Szkolenia TDT w zakresie tankowania CNG
Szkolenia TDT w zakresie tankowania CNG
a jak wygląda sprawa szkolenia BHP , czy jest to jednorazowy kosztowny epizod ? (mam nadzieje że nie trzeba przechodzić szkolenia co roku )
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez sniper, łącznie zmieniany 1 raz.
Volvo V70 2.4 Bi-fuel 2002
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Zgodnie z feralnym Rozporządzeniem MI:
"§ 15a. Osoby napełniające zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w instalacjach zasilania pojazdów i statków żeglugi śródlądowej oraz osoby obsługujące kotły parowozowe powinny posiadać odpowiednie uprawnienia wydane przez TDT, potwierdzające kwalifikacje niezbędne do wykonania tych czynności.";
Praktycznie:
1. Na dzień dzisiejszy nikt takich szkoleń dla CNG nie prowadzi. Sam chciałem się zapisać.
2. Brak jest unormowań prawnych, które przewidują sankcje za brak tych uprawnień w stosunku do osób fizycznych. Inaczej mówiąc mogą Ci jedynie pogrozić palcem. Jeśli jednak prowadzisz firmę, inspektor PIP może Ci wlepić mandat.
"§ 15a. Osoby napełniające zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w instalacjach zasilania pojazdów i statków żeglugi śródlądowej oraz osoby obsługujące kotły parowozowe powinny posiadać odpowiednie uprawnienia wydane przez TDT, potwierdzające kwalifikacje niezbędne do wykonania tych czynności.";
Praktycznie:
1. Na dzień dzisiejszy nikt takich szkoleń dla CNG nie prowadzi. Sam chciałem się zapisać.
2. Brak jest unormowań prawnych, które przewidują sankcje za brak tych uprawnień w stosunku do osób fizycznych. Inaczej mówiąc mogą Ci jedynie pogrozić palcem. Jeśli jednak prowadzisz firmę, inspektor PIP może Ci wlepić mandat.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Przy okazji przygotowywanych właśnie szkoleń CNG wyszedł jeszcze jeden "kwiatek" przygotowany przez TDT dla tankujących samodzielnie swoje pojazdy. Otóż przed przystąpieniem do stosownego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje, TDT wymaga dostarczenia zaświadczenia od lekarza orzecznika medycyny pracy o braku przeciwwskazań do wykonywania czynności obsługi zbiorników CNG w zakresie napełniania.
Jest to zupełnie bezprawne wymaganie wynikające z "widzimisię" TDT.
Aby dostać takie zaświadczenie musicie mieć skierowanie do lekarza orzecznika od pracodawcy. Pracodawca może nie dać wam tego skierowania, jeśli wasza praca zawodowa nie jest z tym związana. Jak wtedy przystąpicie do egzaminu?
Jest jeszcze jedna ciekawostka. Rozporządzenie MG w spr. sprawdzenia kwalifikacji podaje listę urządzeń technicznych, przy których obsłudze wymagane jest posiadanie kwalifikacji. Wśród nich nie ma zbiorników CNG
Inaczej mówiąc rozporządzenie MI jest niezgodne z rozporządzeniem MG.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz.U. Nr 79, poz. 849), zmienione rozporządzeniem z dnia 20 lutego 2003 r. (Dz.U. Nr 50, poz. 426), wydane na podstawie art. 23 ust. 5 ustawy o dozorze technicznym.
http://www.udt.gov.pl/pdf/akty/RozpMG-Kwaliftjed.pdf
Jest to zupełnie bezprawne wymaganie wynikające z "widzimisię" TDT.
Aby dostać takie zaświadczenie musicie mieć skierowanie do lekarza orzecznika od pracodawcy. Pracodawca może nie dać wam tego skierowania, jeśli wasza praca zawodowa nie jest z tym związana. Jak wtedy przystąpicie do egzaminu?
Jest jeszcze jedna ciekawostka. Rozporządzenie MG w spr. sprawdzenia kwalifikacji podaje listę urządzeń technicznych, przy których obsłudze wymagane jest posiadanie kwalifikacji. Wśród nich nie ma zbiorników CNG
Inaczej mówiąc rozporządzenie MI jest niezgodne z rozporządzeniem MG.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz.U. Nr 79, poz. 849), zmienione rozporządzeniem z dnia 20 lutego 2003 r. (Dz.U. Nr 50, poz. 426), wydane na podstawie art. 23 ust. 5 ustawy o dozorze technicznym.
http://www.udt.gov.pl/pdf/akty/RozpMG-Kwaliftjed.pdf
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 8 razy.
- kefasps
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 12:37
- CNG car: Opel Zafira 2005
- Lokalizacja: Poznań (Luboń)
robiąc tak frustrujące prawo nie można się dziwić że w trakcie Euro wyjdą na ulice ludzie z bezradności pokazywać światu że polski rząd nie jest ZA Narodem a za SOBĄ
wczoraj moja żona nawet przyłożyła bagnet tankowania w Niemczech i jakoś jej łapki nie urwało
wczoraj moja żona nawet przyłożyła bagnet tankowania w Niemczech i jakoś jej łapki nie urwało
Zafira 1,6CNG 2005 +++SPALANIE MIASTO BEZ OSZCZĘDZANIA 7,3CBM/100KM+++