyne jestem zadowlony musze jeszze usunac te dwie butle i zminic zprezyny na seryjne bo zawieszenie jest za twarde