Iveco Stralis LNG
: pt kwie 16, 2010 10:48
IVECO Stralis LNG Natural Power
NOWE | I generacja, 2012 -
Ciągnik siodłowy
Segment: ciężarowe
Więcej informacji: tutaj
Sprawdź dostępność na Giełdzie pojazdów CNG - kliknij tutaj
---
Iveco Stralis na skroplony biometan - spełnione EURO VI
ngvglobal.com, 15.04.2010
Firma Rolande LNG B.V. (Rolande), dostawca zestawów konwertujących dla silników do skroplonego gazu ziemnego (LNG) i skroplonego biometanu (LBG), jako pierwsza przedstawiła w Europie ciężarówkę na skroplony biometan typu mono-fuel - Iveco Stralis.
Dzięki ścisłej współpracy firmy z holenderskim przedstawicielstwem IVECO, przystosowano model ciężarowy Stralis CNG do spalania LNG/LBG. Firma dostarczyła ekspertyzy techniczne, zbiorniki kriogeniczne do przechowywania paliwa oraz specjalny wymiennik ciepła niezbędny dla właściwego spalania biometanu.
Pojazd jest obecnie testowany przez Chr. Vermeer Transport B.V. z Dongen. W ten sposób próbuje się przekonać sektor transportowy do nowych możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystywanie LBG jako paliwa.
Aspekty zastosowania LBG jako paliwa w pojeździe:
* ekologia - spełnienie norm emisji spalin EURO VI, emisja CO2 mniejsza o 80% w porównaniu z klasycznym napędem
* głośność - poziom hałasu 5 razy niższy w porównaniu do zasilania dieslem (wynik certyfikowany - PIEK Netherlands)
* ekonomia - wykorzystywanie LBG pozwala oszczędzić 2 - 5 eurocentów na 1 km. Maksymalny zasięg pojazdu na jednym zbiorniku to 1200 km.
Skroplony biometan (LBG) jest magazynowany na pokładzie pojazdu w zbiornikach firmy Rolande. Wytwarza się go w specjalnych biogazowniach, które przetwarzają biomasę pochodzenia rolniczego. Produkcja i transport paliwa jest o wiele mniej emisyjna niż produktów naftowych.
Pojazd będzie można zobaczyć w trakcie tzw. “Carrosserie Vakdagen” w Hardenberg — regionalnej wystawie pojazdów transportowych na północy Holandii, w dniach 20-22 kwietnia 2010, w godzinach 14.00 – 22.00. IVECO wystawia się w hali 4A.
Źródło: ngvglobal.com
NOWE | I generacja, 2012 -
Ciągnik siodłowy
Segment: ciężarowe
Więcej informacji: tutaj
Sprawdź dostępność na Giełdzie pojazdów CNG - kliknij tutaj
---
Iveco Stralis na skroplony biometan - spełnione EURO VI
ngvglobal.com, 15.04.2010
Firma Rolande LNG B.V. (Rolande), dostawca zestawów konwertujących dla silników do skroplonego gazu ziemnego (LNG) i skroplonego biometanu (LBG), jako pierwsza przedstawiła w Europie ciężarówkę na skroplony biometan typu mono-fuel - Iveco Stralis.
Dzięki ścisłej współpracy firmy z holenderskim przedstawicielstwem IVECO, przystosowano model ciężarowy Stralis CNG do spalania LNG/LBG. Firma dostarczyła ekspertyzy techniczne, zbiorniki kriogeniczne do przechowywania paliwa oraz specjalny wymiennik ciepła niezbędny dla właściwego spalania biometanu.
Pojazd jest obecnie testowany przez Chr. Vermeer Transport B.V. z Dongen. W ten sposób próbuje się przekonać sektor transportowy do nowych możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystywanie LBG jako paliwa.
Aspekty zastosowania LBG jako paliwa w pojeździe:
* ekologia - spełnienie norm emisji spalin EURO VI, emisja CO2 mniejsza o 80% w porównaniu z klasycznym napędem
* głośność - poziom hałasu 5 razy niższy w porównaniu do zasilania dieslem (wynik certyfikowany - PIEK Netherlands)
* ekonomia - wykorzystywanie LBG pozwala oszczędzić 2 - 5 eurocentów na 1 km. Maksymalny zasięg pojazdu na jednym zbiorniku to 1200 km.
Skroplony biometan (LBG) jest magazynowany na pokładzie pojazdu w zbiornikach firmy Rolande. Wytwarza się go w specjalnych biogazowniach, które przetwarzają biomasę pochodzenia rolniczego. Produkcja i transport paliwa jest o wiele mniej emisyjna niż produktów naftowych.
Pojazd będzie można zobaczyć w trakcie tzw. “Carrosserie Vakdagen” w Hardenberg — regionalnej wystawie pojazdów transportowych na północy Holandii, w dniach 20-22 kwietnia 2010, w godzinach 14.00 – 22.00. IVECO wystawia się w hali 4A.
Źródło: ngvglobal.com