zawieszenie
Re: zawieszenie
To jakie ja moge miec sprezyny. Numery nie sa takie jak pisze Rumcajs. Jeszcze cos innego?
Z informacji ktora uzyskalem od mechanika, ktory wymienial sprezyny, to maja takie same grubosci i wysokosc jak te co byly zamontowane.
Przejechalem na tych sprezynach ponad 13000 km i nie widze roznicy. Fakt, ze najczesciej jezdze w dwie osoby. Razem tylko 130 kg czlowieka. Z 1000 km przejecbalem w 5 osob z bagazami i tez samochod nie szoowal tlumikiem po drodze.
Z informacji ktora uzyskalem od mechanika, ktory wymienial sprezyny, to maja takie same grubosci i wysokosc jak te co byly zamontowane.
Przejechalem na tych sprezynach ponad 13000 km i nie widze roznicy. Fakt, ze najczesciej jezdze w dwie osoby. Razem tylko 130 kg czlowieka. Z 1000 km przejecbalem w 5 osob z bagazami i tez samochod nie szoowal tlumikiem po drodze.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: pn kwie 30, 2012 10:32
- CNG car: Zafira 1,6 CNG Njoy `05 budyń vel majonez Babuni
- Lokalizacja: Pruszków
Re: zawieszenie
foomi, dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź.
Ja w międzyczasie zdążyłem nieomal zrobić "habilitację ze srężynologii stosowanej w Zafirze".
Numer widoczny na Twoim pudełku, 42 634 47, jest numerem stosowanym przez szwedzką firmę Lesjöfors, która produkuje sporo różnego typu zamienników.
Mają bardzo ciekawą stronę, gdzie można sobie dobierać sprężyny do różnych samochodów.
Według tej ich strony, powyższy numer odpowiada oryginałowi 424047, czyli sprężynie standardowej do Zośki.
Numerowi oryginalnej sprężyny wzmacnianej 424048 odpowiada szwedzki numer 42 634 77.
Na Alledrogo znalazłem jednego sprzedawcę takich sprężyn.
Niestety, albo stety, Szwedzi uczciwie pokazują, że nie produkują zamiennika do sprężyny stosowanej w Zośce CNG, czyli do 424075.
Na Alledrogo czy też Ebay-u.de sprzedawcy piszą oczywiście, że każda sprężyna pasuje do CNG, co jest oczywiście nieprawdą.
Po poszukiwaniach po wszelkich możliwych rynkach i producentach, mogę stwierdzić, że nie ma zamienników do oryginału Opla 424075.
Sprężyny oryginalne o numerach które podaję, sprzedawane są tylko w parach, każdy dealer ma je na zamówienie. Te popularne są w centralnym magazynie w Polsce do ściągnięcia w każdej chwili, cena za parę ok 1120 - 1180 Brutto.
Parę sprężyn do CNG muszą sprowadzać z magazynu w Niemczech, 7 dni roboczych, 1230 brutto.
W tej sytuacji trzeba będzie zaryzykować i kupić takie wzmacniane, nie będę przeinwestowywał samochodu.
Ja w międzyczasie zdążyłem nieomal zrobić "habilitację ze srężynologii stosowanej w Zafirze".
Numer widoczny na Twoim pudełku, 42 634 47, jest numerem stosowanym przez szwedzką firmę Lesjöfors, która produkuje sporo różnego typu zamienników.
Mają bardzo ciekawą stronę, gdzie można sobie dobierać sprężyny do różnych samochodów.
Według tej ich strony, powyższy numer odpowiada oryginałowi 424047, czyli sprężynie standardowej do Zośki.
Numerowi oryginalnej sprężyny wzmacnianej 424048 odpowiada szwedzki numer 42 634 77.
Na Alledrogo znalazłem jednego sprzedawcę takich sprężyn.
Niestety, albo stety, Szwedzi uczciwie pokazują, że nie produkują zamiennika do sprężyny stosowanej w Zośce CNG, czyli do 424075.
Na Alledrogo czy też Ebay-u.de sprzedawcy piszą oczywiście, że każda sprężyna pasuje do CNG, co jest oczywiście nieprawdą.
Po poszukiwaniach po wszelkich możliwych rynkach i producentach, mogę stwierdzić, że nie ma zamienników do oryginału Opla 424075.


Sprężyny oryginalne o numerach które podaję, sprzedawane są tylko w parach, każdy dealer ma je na zamówienie. Te popularne są w centralnym magazynie w Polsce do ściągnięcia w każdej chwili, cena za parę ok 1120 - 1180 Brutto.
Parę sprężyn do CNG muszą sprowadzać z magazynu w Niemczech, 7 dni roboczych, 1230 brutto.
W tej sytuacji trzeba będzie zaryzykować i kupić takie wzmacniane, nie będę przeinwestowywał samochodu.

-
- Posty: 65
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 21:18
- CNG car: Astra 2 1,6 CNG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zawieszenie
Ja do astry kupiłem sprężyny od Zoski i do tego jeszcze podkladki gumowe i dopiero po tym jest ok
-
- Posty: 3
- Rejestracja: śr kwie 16, 2014 21:31
- CNG car: Zafira A
- Lokalizacja: Lublin - Kalinówka
Re: zawieszenie
Witam Was wszystkich serdecznie.
Na wstępie chciałbym uspokoić i od razu przeprosić internetowych malkontentów - mój post nie ma na celu chamskiej reklamy masowej stosowanej w internecie.
Wracając do tematu: prowadzę warsztat samochodowy oraz sprzedaż części w Lublinie, jakiś czas temu przyjechał do nas klient na wymianę sprężyn w Zafirze A napędzanej CNG. Pierwszym tropem po uczuleniu nas na obciążenie tylnej osi był wybór sprężyn typu HD - wzmocnionych. Okazało się to totalną klapą. W wyniku długich testów drogowych w 7 osobowym taxi w/w właściciela oraz testów twardości na politechnice lubelskiej jestem w stanie zaoferować sprężyny do Zafiry A CNG, które odpowiadają twardością, wysokością oraz odpornością na "sklepanie" sprężynom fabrycznym.
Sprężyny w cenie 1/5 ceny z ASO
http://allegro.pl/sprezyny-tylne-opel-z ... 97960.html
Aukcja numer 4154997960
W razie pytań: wasyllbn@gmail.com
Myślę, że nie należy traktować mojego posta jako spam, jest to jedyne forum na którym umieszczam tą informację, piszę prosto z mostu bez sztucznego podszywania się pod nibyklienta. Grono potencjalnych odbiorców jest dość wąskie, oraz pozostające bez skutecznego rozwiązania w gąszczu ofert typu: "sprężyny zafira a, b, 1.6, 2.0 dti opc cng".
Pozdrawiam serdecznie!
Na wstępie chciałbym uspokoić i od razu przeprosić internetowych malkontentów - mój post nie ma na celu chamskiej reklamy masowej stosowanej w internecie.
Wracając do tematu: prowadzę warsztat samochodowy oraz sprzedaż części w Lublinie, jakiś czas temu przyjechał do nas klient na wymianę sprężyn w Zafirze A napędzanej CNG. Pierwszym tropem po uczuleniu nas na obciążenie tylnej osi był wybór sprężyn typu HD - wzmocnionych. Okazało się to totalną klapą. W wyniku długich testów drogowych w 7 osobowym taxi w/w właściciela oraz testów twardości na politechnice lubelskiej jestem w stanie zaoferować sprężyny do Zafiry A CNG, które odpowiadają twardością, wysokością oraz odpornością na "sklepanie" sprężynom fabrycznym.
Sprężyny w cenie 1/5 ceny z ASO
http://allegro.pl/sprezyny-tylne-opel-z ... 97960.html
Aukcja numer 4154997960
W razie pytań: wasyllbn@gmail.com
Myślę, że nie należy traktować mojego posta jako spam, jest to jedyne forum na którym umieszczam tą informację, piszę prosto z mostu bez sztucznego podszywania się pod nibyklienta. Grono potencjalnych odbiorców jest dość wąskie, oraz pozostające bez skutecznego rozwiązania w gąszczu ofert typu: "sprężyny zafira a, b, 1.6, 2.0 dti opc cng".
Pozdrawiam serdecznie!
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: zawieszenie
Witam,
nie mam nic przeciwko takiej "reklamie", zawsze chętnie widzimy firmy i produkty związane z CNG, szczególnie za rozsądną cenę. Dziękuję za szczegółowy opis, który pokrywa się z naszymi spostrzeżeniami.
Jak już wcześniej pisałem oryginalne sprężyny są typu mini-block, o zmiennej średnicy drutu i progresywnej charakterystyce. Drut w najgrubszym miejscu na środku ma 15mm, a na końcach ok. 8mm. Proponowane przez Ciebie sprężyny nie są więc dokładnymi odpowiednikami oryginałów, ale ich uproszczoną wersją, co należy otwarcie powiedzieć. Jak się sprawdzają, najlepiej niech się wypowiedzą ich użytkownicy. Być może niewiele gorzej od oryginałów. Ja spodziewałbym się twardszego zawieszenia w zakresie małych obciążeń (np. kierowca bez bagażu), właśnie ze względu na użyty w zamienniku drut o stałej średnicy.
Pozdrawiam
nie mam nic przeciwko takiej "reklamie", zawsze chętnie widzimy firmy i produkty związane z CNG, szczególnie za rozsądną cenę. Dziękuję za szczegółowy opis, który pokrywa się z naszymi spostrzeżeniami.
Jak już wcześniej pisałem oryginalne sprężyny są typu mini-block, o zmiennej średnicy drutu i progresywnej charakterystyce. Drut w najgrubszym miejscu na środku ma 15mm, a na końcach ok. 8mm. Proponowane przez Ciebie sprężyny nie są więc dokładnymi odpowiednikami oryginałów, ale ich uproszczoną wersją, co należy otwarcie powiedzieć. Jak się sprawdzają, najlepiej niech się wypowiedzą ich użytkownicy. Być może niewiele gorzej od oryginałów. Ja spodziewałbym się twardszego zawieszenia w zakresie małych obciążeń (np. kierowca bez bagażu), właśnie ze względu na użyty w zamienniku drut o stałej średnicy.
Pozdrawiam
- Załączniki
-
[Rozszerzenie jpg zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Re: zawieszenie
Rumcajs miał oczywiście rację. Moje sprężyny są do niczego. Rok jazdy zrobił swoje. Po ostatniej wycieczce około 1000km w cztery osoby z pełnym bagażnikiem zauważyłem ze chyba się sklepały. Pęknięć nie widzę.
W moim wieku już chyba nie rosnę a dzisiaj zauważyłem że przestałem się mieścić pod otwartą klapę bagażnika. Same koła jakby nie do końca trzymają pion. Na dolę są jakby szerzej niż u góry.
Jakie sprężyny warto zamontować do Zafiry A. Oryginalne maja cenę zaporową. Zastanawiam się nad sprężynami o których mowa w poście powyżej jeżeli nadal są dostępne. Większa twardość przy małym obciążeniu chyba nie powinna być problemem.
Co polecacie zamontować. Czy może udało się dobrać coś co nadaje się na zamiennik a nie kosztuje tyle co 15% wartości auta. Zgadzam się z Rumcajsem ze nie warto przeinwestowywać auta ale tym razem chciałbym znaleźć coś co wytrzyma dłużej niż rok.
W moim wieku już chyba nie rosnę a dzisiaj zauważyłem że przestałem się mieścić pod otwartą klapę bagażnika. Same koła jakby nie do końca trzymają pion. Na dolę są jakby szerzej niż u góry.
Jakie sprężyny warto zamontować do Zafiry A. Oryginalne maja cenę zaporową. Zastanawiam się nad sprężynami o których mowa w poście powyżej jeżeli nadal są dostępne. Większa twardość przy małym obciążeniu chyba nie powinna być problemem.
Co polecacie zamontować. Czy może udało się dobrać coś co nadaje się na zamiennik a nie kosztuje tyle co 15% wartości auta. Zgadzam się z Rumcajsem ze nie warto przeinwestowywać auta ale tym razem chciałbym znaleźć coś co wytrzyma dłużej niż rok.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: sob cze 04, 2011 13:23
- CNG car: Zafira 1.6 Monovalent Plus 2002
- Lokalizacja: Poznań
Re: zawieszenie
Poruszyłeś ciekawe zagadnienie. W mojej Zosi od zawsze miałem takie wrażenie, przyglądam się innym i widzę podobnie. Co intrygujące - po zużyciu bieżnika nie widać, by koło nie było pionowo. Złudzenie optyczne?foomi pisze: Same koła jakby nie do końca trzymają pion. Na dolę są jakby szerzej niż u góry.
Re: zawieszenie
Mam od dzisiaj zamontowane sprężyny od Wasyla.
Mechanik który wymieniał sprężyny dokonał pomiarów.
Nowe są grubsze 16,mm od tych które kupiłem poprzednio 14,5 ale w stanie wyjętym są niższe 280 mm wobec 300 jednak tył samochodu na tych nowych jest zdecydowanie wyżej. Aby ocenić odporność na sklepanie musi minąć trochę więcej czasu.
Mechanik który wymieniał sprężyny dokonał pomiarów.
Nowe są grubsze 16,mm od tych które kupiłem poprzednio 14,5 ale w stanie wyjętym są niższe 280 mm wobec 300 jednak tył samochodu na tych nowych jest zdecydowanie wyżej. Aby ocenić odporność na sklepanie musi minąć trochę więcej czasu.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: zawieszenie
Napisz koniecznie, jak wrażenia z jazdy 

-
- Posty: 82
- Rejestracja: śr sie 22, 2007 11:13
- CNG car: Zafira CNG 2006r.
- Lokalizacja: Gdańsk ; Trelleborg
Re: zawieszenie
foomi,jak zawitasz na forum to napisz jak sprężyny się mają ? I bardzo proszę zadzwoń do mnie bo utraciłem numer do Ciebie.Pozdrawiam Sławek
Sławomir Szymański
0-507 105 930
0-507 105 930
-
- Posty: 3
- Rejestracja: śr kwie 16, 2014 21:31
- CNG car: Zafira A
- Lokalizacja: Lublin - Kalinówka
Re: zawieszenie
Witam!
"Nasza" Zafirka ostatnio odwiedziła warsztat celem wymian eksploatacyjnych - przy okazji rzut okiem na sprężyny, dalej są "na swoim miejscu", auto trzyma linię po przejechaniu prawie 50 tysięcy. A przypominam, samochód jest siedmioosobowym taxi.
Mam sporo zapytań jeśli chodzi o dostępność sprężyn - jeśli aukcja nie jest dostępna w witrynie allegro, to proszę o email wasyllbn@gmail.com, bądź telefon 793 993 936.
Mamy też zapytania odnośnie Zafiry B - jeśli byli by chętni możemy zrobić podobne testy, lecz potrzebna byłaby taka Zafira "pod ręką" z wiadomych względów.
Pozdrawiam
"Nasza" Zafirka ostatnio odwiedziła warsztat celem wymian eksploatacyjnych - przy okazji rzut okiem na sprężyny, dalej są "na swoim miejscu", auto trzyma linię po przejechaniu prawie 50 tysięcy. A przypominam, samochód jest siedmioosobowym taxi.
Mam sporo zapytań jeśli chodzi o dostępność sprężyn - jeśli aukcja nie jest dostępna w witrynie allegro, to proszę o email wasyllbn@gmail.com, bądź telefon 793 993 936.
Mamy też zapytania odnośnie Zafiry B - jeśli byli by chętni możemy zrobić podobne testy, lecz potrzebna byłaby taka Zafira "pod ręką" z wiadomych względów.
Pozdrawiam
Re: zawieszenie
A propo zawieszenia. Wymieniałem kiedyś ( ze cztery lata temu ) komplet amortyzatorów. Z tyłu prawie od razu zaczęło coś stukać. Chyba z prawej strony. Byłem na oględzinach ( wszak gwarancja) ale niewiele wypatrzyli. Kazali jeździć i obserwować. Tuż pod koniec gwarancji zjawiłem się i okazało się, że wyrobione były tuleje i to na obydwu ale bardziej na tym (chyba) prawym i drugiego nie słyszałem. Wymieniono na gwarancji ( parę). Na przednie się nie załapałem i niestety wkrótce po gwarancji ( z rok) wymieniłem i przednie. Były Monroe zażyczyłem sobie Kayabę. Jakiś czas było O.K. ale niedługo znowu przy zjeździe z byle krawężnika szorowałem fartuchem po asfalcie. Zdecydowałem się na wymianę sprężyn z przodu. Zażyczyłem sobie twardsze od oryginału. I jakiś czas ale stosunkowo krótko było O.K. Teraz znowu muszę uważać przy zjeżdżaniu z krawężnika bo szoruję po gruncie. Jakie ewentualnie teraz kupić sprężyny ( bo zapewne były jakieś zamienniki )?. I czy nie ucierpiały na tym same amory ( chociaż Kayaby). Pasowałoby zrobić test amorów...
Astra Caravan CNG 2004
-
- Posty: 65
- Rejestracja: czw sty 03, 2013 21:18
- CNG car: Astra 2 1,6 CNG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zawieszenie
cześć, ja do swojej Astry na tył dałem sprężyny od Zafiry - seryjne od Astry były za miękkie, auto było za nisko i koła tarły o nadkola.
Re: zawieszenie
Mowa o przodzie czy tyle. Póki co z tyłem jest O.K. Problemy robi "przód" i to nie w czasie normalnej jazdy bo auto jest dość wysoko. Problem jest np przy zjeżdżaniu z wyższego krawężnika bo sprężyny są za miękkie. A może padły mi już amortyzatory zanim zdążyłem wymienić te sprężyny ( lub wkrótce potem).danielsonn pisze:cześć, ja do swojej Astry na tył dałem sprężyny od Zafiry - seryjne od Astry były za miękkie, auto było za nisko i koła tarły o nadkola.
Astra Caravan CNG 2004
Re: zawieszenie
Dzisiaj zrobiłem test amortyzatorów. Obydwa w okolicy 70% zatem dobre. Nadkole na całym górnym obwodzie ma równą odległość do opony. Auto nie "siedzi" zatem zachowanie takie może być spowodowane niewłaściwą charakterystyką sprężyny, która powinna być raczej progresywna. Dostałem jakiś zamiennik który miał być twardszy. I w istocie nowe sprężyny były nieco wyższe od starych a byłem przy wymianie i specjalnie zwróciłem na to uwagę bo postawiłem je obok siebie.
Astra Caravan CNG 2004