problem z gazem w Multipli BiPower
-
- Posty: 29
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:13
- CNG car: multipla 1,6 bipower 2001
- Lokalizacja: chrzanów
aha dzięki za odpowiedź jestem po kolejnej wizycie na stacji cng i moje odkrycie jest o tyle smutne iż do mojego auta weszło już tylko 23.88 m3 gazu co wynosi jakieś 3 m3 mniej niż przy drugim tankowaniu. Ciśnienie końca tankowania nie wynosi nawet 200atm. Może dlatego tak mało wchodzi. Popatrzę się pod spód auta i zobaczę co dam radę naprawić we własnym zakresie. Kolejnym pytaniem jest to czy w razie awarii cewki mogę wymienić ją na coś takiego ? http://www.shopgaz.pl/product/1908.html
- hombre77
- Posty: 52
- Rejestracja: sob gru 05, 2009 19:55
- CNG car: FIAT Multipla BiPower
- Lokalizacja: Świętochłowice
Cewka
Najpierw upewnij się, czy to faktycznie cewka. Wejdź do kanału (jeżeli masz podnośnik, to będzie wygodniej) wypnij wszystkie cewki i przemierz omomierzem (jeżeli któraś będzie odbiegać od pozostałych - zwarcie lub przerwa - to znalazłeś problem). Możesz też do każdej z cewek z osobna podłączyć 12V (ważna polaryzacja) - w chwili podłączenia powinno być słychać charakterystyczne kliknięcie.
Co do dopasowywania cewek z innych zaworów to trzeba być ostrożnym. Po pierwsze średnica otworu trzpienia powinna być taka sama, po drugie moc cewki (lub prąd - niektórzy producenci podają tylko prąd nominalny). Jeżeli cewka spełnia powyższe, to jak najbardziej będzie pasować.
Na stronie, na której znalazłeś cewkę jest w promocji kompletny zawór za 190zł.
Co do dopasowywania cewek z innych zaworów to trzeba być ostrożnym. Po pierwsze średnica otworu trzpienia powinna być taka sama, po drugie moc cewki (lub prąd - niektórzy producenci podają tylko prąd nominalny). Jeżeli cewka spełnia powyższe, to jak najbardziej będzie pasować.
Na stronie, na której znalazłeś cewkę jest w promocji kompletny zawór za 190zł.
Ostatnio zmieniony ndz sty 08, 2012 12:19 przez hombre77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:13
- CNG car: multipla 1,6 bipower 2001
- Lokalizacja: chrzanów
problem nie chce zapeszać rozwiązany dzięki pomocy kuzyna mechanika który po wejściu na kanał wykonaniu tych rzeczy które mówił kolega z tego forum hombre77 doszedł do wniosku że tak zawory są odkręcone czytaj open oporność jest odpowiednia sprawdzenie omomierzem dało wszędzie ten sam rezultat a jedyna usterka jaką znalazł to taka iż kabel od środkowej butli był wpięty ale bardzo luźno i to chyba było przyczyną gdyż po odpaleniu silnika wróciła mi 4 "kreska" gazu gdy były 3 i sprawdziłem na jakichś 10 km. 4 kreska nie znikneła czyli może to było to dalsze obserwacje po nastepnym tankowaniu. Dzięki wielkie dla użytkownika Hombre77 za pomoc i fachowe podejście do sprawy