Witam,
Moja Zafira A nie przeszła przeglądu CNG z powodu korozji na zbiornikach.
Mam do Was pytanie czy jest sens kupować używane zbiorniki z papierami, ewentualnie czy jest jakiś na ogarnięcie dalszego użytkowania auta z CNG?
Korozja zbiorników CNG -Zafira A
-
- Posty: 348
- Rejestracja: sob sty 23, 2010 13:29
- CNG car: OPEL ZAFIRA A 1.6 CNG 2004 R.
- Lokalizacja: Sosnowiec :)
Re: Korozja zbiorników CNG -Zafira A
A dowiadywałeś się czy ona podlega akcji serwisowej na wymianę zbiorników ?
Re: Korozja zbiorników CNG -Zafira A
Tak, dzwoniłem dzisiaj do Opla, niestety nie podlega. Używanych zbiorników nie można zamontować, koszt nowych w Oplu to 16 000 zł !!!. Masakra po prostu.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: pn sty 03, 2011 02:11
- CNG car: Multipla Bipower 1.6 16V 2000r
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Korozja zbiorników CNG -Zafira A
Mam ten sam problem w Multipli 2000r. Który rocznik ma Kolega? U mnie inspektor stwierdził, że trzeba butle zdjąć i piaskować, po czym malować. Nie ma co wymieniać, póki nie zakończył się 20 letni okres eksploatacji. Piaskowanie i malowanie to niewiele ponad 100 zł od sztuki.
Czy inspektor mierzył grubość - jeśli tak i stwierdził, że są zbyt cienkie, to trzeba je pomalować, aby się świeciły, prysnąć konserwacją samochodową - woskiem i zmienić inspektora.
A co do cen butli - zadzwoń do Milmetu - ceny są zupełnie inne niż w serwisie za te same butle, w końcu Milmet produkuje dla Opla. Butla do Multipli w Fiacie - ponad 5 tys. zł sztuka, w Milmecie około 1000 zł za nówkę sztukę wymiary na zamówienie, tylko bez odbioru TDT, jedynie TUV - po montażu inspektor TDT musi butle zobaczyć i obejrzeć.
Moje butle wyglądały tak po zdjęciu:
Temat jest do przejścia za ok 1000 (zdjęcie, piaskowanie, malowanie, montaż) plus inspektor.
Co do montażu używanych butli - nie da się zamontować używek, które były zgłoszone do TDT. Jest to ewenement na skalę europejską, gdyż Niemcy montują bez problemu używki.
Alternatywą jest wymontowanie CNG z dowodu rejestracyjnego - wówczas nie trzeba inspektora pytać o zdanie. Jednak tutaj trzeba decyzję samemu sobie przemyśleć i znać wszystkie plusy i minusy - jednak to rozwiązanie moim zdaniem ma sens jedynie w 20 letnim samochodzie, gdzie skończył się 20 letni okres eksploatacji butli i zachodzi konieczność wymiany. Jednak i w takiej sytuacji zawsze można kupić jedną nową butlę na czas dozoru. Ja bym butle zdjął i malował i wszystko będzie legalnie.
Czy inspektor mierzył grubość - jeśli tak i stwierdził, że są zbyt cienkie, to trzeba je pomalować, aby się świeciły, prysnąć konserwacją samochodową - woskiem i zmienić inspektora.
A co do cen butli - zadzwoń do Milmetu - ceny są zupełnie inne niż w serwisie za te same butle, w końcu Milmet produkuje dla Opla. Butla do Multipli w Fiacie - ponad 5 tys. zł sztuka, w Milmecie około 1000 zł za nówkę sztukę wymiary na zamówienie, tylko bez odbioru TDT, jedynie TUV - po montażu inspektor TDT musi butle zobaczyć i obejrzeć.
Moje butle wyglądały tak po zdjęciu:
Temat jest do przejścia za ok 1000 (zdjęcie, piaskowanie, malowanie, montaż) plus inspektor.
Co do montażu używanych butli - nie da się zamontować używek, które były zgłoszone do TDT. Jest to ewenement na skalę europejską, gdyż Niemcy montują bez problemu używki.
Alternatywą jest wymontowanie CNG z dowodu rejestracyjnego - wówczas nie trzeba inspektora pytać o zdanie. Jednak tutaj trzeba decyzję samemu sobie przemyśleć i znać wszystkie plusy i minusy - jednak to rozwiązanie moim zdaniem ma sens jedynie w 20 letnim samochodzie, gdzie skończył się 20 letni okres eksploatacji butli i zachodzi konieczność wymiany. Jednak i w takiej sytuacji zawsze można kupić jedną nową butlę na czas dozoru. Ja bym butle zdjął i malował i wszystko będzie legalnie.