SPALANIA CNG FIAT DUCATO 2,0

Pojazdy użytkowe do 3,5t marki Fiat
kaeste85
Posty: 40
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
Lokalizacja: lubelskie

SPALANIA CNG FIAT DUCATO 2,0

Post autor: kaeste85 »

Witam,
Pewien znajomy powiedział mi że można wyregulować spalanie przy Ducato . Obecnie palą mi one 13-14m3 gazu, maja nierówne obroty. Osoby sprzedające auta mówią, że auta palą 9-10m3 w cyklu mieszanym ciekawe czy to prawda??
Jak możecie napiszcie mi kto może dokonać takiej regulacji, czy osoba zajmująca się LPG może to zrobić, czy trzeba specjalne sterowniki??
pozdrawiam
cynius
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 21, 2011 21:55
CNG car: multipla
Lokalizacja: lublin

Post autor: cynius »

jesli to fabryczna instalacja metatrona. to ona sie raczej za bardzo nie reguluje.. tak jak normalnie zakladane
a co to znaczy nierowne obroty?
faluja,telepie na wolnych.
sprzedajac zawsze powie ci ze nizej pali . a nie ma okreslenia tryb mieszany tak naprawde.
jazda po jednym miescie to nie jazda po 2.
a zuzycie glownie zalezy od sposobu jazdy


podjedz do fiata na egzaminer niech mu przepatrza parametry cisnienia i reszte
kaeste85
Posty: 40
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: kaeste85 »

ok podjade zobaczymy co powiedzą. na wolnych obrotach troche faluje
cynius
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 21, 2011 21:55
CNG car: multipla
Lokalizacja: lublin

Post autor: cynius »

wyjdzie cos dosc glupiego . sonda. ew przeplywomierz.
jak rzuca silnikiem na wolnych ( a na benzynie jest wsio OK) . i raz dobrze raz zle.
i slychac wtryski srednio rowno . to rowniedobrze moze sie przycinac wstryskiwacz.
ale wtedy mial by tendencje do niepalenia na jeden garnek najczesniej przy odpalaniu
trudno tak bez widzenia i pomacania jak to jest naprawde..
zbiges
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 31, 2012 18:54
CNG car: fiat ducato cng
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: zbiges »

Moim zdaniem to Twoje spalanie jest delikatnie za wysokie ale niewiele. Eksploatuję dwa ducato bipower 2,0 na trasach kurierskich (trzeba uruchamiać silnik tak z 50 razy dzienne) i spalają mi 12-13m3. Facet od którego kupiłem jeden z samochodów twierdził że pali mu 11m3 więc po porównaniu z moją eksploatacją, uznałem że mówił prawdę.
Jeśli chodzi o nierówną pracę to też miałem podobne problemy. W moim przypadku pomogło czyszczenie wtrysków. Zrobiłem to tutaj: http://oferia.pl/usluga/item571141-rege ... ed-siemens
gość naprawdę mi pomógł więc sumienie mam czyste.

Chciałbym zapytać jeszcze o coś kolegę cyniusia (lub wszystkich innych którzy mają coś w tym temacie do powiedzenia)

W moim kochanym rzeszówku nikt nie potrafi zdiagnozować tego modelu (nie mówiąc już o jakiejkolwiek naprawie) zamierzam więc sam się do tego przymierzyć.
Z tego co się dowiedziałem bipower 2,0 ma dwa sterowniki (MM do benzyny i metatron do gazu) i z oboma można się połączyć za pomocą jednego złącza OBD2. Z oprogramowaniem może sam bym dał radę (choć sugestie i w tym wypadku mile widziane) ale nie mogę znaleźć odpowiednich interfejsów :sad:

Czy ktoś zna np interfejs do gazu, który obsługiwałby tartarini sfi z końcówka OBD2?
Czy można jakoś przerobić kabelki do gazu z allegro żeby pasowały do OBD2?
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony pn mar 19, 2012 01:37 przez zbiges, łącznie zmieniany 1 raz.
cynius
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 21, 2011 21:55
CNG car: multipla
Lokalizacja: lublin

Post autor: cynius »

to jest tak . ze tartarini . to tartarini a nie metatron . a metatron to tartarini. a jednak
jak pojedziesz do serwisu tartarini to bedzie ze metatron i nic nie wyda..

podaj symbole sterownikow

zapytaj sie tez moze tutaj
http://drypa.info/produkt1867_DIAGNOSTY ... as%29.html

metatrona zdiagnozja ci w dowolnym serwisie fiata na egzaminerze ale pewnie rozloza lapy ze nie wiedza co do czego.
ale instalacje tego typu sa mega proste. i wiekszosc problemow stanowia zapychajace sie wtrryskiwacze tak naprawde.. plus ew jakies tam nieszczelnosci no i chyba co by sie jeszcze filerek mogl przybrudzic od gazu.

a ze zawor sie ktorys zatnie to tez norma. ale samo z siebie to sie bardzo nawet nie moze popusc.
tym bardziej ze sa to zupelnie 2 inne uklady majace wspolna cewke/sonde/przeplywomierz.. czujniki od silnika..
zbiges
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 31, 2012 18:54
CNG car: fiat ducato cng
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: zbiges »

Magneti Marelli do benzyny IAW 48P2.44
do gazu metatron 5DO (lub może 5D0)

Hmm cynius dzięki za pomoc :smile: ( i proszę o jeszcze.. :smile: )
Przypuszczam że mieszkasz w normalnym mieście i dzięki temu nie wiesz, żę mogą istnieć jeszcze "inne" miasta, gdzie słowo "sewis" jest rozumiane zgoła inaczej.
W "moim" serwisie fiata powiedzieli mi, że cytuję: "nie mają programu do gazu" (cokolwiek to znaczy) i z tego powodu nie pomogą mi. kropka
Byłem także u miejscowego guru diagnostyki gdzie pewien jego pracownik podpiął examinera i owszem połączył się z obiema centralkami (stąd wiem że da się to zrobić) przeczytał mi błędy (nie dostałem nawet wydruku) i skasował 75 pln
Przez 15 lat mieszkania tutaj nauczyłem się jednego: jak chcesz naprawić samochód to... napraw se sam.
kaeste85
Posty: 40
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: kaeste85 »

a znacie jakis dobry serwis w lublinie który bi to sprawdził. ja jestem z kraśnika tu niestety niekt nie ma odpowiedniego oprogramowania. Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
cynius
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 21, 2011 21:55
CNG car: multipla
Lokalizacja: lublin

Post autor: cynius »

tutaj w lublinie jest dokladnie tak samo z serwisami fiata.
kupywalem fiata z cng tylko dlatego ze wyszedlem z zalozenia ze skoro fabryczna instalacja
to byle serwis fiata ma egzaminer i musi sie dac.
A jednak nie spodzielwalem sie ze za kazdym razem przez telefon jak tylko wspomne ze CNG
to ze oni sie na cng nie znaja.
Rozmowa generalnie z reguly wygladala tak .

-dzien dobry, prosze z serwisem.
-> halo serwis dziendobry
- mam taki a taki problem z instyalacja czy dacie rade to poprawic..
-> ale wie Pan . my sie CNG nie zajmujemy bo nie mamy oprogramowania,(ew inny wykret to ze mamy przeszkolen,lub jeszcze inny ze pracownik na urlopie i sprobuje pan w takim to a takim serwisie.)
-No wie pan ale to jest fabryczna instalacja fiata. a nie jakis wynalazek wepchany nie wiadomo gdzie. I o ile sie orientuje dobrze to po podlaczeniu do egzaminera jest opcja testu instalacji CNG w opcjach ze samochod ma system Metafuel 1 generacji. I egzaminer pokaze dokladnie dzialanie. jak rowniez jest w stanie podac lokalizacje uszkodzenia.jak rowniez jest w stanie ja przetestowac. wykasowac i moze jak by sie postarac to obiad ugotuje
->No.. ja nie wiem ale oddam kolege.
I z reguly dalo sie ustalic ze jak przyjade to mi wepna egzaminer. przetestuja dzialanie.
ok. ale aby cos wiecej zrobic to juz nie.. Zawsze mnie odsylaja do transwagu. ale do fiata soft ma tylko fiat.
To nie tartarini dostepne na rynku dla ludzi a metatron i metatrony maja byc robione przez serwis.
Zreszta przez tartarini nie kupisz nic do metatrona oprocz rzeczy ogolnie zamiennych.

Problem jest duzy bo oprocz egzaminera i jeszcze jednego ruskiego softu za kupe kasy
to nie bardzo idzie cos znalesc czym mozna sprawdzic cokolwwiek wiecej niz benzyna.
Kasowanie bledow. to nie likwiduje przyczyny,System jest testowany przed i po uruchomieniu.


O tyle w tych instalacjach jest dobrze ( to juz wiem sam bo jak mi przyszlo poprawiac) to rozbarealem cala instalacje elektryczna lacznie z wyciagnieciem deski rozdzielczej i zmieniajac polowe przekaznikow doszukalem sie wlasciwego.
Ze ja nie widze lepszego rozwiazania niz wlasnie te..
To jest tak ze system sprawdza. I jak nie ma uszkodzenia typowego ze cos zdechlo,jest za niskie cisnienie gazu,nie ma polaczenia gdzies, to to sie nie przelaczy na CNG..
A jak sie przelaczy tylko tyle ze prycha kicha, to teraz stawial byl zawsze na poczatku nawtryski,kable . O ile objawy nie wystepuja na benzynie.

O ile wtryski benzynowe sie czyscza/smaruja czesciowo pod wplywem paliwa bo glownie mokre. Tak GAz jest suchy i to sie tam bedzie zasyfiac mniej lub wiecej.To samo fitry.

W lubline to jest tak ze Egzaminer to do Pzmotu na prusa czy nie cos padlo specyficznegom i czy dadza rade to wymienic jak juz,lub ewentualnie tylko sprzedac, a potem telefonicznie dogadac sie z traswagiem . tyle ze powiedziec ze to fiat i to czy to ew do wymiany. i W traswagu zrobia.. ale tak nie ma softa do fiata. wiec kolo sie zamyka. bo nie zczytaja co jest nie tak.

No problem jest duzy ale ja bym powiedzial ze wynika z tego iz po prostu do cng musi byc ktos kto wie ze to sie nie psuje tak jak sie wysypuja instalacje zwykle. I to jest tak proste ze az powiedzial bym za proste.
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Hehe, jak to czytam, przypomina mi się moja walka z GM Poland o objęcie serwisem fabrycznym naszych Opli. Trwało to 6 lat i wymagało wysłania kilkuset maili i odbycia kilkuset rozmów telefonicznych. Jednak w końcu osiągnęliśmy sukces.

Daleka droga przed Tobą i trudna walka :mrgreen:

Po pierwsze staraj się nawiązać kontakt z kimś ustawionym odpowiednio wysoko w Fiat Auto Poland. Najlepiej z fiatowskim odpowiednikiem District Managera z GM.
zbiges
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 31, 2012 18:54
CNG car: fiat ducato cng
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: zbiges »

Hmm, Panowie...
Gdyby to nie dotyczyło mnie osobiście to może bym nawet się śmiał z tego co napisaliście :mrgreen:
No cóż dziś odebrałem drugi samochód z naprawy (pierwszy naprawiłem kilka dni temu) z TARNOWA!!! Pan Radek Roczniak (młody człowiek) powiedział że cytuję: "zgnił kabel" Naprawa kosztowała 100 pln i samochód chodzi. Gdyby tym kowalom z Rzeszowa (przepraszam, uwierzcie proszę naprawdę nie mogę użyć lżejszego słowa) chciało się chcieć byłoby może inaczej :sad:

Objawy w obu samochodach były takie same, nie otwierały się elektrozawory na butlach.
Pan Radek naprawił oba samochody i nie przypuszczam że było to trudne, ale chwała mu za to. Gdyby tylko nie te 80 km do Tarnowa to już nigdy nie pojechałbym nigdzie indziej. Że też wszyscy nie są tacy :sad:

Chciałbym jeszcze zapytać kolegę cyniusia lub kaeste85 czy wiecie może gdzie dokupić części do tej instalacji chodzi mi szczególnie o reduktor zawory i wtryski. Czy jest szansa na dokupienie czegokolwiek do tej instalacji?

pozdrawiam i życzę dużej cierpliwości do mechaników.
Ostatnio zmieniony wt mar 20, 2012 21:14 przez zbiges, łącznie zmieniany 1 raz.
cynius
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 21, 2011 21:55
CNG car: multipla
Lokalizacja: lublin

Post autor: cynius »

kable kable i jeszcze raz kable,zlaczki .
w ffiatach sa jakies cienkie. to nie dziwne ze je szlag trafia,kiedys jak byl kabel to byl kabel a teraz jakies miedziane cienkoskretki robione przez skazancow we chinach
o ile dobrze mysle to masz reduktor meta mon
chyba taki.
http://www.metatron.it/fileadmin/templa ... ing_en.pdf

wtryski powinny byc standardowe metatrrona czy bosha . wiec nawet na alledrogo powinno sie dac znalesc zamiast 300 zeta za jakies 50/70/90 to nawet jak padnie za rok .
i w ciagu 5 lat wymienisz 3 razy to i tak taniej i tak . a jakis lezacy w samochodze na zapas sie przyda.
a ceny oficjalne sa chore.
lepiej szukac wlasnie kierunek alledrogo, czy z porozbijanych..
jak szukalem do siebie to zrobilem liste z allesyfu
i w sumie na 10 co mialem wypisanych telefonow. trafilem na 3
firas
Posty: 71
Rejestracja: czw sty 19, 2012 18:39
CNG car: narazie BRAK
Lokalizacja: się wzioł

Post autor: firas »

zbiges, kolego co do wtryskiwaczy to zamienniki widziałem kiedys w ofercie Intercarsu, a reduktory to na Alegro u osób które sprzedaja inne czesci do CNG do Fiatów(najczesciej wtryski-uważam że nie opłaca się kupowac uzywek).
cynius
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 21, 2011 21:55
CNG car: multipla
Lokalizacja: lublin

Post autor: cynius »

nieoplaci sie jesli jest to element jakos strasznie sie zuzywajacy czy taki ktory faktycznie pracuje. ale reduktor. czy cos podobnego to nie bedzie mialo wplywu.
wtryski sie daja regenerowac. choc powiem ze pewnie okazaloby sie ze sa zasyfiale
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fiat”