na start problemy ducato 2006r. 2,0
-
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
- CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
- Lokalizacja: lubelskie
na start problemy ducato 2006r. 2,0
witam,
Bardzo długo czekałem aż w końcu stanę się posiadaczem aut na cng i w końcu stało się zakupiłem dwa ducato i tu zamiast się cieszyc pojawiły sie problemy:
w pierwszym nie chce tankowac do pełna ładuje 34 m3 gazu - zapewne jest problem z zaworem, którejś butli nie tankuje
Drugi nie chce się przełączyć na gaz
Proszę o jakąś pomoc bo jak na razie jestem podłamany
[ Komentarz dodany przez: tigercng: Pią Lut 24, 2012 00:01 ]
Ten zawór w pierwszym, to pryszcz, ale brak przełaczenia na CNG w drugim może mieć bardzo wiele przyczyn. Nie trzeba było kupować, skoro miał taką wadę. Teraz niestety czeka Ciebie warsztat, skoro kupiłeś w ciemno.
Bardzo długo czekałem aż w końcu stanę się posiadaczem aut na cng i w końcu stało się zakupiłem dwa ducato i tu zamiast się cieszyc pojawiły sie problemy:
w pierwszym nie chce tankowac do pełna ładuje 34 m3 gazu - zapewne jest problem z zaworem, którejś butli nie tankuje
Drugi nie chce się przełączyć na gaz
Proszę o jakąś pomoc bo jak na razie jestem podłamany
[ Komentarz dodany przez: tigercng: Pią Lut 24, 2012 00:01 ]
Ten zawór w pierwszym, to pryszcz, ale brak przełaczenia na CNG w drugim może mieć bardzo wiele przyczyn. Nie trzeba było kupować, skoro miał taką wadę. Teraz niestety czeka Ciebie warsztat, skoro kupiłeś w ciemno.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez kaeste85, łącznie zmieniany 1 raz.
kaeste85, co do pierwszego to problem jest raczej w tym ze z jednej z butli nie wyjerzdzasz gazu-spalona cewka nie otwiera zaworu i cały czas jedna butla jest pełna.
Co do drugiego autka to cięzko stwierdzic, ale zapewne jest jakis błąd w sterowniku i to powoduje niemożnośc przełaczenia.
może spróbuj sie umówic w jakims warsztacie w Lublinie, powinni pomóc
Co do drugiego autka to cięzko stwierdzic, ale zapewne jest jakis błąd w sterowniku i to powoduje niemożnośc przełaczenia.
może spróbuj sie umówic w jakims warsztacie w Lublinie, powinni pomóc
-
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
- CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
- Lokalizacja: lubelskie
czyli w pierwszym przypadku trzeba ocenic, która to butla i wymienic cewkę, ale jak to zrobic?? czy mechanik, który nigdy się tym nie zajmował da radę??
W drugim byliśmy w Lublinie i tam nie bardzo chcą się tego podjąc nie maja sterowników do komputera, jedynie w trans wag na łęczyńskiej coś może poradzą ale dopiero w czwartek .
Po przełączeniu go na gaz słychac jak puszcza zawory i za chwile wyskakuje bład silnika
pozdrawiam
W drugim byliśmy w Lublinie i tam nie bardzo chcą się tego podjąc nie maja sterowników do komputera, jedynie w trans wag na łęczyńskiej coś może poradzą ale dopiero w czwartek .
Po przełączeniu go na gaz słychac jak puszcza zawory i za chwile wyskakuje bład silnika
pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Zużyj gaz do końca, jedź na stację, zatankuj i zaraz po tankowaniu dotknij dłonią do każdej z butli. Ta z niesprawnym zaworem będzie wyraźnie chłodniejsza od pozostałych.kaeste85 pisze:czyli w pierwszym przypadku trzeba ocenic, która to butla i wymienic cewkę, ale jak to zrobic??
Inna metoda do podłączenie zbiorników pojedynczo. Wypinasz wtyczki z wszytkich cewek, a następnie próbujesz każdą osobno podłączać. Gdy podepniesz tylko tę niesprawną, to oczywiście silnik nie zapali, ew. zapali i zaraz zgaśnie.
Niesprawność samej cewki możesz też stwierdzić omomierzem, najlepiej cyfrowym. Niesprawna cewka będzie miała oporność mniejszą od pozostałych (np. sprawne 24 Ω, niesprawna 21 Ω) lub będzie miała przerwę.
Jeśli jest delikatny i potrafi pracować z wyczuciem, da radę. Bo połamać, ukręcić, popsuć, to każdy potrafi.kaeste85 pisze:czy mechanik, który nigdy się tym nie zajmował da radę??
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Odłączasz wtyk od cewki i sprawdzasz ją omomierzem.
Jak znajdziesz uszkodzoną, to najpierw odkręć nakrętkę lub nypel z góry cewki. Pomocny może być WD-40. Następnie delikatnie obracaj cewkę na osi trzpienia i jednocześnie ściągaj ją z trzpienia elektrozaworu. Montaż nowej w odwrotnej kolejności.
Jeśli wszystkie cewki są sprawne, to podanymi w moim wcześniejszym poście metodami musisz sprawdzić, która butla się nie napełnia, czyli który elektrozawór się nie otwiera. Zdejmujesz cewkę, zakręcasz ręczny zawór na butli, koniecznie spuszczasz ciśnienie pozostałe w przewodach, a następnie wykręcasz trzpień elektrozaworu na który była nałożona cewka. W trzpieniu znajduje się tłoczek, sprężynki i inne drobne elementy. Uważaj żeby tego nie pogubić przy demontażu/montażu. Po wyczyszczeniu lub wymianie trzpienia z zawartością na nowy, montaż w odwrotnej kolejności.
UWAGA: bardzo ważne jest spuszczenie ciśnienia pozostałego w przewodach. Bez tego nie wykręcisz trzpienia. W Zafirze jest specjalny zaworek do tego. W Ducato powinien być podobny, ew. wypal resztkę gazu silnikiem, albo zluzuj któreś z połączeń gazowych.
Na forum jest opisana walka kolegi Paweł K Rzeszów z elektrozaworami w Zafirze. Przeczytaj, to też Ci pomoże.
Pozdrawiam
Jak znajdziesz uszkodzoną, to najpierw odkręć nakrętkę lub nypel z góry cewki. Pomocny może być WD-40. Następnie delikatnie obracaj cewkę na osi trzpienia i jednocześnie ściągaj ją z trzpienia elektrozaworu. Montaż nowej w odwrotnej kolejności.
Jeśli wszystkie cewki są sprawne, to podanymi w moim wcześniejszym poście metodami musisz sprawdzić, która butla się nie napełnia, czyli który elektrozawór się nie otwiera. Zdejmujesz cewkę, zakręcasz ręczny zawór na butli, koniecznie spuszczasz ciśnienie pozostałe w przewodach, a następnie wykręcasz trzpień elektrozaworu na który była nałożona cewka. W trzpieniu znajduje się tłoczek, sprężynki i inne drobne elementy. Uważaj żeby tego nie pogubić przy demontażu/montażu. Po wyczyszczeniu lub wymianie trzpienia z zawartością na nowy, montaż w odwrotnej kolejności.
UWAGA: bardzo ważne jest spuszczenie ciśnienia pozostałego w przewodach. Bez tego nie wykręcisz trzpienia. W Zafirze jest specjalny zaworek do tego. W Ducato powinien być podobny, ew. wypal resztkę gazu silnikiem, albo zluzuj któreś z połączeń gazowych.
Na forum jest opisana walka kolegi Paweł K Rzeszów z elektrozaworami w Zafirze. Przeczytaj, to też Ci pomoże.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
- CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
- Lokalizacja: lubelskie
witam,
Zatankowałem auto do końca tym razem weszło 32m3. Zamykałem zawory w każdej butli i w każdej odpalał się i przełączał na gaz , w jednej był problem dopiero za trzecim razem się przełączył . Zakręciłem zawory we wszystkich i pojedynczo odkręcałem zawór i próbowałem do tankować samochód do każdej butli osobno, w każdej jest na ful gazu. Teraz odkręciłem zawór w jednej butli i zobaczę ile przejadę km na każdej oddzielnie butli czy tak też może być?? i zobaczymy co dalej.
Zatankowałem auto do końca tym razem weszło 32m3. Zamykałem zawory w każdej butli i w każdej odpalał się i przełączał na gaz , w jednej był problem dopiero za trzecim razem się przełączył . Zakręciłem zawory we wszystkich i pojedynczo odkręcałem zawór i próbowałem do tankować samochód do każdej butli osobno, w każdej jest na ful gazu. Teraz odkręciłem zawór w jednej butli i zobaczę ile przejadę km na każdej oddzielnie butli czy tak też może być?? i zobaczymy co dalej.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
- CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
- Lokalizacja: lubelskie
to znowu ja
mam pytanko, czy dobrze rozumiem przelicznik: mam butle 53l to na przeliczeniu na m3 daje to ok. 0,22m3 czyli razem 11,66m3 . Jeżeli tak to tankując mniej więcej od 32 - 34m3 gazu tankuje wszystkie butle do pełna zgadza się??
pozdrawiam
Coraz ciekawszy jest ten temat. Jutro puszczam w trasę dwa samochody jak okaże się, że wszystko gra kupuję następne
pozdrawiam
mam pytanko, czy dobrze rozumiem przelicznik: mam butle 53l to na przeliczeniu na m3 daje to ok. 0,22m3 czyli razem 11,66m3 . Jeżeli tak to tankując mniej więcej od 32 - 34m3 gazu tankuje wszystkie butle do pełna zgadza się??
pozdrawiam
Coraz ciekawszy jest ten temat. Jutro puszczam w trasę dwa samochody jak okaże się, że wszystko gra kupuję następne
pozdrawiam
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Ja stosuję praktyczny przelicznik 1 m³ CNG = 4,5 dm³ pojemności geometrycznej butli.
Odwracając współczynnik wychodzi 1 dm³ poj. geometrycznej = 0,222 m³ CNG, czyli zgodnie z tym, co podałeś.
Pojemność butli 3 x 53 dm³ = 159 dm³
159 dm³ / 4,5 = 35,3 m³ zatankowanego pod dobrym ciśnieniem CNG.
Czyli w zasadzie wszystko się zgadza, bo piszesz tylko o 180 bar.
Podreguluj tę swoją sprężarkę, powinna nominalnie dawać 207 bar.
kaeste85, skąd podejrzenie, że 34 m³ to mało?
Odwracając współczynnik wychodzi 1 dm³ poj. geometrycznej = 0,222 m³ CNG, czyli zgodnie z tym, co podałeś.
Pojemność butli 3 x 53 dm³ = 159 dm³
159 dm³ / 4,5 = 35,3 m³ zatankowanego pod dobrym ciśnieniem CNG.
Czyli w zasadzie wszystko się zgadza, bo piszesz tylko o 180 bar.
Podreguluj tę swoją sprężarkę, powinna nominalnie dawać 207 bar.
kaeste85, skąd podejrzenie, że 34 m³ to mało?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 6 razy.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:35
- CNG car: 4*Fiat Ducato, Iveco, Touran
- Lokalizacja: lubelskie
Sprzedawcy poinformowali mnie, że każda butla ma 17 m³ pojemności. Dlatego spanikowałem, ale już jest OK. Auta w trasie jeżdżą. Ile powinno palić takie Ducato? Czy można to jakoś regulować?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez kaeste85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Spokojny kierowca jadąc poza miastem z niewielkim ładunkiem powinien zmieścić się poniżej 10 m³ / 100 km.
Ja jadąc demonstracyjnym autem Mercedes Sprinter 1,8 turbo NGT z ładunkiem 100 kg na trasie Warszawa - Kraków spaliłem nieco ponad 8 m³ / 100 km.
Po mieście należy liczyć ok. 30%-40% więcej.
W fabrycznych instalacjach składem mieszanki steruje komputer. To nie jest element do regulacji w trakcie eksploatacji.
Jedyną znaną mi "regulacją" jest upuszczanie gazu do atmosfery przez kierowców, którzy chcą udowodnić właścicielowi "nieopłacalność" inwestycji w CNG
Ja jadąc demonstracyjnym autem Mercedes Sprinter 1,8 turbo NGT z ładunkiem 100 kg na trasie Warszawa - Kraków spaliłem nieco ponad 8 m³ / 100 km.
Po mieście należy liczyć ok. 30%-40% więcej.
W fabrycznych instalacjach składem mieszanki steruje komputer. To nie jest element do regulacji w trakcie eksploatacji.
Jedyną znaną mi "regulacją" jest upuszczanie gazu do atmosfery przez kierowców, którzy chcą udowodnić właścicielowi "nieopłacalność" inwestycji w CNG
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 6 razy.
jak sam piszesz autka jeżdzą w piekarni a więc sa ciagle gaszone i palone, albo nawet nie gaszone w czasie za i wyładunku do tego dochodzi cykl miejski. Do tego wszystkiego z tego co pamietam pod maska niezbyt wysilony i nowoczesny silnik 2.0 8v który w budzie ważacej pewnie z 1,5 tony nie bedzie szatanem a jak piszesz kierowcy przesiedli sie z diesli, a tamte inaczej ciagna.
jak narazie wychodzi oszczednośc około 20 PLN na 100. niech chłopaki troszke z noga zelza to i autkaze spalania zejdą.
Kolega tiger pisał że on osiagał 10 m ale zupełnie innym autem, a i on ma supr zdolności do oszczednosci
Mozna podjechac gdzies na diagnostyke i sprawdzic chocby analize spalin
jak narazie wychodzi oszczednośc około 20 PLN na 100. niech chłopaki troszke z noga zelza to i autkaze spalania zejdą.
Kolega tiger pisał że on osiagał 10 m ale zupełnie innym autem, a i on ma supr zdolności do oszczednosci
Mozna podjechac gdzies na diagnostyke i sprawdzic chocby analize spalin
Ostatnio zmieniony pt mar 02, 2012 18:40 przez firas, łącznie zmieniany 1 raz.