Strona 1 z 1

Terminal LNG w Świnoujściu

: pn gru 28, 2015 14:46
autor: Jarosław Adam
LNG to w około 95 proc. metan, w 5 proc. zawiera inne składniki. Jest więc wyjątkowo czysty jak na paliwo, nie ma właściwości toksycznych i korozyjnych, a instalacje, w których go się używa, są jak czytałem bardziej trwałe. W porównaniu z olejem napędowym, ilość zanieczyszczeń emitowanych przez LNG jest trzykrotnie niższa. Podobno wygrywa z LPG i CNG pod względem ekologiczności i bezpieczeństwa. Podczas jego spalania powstaje o prawie połowę mniej dwutlenku węgla niż przy spalaniu węgla kamiennego czy brunatnego. Jeszcze korzystnej LNG prezentuje się w porównaniu z ciężkim olejem opałowym (mazutem), czyli głównym paliwem dla statków (źródło tych info:http://lng.edu.pl/pl/o-lng/bezpieczne-p ... cyjny-lng/)

i moje pytanie jest takie: czy Waszym zbudowanie terminala w Świnoujściu wpłynie jakoś na LNG w Polsce? Spadną ceny? Zwiększy się popularnośc?

Re: Terminal LNG w Świnoujściu

: pn gru 28, 2015 22:53
autor: zarbock
Moim zdaniem terminal w Świnoujściu będzie służył tylko i wyłącznie jako strategiczne źródło metanu dla przemysłu/odbiorców indywidualnych w przypadku perturbacji z dostawą gazu.W związku z tym, że jego cena po regazyfikacji jest wyższa od tego odbieranego metoda tradycyjną jest szansa na to, że zwiększy się jego wykorzystanie w postaci skroplonej ale chyba tylko dla dużych odbiorców instytucjonalnych. No chyba, że stanie się cud, w co szczerze wątpię, i ktoś pomyśli o samochodach osobowych.