CNG Forum - gaz ziemny w Twoim aucie

Forum użytkowników pojazdów zasilanych CNG/LNG w Polsce. Partner Międzynarodowej Sieci Społeczności CNG/LNG
Teraz jest N sie 19, 2018 08:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr mar 25, 2009 01:53 
Offline
Administrator

Posty: 1583
Lokalizacja: Radom
VolksWagen Touran 1.4 TSI EcoFuel
NOWE | I generacja FL, 2009 -
Wersja osobowa

Obrazek

Segment: K

PARAMETRY POJAZDU
Długość, szerokość, wysokość (mm): 4407/1794/1635
Pojemność bagażnika(5-/7- siedzeń): 695/121 l
Ładowność: 593 kg
Ilość miejsc: 5/7
Masa własna: 1682 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2200 kg
Masa przyczepy z/bez hamulca: 1500-1700kg/750kg
Pojemność zbiornika CNG (wariant I): 18 kg/ 24,5 m³
Pojemność zbiornika CNG (wariant II): 24 kg/ 32,6 m³
Pojemność zbiornika na benzynę: 11l

SILNIK
Pojemność silnika: 1390 cm³
Moc: 110kW/150KM przy 5500 obr/min
Moment obrotowy: 220 Nm przy 1500-4500 obr/min
V-max: 203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km: 10,1s
Elastyczność 80-120 km/h: 18,0s
Zużycie paliwa na 100 km (CNG|benzyna):
- cykl miejski - 9,4 m³ | b/d l
- cykl pozamiejski - 5,9 m³ | b/d l
- cykl mieszany - 7,2 m³ | b/d l
Emisja CO² g/km: 129
Zasięg teoretyczny na CNG w km (wariant I): 370
Zasięg teoretyczny na CNG w km (wariant II): 540
Zasięg teoretyczny na benzynie w km: 150
Zasięg teoretyczny całkowity w km (I|II): 520 | 690
Rodzaj paliwa: bivalent (CNG i benzyna)

Cena (na rynku niemieckim): od 27.935 euro

Ciekawostki
- jest to jeden z nielicznych pojazdów klasy K spełniający wymogi emisji spalin Euro 5
- opisywana wyżej wersja silnikowa weszła do sprzedaży w maju 2009
- samochód od października 2009 występuje z dwiema pojemnościami zbiorników na gaz: 24,5 m³ i 32,6 m³

Media
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jmtd6scXSgA[/youtube]

Źródło
- volkswagen.de (w jęz. niemieckim)
- erdgas-fahren.de (w jęz. niemieckim)

---

Touran TSI EcoFuel

Obrazek

Wszechstronny Touran EcoFuel jest jednym z najpopularniejszych samochodów zasilanych gazem ziemnym w Europie. Teraz Volkswagen prezentuje całkowicie nową, wersję tego vana: Tourana TSI EcoFuel. Najważniejsza cecha techniczna: podwójne doładowanie przez turbosprężarkę i kompresor („Twincharger”).

Oznacza to dynamikę, niespotykaną dotychczas wśród samochodów zasilanych gazem ziemnym, a przy tym maksymalną efektywność.

Touran obok Passata TSI EcoFuel jest, w ciągu krótkiego czasu, drugim modelem z ekstremalnie oszczędnym systemem napędowym. Touran TSI EcoFuel dzięki „Twincharger" wprost „rwie" się do jazdy, a mimo to zadowala się zaledwie 4,8 kilogramami (6,53 m³) gazu ziemnego na 100 km. Odpowiada to emisji CO2 129 g/km.

W przypadku Tourana TSI EcoFuel z opcjonalną 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią DSG, spalanie i emisja CO2 obniżają się do 4,7 kilograma (6,39 m³) i 126 g/km.

Maksymalna siła przy maksymalnej ekonomiczności


TSI EcoFuel Tourana jest silnikiem, który może pracować na 2 różnych paliwach. Posiada on trzy zbiorniki gazu ziemnego i dodatkowy zbiornik benzyny. Samochód porusza się przede wszystkim na gaz ziemny. Dopiero, gdy zbiorniki gazu są puste, silnik przełącza się automatycznie na tryb benzynowy. Już od 1.500 obr./min jednostka rozwija 220 Nm momentu obrotowego i utrzymuje tę wartość do 4.500 obrotów. Odpowiednio sportowe są również osiągi. Od 0 do 100 km/h Touran przyspiesza w zaledwie 10,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Naturalnie Touran TSI EcoFuel spełnia wymagania normy emisji spalin Euro5. Trzy zbiorniki gazu ziemnego Tourana są bezpiecznie rozmieszczone w podłodze tak, by nie zabierały dużo miejsca. Ich łączna pojemność wynosi 18 kilogramów (24,5 m³ gazu). Z takim zapasem oraz z 13 litrami benzyny (jako „rezerwa"), Touran TSI EcoFueel może przejechać ponad 540 kilometrów. Sam zapas gazu ziemnego wystarcza na 370 kilometrów.

Źródło: centrumpr.pl

Cieszy mnie bardzo fakt, że pomimo kryzysu finansowego, który niestety również przełożył się na branżę motoryzacyjną, producenci samochodów systematycznie poprawiają swoją ofertę samochodów zasilanych CNG. W nowym VW Touran EcoFuel dopatruję się odpowiedzi na wcześniejszy o 3 miesiące nowy silnik konkurenta na niemieckim rynku w Zafirze. Miejmy nadzieję, że w wyniku ostatniego dynamicznego wzrostu sprzedaży spowodowanego dopłatami do kupna nowych pojazdów, większy udział w rynku zyskają te dwa modele.

_________________
Karol Wieczorek


Ostatnio edytowano Pn gru 07, 2009 00:04 przez administrator, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 10, 2009 15:41 
Offline

Posty: 4
Lokalizacja: Germany
Dane techniczne VW Touran TSI EcoFuel(Źródło: VW Niemcy http://www.volkswagen.de)

Wersja: Conceptline, Trendline, Highline Specjalny model �Freestyle�

Silnik
Pojemność, l/cm3: 1,4 l / 1390
Moc max., kW (KM) przy obr./min.: 110 (150) / 5500
Max. moment obr., Nm przy obr./min.: 220 / 1500 - 4500
Przygotowanie mieszanki: bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Oczyszczanie spalin: katalizator
Norma emisji spalin: Euro 5
Skrzynia biegów, seryjnie: manualna, 6-biegowa [automatyczna, DSG]

Alternator, A: 110
Akumulator/pojemność A (Ah): 220 (44)

Osiągi
Prędkość maksymalna, km/h: 203[DSG 203]
Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h / 80 - 120 km/h: 6,8 / 10,1 / 18,0[DSG 6,8 /10,1 / -]

Zużycie paliwa
Zużycie paliwa w l/100 km cykl miejski: 9,4 m3 / 6,1 kg / 100 km [DSG 9,1 mł / 6,0 kg / 100 km] CNG Gaz ziemny
Zużycie paliwa w l/100 km poza miastem: 5,9 m3 / 3,9 kg / 100 km [DSG 5,8 mł / 3,8 kg / 100 km] CNG Gaz ziemny
Zużycie paliwa w l/100 km średnio: 7,2 m3/ 4,7 kg / 100 km [DSG7,0 mł / 4,6 kg / 100 km] CNG Gaz ziemny
Średni poziom emisji CO2, g/km: 129 [DSG 126]

Waga
Masa własna pojazdu, kg: 1682[DSG 1700]
Dopuszczalna masa całkowita, kg: 2200[DSG 2210]
Ładowność, kg: 593[DSG 585]
Dopuszczalny nacisk na oś przednią/tylną, kg: 1100 / 1160
z hamulcem, przy wzniesieniu 12% / 8%: 1500 / 1700
bez hamulca: 750
Dopuszczalne obciążenie haka/dachu, kg: 15 / 100

Touran Conceptline: 27.250,- Euro / [DSG 29.025,- Euro] cena (PLN) ≈119.000 / [DSG ≈126.000 ]
Touran Trendline: 29.750,- Euro / [DSG 31.525,- Euro] cena (PLN) ≈130.000 / [DSG ≈137.000]
Touran Highline: 32.025,- Euro / [DSG 33.800,- Euro] cena (PLN) ≈140.000 / [DSG ≈147.000]
Touran Freestyle: 31.550,- Euro / [DSG 33.325,- Euro] cena (PLN) ≈137.000 / [DSG ≈145.000]


Ostatnio edytowano Wt paź 13, 2009 20:43 przez CNGN, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 22, 2009 12:40 
Offline

Posty: 9
witam.
czy ktos wie jakiej pojemności jest bak na benzyne orazj aka jest pojemność butli CNG.

_________________
VW CADDY ECO FUEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 22, 2009 23:08 
Offline

Posty: 9
To nie jest Touran, to jest Passat

Dane VW Touran
18 kg (24,7 m³)
ca. 11 l

_________________
VW CADDY ECO FUEL


Ostatnio edytowano Pn cze 22, 2009 23:09 przez TomaszH, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 22, 2009 23:45 
Offline
Administrator

Posty: 1583
Lokalizacja: Radom
Szkoda, że dane podane przez tigera się nie potwierdziły. Zaczynam zbierać informacje na temat VW Tourana zasilanego CNG, gdyż w przyszłym roku być może go zakupię.

Już sobie robiłem nadzieję, że Touran z jednostką 1.4 TFSI ma taki świetny zasięg :roll:

tigercng:> Fakt, moja pomyłka. Zasugerowałem się TSI Ecofuel :neutral: Już usunąłem post, żeby nie wprowadzał w błąd.

_________________
Karol Wieczorek


Ostatnio edytowano Cz sty 01, 1970 02:00 przez administrator, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 13, 2009 20:51 
Offline
Administrator

Posty: 1583
Lokalizacja: Radom
Nowa wersja modelu VW Touran TSI EcoFuel

Teraz pojemność zbiorników CNG to 24 kg (32,6 m³)

Najnowsza wersja VW Tourana zyskała nowe zbiorniki do tankowania CNG. W oferowanym od maja modelu z jednostką 1.4 TSI montowane były zbiorniki o pojemności 18 kg/ 24,5 m³. Teraz zostały one powiększone do 24 kg/32,6 m³. Dzięki temu zasięg pojazdu na paliwie gazowym wzrósł z 370km do 540km.

Źródło: ngvglobal.com

Ze zwiększonej pojemności zbiorników powinni się ucieszyć zwłaszcza Ci kierowcy, którzy mają do czynienia z małą dostępnością paliwa gazowego, m.in. w Polsce. Szkoda tylko, że ta wersja silnikowa w dalszym ciągu pozostaje poza ofertą polskiego oddziału VW.

_________________
Karol Wieczorek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 06, 2015 12:18 
Offline

Posty: 61
Lokalizacja: Poznań
Auto CNG: Touran 2,0 '07
ktoś już jeździ takim 1,4 ecofuel z dsg
jakie wrażenia

_________________
Piotr
796 067 909


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 31, 2017 09:19 
Offline

Posty: 9
Witam szanownych forumowiczów. Planuję zakup paska lub turana w cng. Znalazłem coś takiego:

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... z0iOW.html

Możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie auta z cng?
Wczoraj byłem oglądać ducato z linku niżej, walony z przodu i przerywał na cng. Na lpg chodził ładnie. Wyjęte trzy butle cng i zalozone 2x50l lpg. Dobry magik :D

http://allegro.pl/fiat-ducato-2012r-jed ... 50901.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 01, 2017 22:49 
Offline

Posty: 79
Lokalizacja: Lublin
Auto CNG: Zafira A
Co Cię przekonało do CNG???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 03, 2017 10:32 
Offline

Posty: 9
Zakup własnego kompresora i wymiana osobówki oraz busa na samochody z fabrycznym cng.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 05, 2017 09:46 
Offline

Posty: 79
Lokalizacja: Lublin
Auto CNG: Zafira A
A jakieś obliczenia robiłeś?
kartka, ołówek?
Bo jak ja liczę i także potwierdza to praktyka to wychodzi sporo drożej i nie wiem gdzie robię błąd.
A i jaka strata czasu i zawracania głowy do tego dochodzi.
Nawet jakieś obliczenia wrzuciłem kiedyś na forum, możesz poszukać w moich postach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 05, 2017 22:31 
Offline

Posty: 61
Lokalizacja: Poznań
Auto CNG: Touran 2,0 '07
otrząśniesz się po pierwszej inspekcji
zewnętrzna teoretycznie co 3 lata
główna co 10 lat
1h obecności (bo pracą nie można tego nazwać) inspektora TDT kosztuje 200,-
na cztery butle tourana potrzebują 3-4 h, do tego dolicz usługę demontażu przez stację diagnostyczną
aha, taki przegląd czeka cię po każdej kolizji
to właśnie z tego powodu skorzystałem ze szkody całkowitej tourana i pozbyłem się po 5-ciu latach tego syfu.
gdybym naprawiał auto, chociaż przeszedłem inspekcję w 01.2017 musiałbym dać min. 1000,- na ponowne klepnięcie sprawności butli
nawet własny kompresor poza obiegiem akcyzy nie przekonuje do słuszności decyzji
chcesz tanio jeździć po Polsce, tylko lpg

_________________
Piotr
796 067 909


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 21, 2017 19:02 
Offline

Posty: 9
Po miesiącu jazdy zrobiłem 5 tys. Wychodzi 60 tys. rocznie.
Koszt metra gazu licząc wszystkie koszta (kwota faktury/przez ilość metrów) czyli wliczając te abonamenty, przesyły i inne haracze wychodzi mi 2,20 m3.
Z opisu butli wynika 24kg i 32,8m3 czli wychodzi przelicznik 1,37 zaokrąglając do góry.
Kilogram gazu wychodzi 3zł.
Dodaje do kazdego kilograma 30gr na amortyzacje i prąd.
Wychodzi 3,30.
Spalanie mi wychodzi z tego miesiąca 5,4. dużo daje dsg, trzyma niskie obroty
Liczyć nawet że pali 6 z górką.
6x3,30= 19,80
Licząc że touran spokojnie paliłby 14 litrów gazu.
12 paliła mi mała astra 4 w fabrycznym gazie.
2,20x14=30,80
wychodzi mi 10 zł różnicy na każdym 100 kilometrów, a nie liczyłem benzyny na rozgrzanie przy lpg
przy 60 tys rocznie

600x10= 6000 zł
za taką kwotę to mam na serwis tego auta za darmo i jeszcze zostanie

od fv za gaz odliczam pełny vat a przy osobówce na lpg/bp/on musiałbym rozpisywać kilometrówkę

jak coś źle liczę to proszę o poprawienie mnie
pod koniec roku rozpisze fiata ducato jak się uda coś kupić sensownego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 22, 2017 14:46 
Offline

Posty: 61
Lokalizacja: Poznań
Auto CNG: Touran 2,0 '07
czyli spalasz 300 kg gazu ziemnego/miesięcznie
jak masz pod działalność produkcję wymagającą tak dużego zużycia gazu ziemnego, system się sprawdzi
bo tylko w takim przypadku odliczysz 23% VAT od faktury

to tylko potwierdza to co piszą wszyscy dotychczasowi użytkownicy, legalne cng tankowane na stacjach pgnig jest nieopłacalne (kosmiczna cena i brak możliwości odliczenia 100% vat)

przymierzałem się kiedyś do 1,4 TSI na ziemnym, ale 6 kg/100 km to wynik gorszy niż w 2,0 ecofuel.
napisz jakie obroty trzyma silnik, z jakimi prędkościami da się z tym silnikiem i skrzynką jeździć, kiedy załącza się sprężarka, jakie jest zużycie oleju, etc..
mi w 2,0 5-biegowym (tylko takie były do cng) dało się jeździć tylko do 100-110km/h, powyżej hałas jak w F16, co ciekawe na samej benzynie akceptowalny hałas pozwalał jeździć nawet 140-150 km/h.

_________________
Piotr
796 067 909


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 25, 2017 08:41 
Offline

Posty: 9
Skrzynia jak na 1,4 nawet turbo bardzo długa. Silnik żwawy na biegach od 1 do 4. Kompresor z dołu wyrywa bardzo mocno bo rozwaliłem jeden przegub wewnętrzny. W weekend wracałem z Tarnowa i w trasie spalił 6kg przy prędkościach do 130 z przyczepką :D.
Jadąc przepisowo w trasie można zejść do 4,5kg, wszytko zależy od stylu jazdy.
Na trasie 150 to nie trzeba się prosić na pusto.
3tys. obrotów na 7 biegu ma 145, więc na takie auto z takim silnikiem dosyć niskie obroty.
Oleju nie wziął na razie nic.

Jedyne co mi się bardzo nie podoba to spalanie benzyny. Kawałek zabrakło gazu więc prędkość do 90-100 max, a komputer pokazuje 10 litrów benzyny :(

Ile pali Caddy w 2.0 wolno ssącym? To jest TSI czy MPI?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO