auto dostawcze dfsk

Pojazdy użytkowe do 3,5t marki Fiat
kaeste85
Posty: 40
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
Lokalizacja: lubelskie

auto dostawcze dfsk

Post autor: kaeste85 »

witam,
jestem na etapie zmiany floty z ON na CNG. Zamówiłem kompresor plus magazyn na gaz, abym mógł sprawnie tankować samochody w swojej firmie. Zaczyna sie problem z doborem samochodów między innymi:
- mało jest dealerów sam. które proponują sprzedaż tych aut, Iveco odpada, gdyż nie jest mi taki dostawczak potrzebny, ma spore spalanie, fiat ewentualnie, ale w salonie nie maja jeszcze dostępnych w sprzedaży aut na cng, gdyż zmieniają się silniki i normy spalin - trzeba czekać
Po przemyśleniach pozostają dwa rozwiązanie:
1) Kupic uzywane auta na cng z zachodu, moze w polsce, albo
2) Kupic auto benzynowe i przerobic na CNG
Z tym, drugim tez nie jest łatwo, gdyz jest mało benzynowych aut i znalazłem coś takiego jak
AUTO CHIŃSKIE DFSK
CZY JEST TO DOBRY POMYSŁ ?????????
CZEKAM NA POMOC JAKIEŚ DOBRE RADY
POZDRAWIAM
administrator
Administrator
Posty: 1583
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: administrator »

A masz więcej szczegółów na temat tego samochodu?

Nazwa obiła mi się o uszy, ale nie spotkałem się jeszcze z ofertami na polskim rynku.

Skoro Iveco Daily jest za duże to jakiego auta szukasz?

Wielkości Fiata Ducato jest też Volkswagen Transporter, dostępny na rynku niemieckim:
http://cng.auto.pl/component/content/ar ... portercang
Karol Wieczorek
darekuli
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 25, 2011 23:43
CNG car: Fiat ducato 2.0, Citoen C3
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: darekuli »

Witam Serdecznie!
Napiszę kilka spostrzeżeń z użytkowania Fiata Ducato 2.0CNG ,Ducato 3.0, Doblo 1,6 CNG oraz Citroena C3CNG
Pierwsze auto jakie miałem to Fiat Doblo 1,6CNG -2007r wersja Cargo. Auto było sprowadzone z francji z przebiegiem 70 tkm nie miałem z nim wiekszych problemów poza tym ze od czasu do czasu szarpnał na gazie -średnie spalanie w trybie mieszanym z ładunkiem do ok 1 tony to 7,2 metra gazu ziemnego
Kolejny mój samochód to Fiat Ducato 2,0 Cng 2006r 110 koni, kupiłem go w Niemczech w salonie fiata z przebiegiem 92 tkm. Po pół rocznym okresie użytkowania i przebiegiem ok 100 tkm zaczał od czasu do czasu chodzic tak jakby na 3 cylindry, ale po chwili mu przechodziło i jechał dalej, myślałem ze inst gazowa sie psuje, wymieniałem świece, filtr gazu. Pewnego dnia nie przeszło mu.Okazało sie ze krzywki na wałku wytarły sie, wymieniłem wałek, zregenerowałem głowice i po przebiegu 300km kolejny wałek uległ awarii, Fiat uznał reklamacje, wymienił wałek na nowy, ale łaczny koszt naprawy wyniósł blisko 6 tys zł. Znajomemu stało sie identycznie przy 180 tkm, po moich doświadczeniach kupił wałek z Polskiej firmy która znajduje się w Bydgoszczy i całkowity koszt siegnął 2 tys zł. Ponoc bardzo ważna jest wymiana tzw. "pajączka" którym to jest rozprowadzany olej na każdą krzywkę
Auto spala w granicach od 11.5l do 13.0l, zasieg zimą do 330 km latem do 290 km plusem jest również to ze w ciagu kilku sekund równiez przy zimnym silniku przechodzi na gaz. Z instalacją nie miałem zadnych problemów.
Osoba z rodziny ma zakupionych 5 szt Ducato Maxi 3.0 CNG 140 koni z 2011r, czas oczekiwania to 4 miesiace, auta sa nowe a ich spalanie siega 14m na 100 km
pozdrawiam Darek
Darekuli
tigercng
Moderator
Posty: 1363
Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Lokalizacja: W-wa

Post autor: tigercng »

Witam,
i to jest właściwe podejście - wyłącznie fabryczne instalacje.
Dwa pytania:
1. Serwis Fiata Ducato w którym robiłeś auto i kupowałeś wałek, to gdzieś w Polsce?
2. Te nowe 5 szt. nowych Ducato, to kupione gdzieś u dealera Fiata w Polsce, czy w Niemczech?

Jakie są generalnie Twoje odczucia w kontaktach z ASO i dealerami Fiata w Polsce w temacie CNG? Wiedzą w ogóle co to jest?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
darekuli
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 25, 2011 23:43
CNG car: Fiat ducato 2.0, Citoen C3
Lokalizacja: Przeworsk

Re: auto dostawcze dfsk

Post autor: darekuli »

Witam!
Sorki ze dopiero odpisuje ale jak to kazdy nie mam czasu.
Wałek kupiłem we ASO Fiata w Rzeszowie, te nowe również samochody są również z Polskiego salonu, po ponad rocznym okresie moge powiedziec ze sa bardziej awaryjne od Ducato z 2005r, w jednym padło sprzegło a jest to juz dwumasowe, to jakis tam zawór padł, było tych usterek wiecej, serwis w Rzeszowie ma oprogramowanie do CNG, Nowe samochody maja obecnie ok 100000 km
Darekuli
ODPOWIEDZ

Wróć do „Fiat”