Strona 1 z 2

Własny kompresor...

: śr maja 28, 2008 22:45
autor: darek.s
Interesujesz się zakupem kompresora CNG?

Obrazek
Obrazek

Skontaktuj się z nami! Poprowadzimy Cię krok po kroku w zakresie inwestycji we własny punkt tankowania CNG przy garażu lub firmie.


E-mail: biuro@cng.auto.pl


===

Czy ktoś posiada może takie cudo u siebie. Ja rozważałem czysto teoretycznie i wyszlo mi, ze oszczedność jest rzędu 30 zł na 1000kM. Ogłasza sie ktoś z Koszlina, że sprzedaje takie stacje produkcji kanadyjskiej Koszt rzędu 10000 zł. Czyli do amortyzacji trzeba przejechać pod 300tys kM. W zasadzie dla zwykłego śmiertelnika wyklucza to zasadność zakupu, ale słyszałem że uzywane z Włoch mozna dostac juz za 3tys. A to juz czyni sprawe prawie opłacalną (zreszta ile rzeczy kupujemy dla widzimisie i wygody a nawet szpanu...). Na pewno uniezależniamy sie od stacji a w razie awarii takowej zmuszeni jesteśmy jeździć na etylinie co dla silnika i kieszeni dobre nie jest. Pozdrawiam

Re: Własny kompresor...

: śr maja 28, 2008 23:09
autor: administrator
darek.s pisze:Czy ktoś posiada może takie cudo u siebie. Ja rozważałem czysto teoretycznie i wyszlo mi, ze oszczedność jest rzędu 30 zł na 1000kM. Ogłasza sie ktoś z Koszlina, że sprzedaje takie stacje produkcji kanadyjskiej Koszt rzędu 10000 zł. Czyli do amortyzacji trzeba przejechać pod 300tys kM. W zasadzie dla zwykłego śmiertelnika wyklucza to zasadność zakupu, ale słyszałem że uzywane z Włoch mozna dostac juz za 3tys. A to juz czyni sprawe prawie opłacalną (zreszta ile rzeczy kupujemy dla widzimisie i wygody a nawet szpanu...). Na pewno uniezależniamy sie od stacji a w razie awarii takowej zmuszeni jesteśmy jeździć na etylinie co dla silnika i kieszeni dobre nie jest. Pozdrawiam
Jest jeszcze tylko taka kwestia, czy odważy Ci się ktoś zainstalować taki kompresor w domu i co zrobisz w razie kontroli z gazowni. Na pewno nie będą zachwyceni takim wynalazkiem. A kontrolę miałbyś na pewno, bo zobaczyliby, że ze zużyciem gazu u Ciebie w domu jest coś nie tak. Poza tym zawsze można liczyć na donosy uprzejmych sąsiadów.

Jeśli nie byłoby kłopotu to możnaby przyspieszyć amortyzację instalacji dzięki współdzielenia jej z jakimś znajomym :)

Re: Własny kompresor...

: śr maja 28, 2008 23:30
autor: klemens
administrator pisze: Jest jeszcze tylko taka kwestia, czy odważy Ci się ktoś zainstalować taki kompresor w domu ......
Dziennik

Cios rządu w ekopaliwo.27.5.2008 Dziennik str. 19 Ekologia
Jakub Chełmiński TRANSPORT Gaz ziemny CNG będzie objęty akcyzą
Sprężony gaz ziemny CNG to najtańsze i najbardziej ekologiczne paliwo na rynku. Niestety w Polsce jest wciąż mało popularne i przegrywa w konkurencji z gazem LPG. I to się nie zmieni, bo rząd zdecydował się właśnie obłożyć CNG akcyzą.

CNG to taki sam gaz ziemny, jaki mamy w kuchenkach. Tani - metr sześcienny kosztuje nieco ponad 2 zł - i przyjazny dla środowiska: napędzane nim samochody wydzielają znacznie mniej tlenku węgla i produkują śladowe ilości tzw. pyłu zwieszonego PM10, czyli głównego składnika smogu.

Wadą CNG są duże rozmiary zbiorników na gaz, co oznacza, że po zamontowaniu instalacji nie pozostaje zbyt dużo wolnego miejsca w bagażniku,

oraz cena montażu: 5-16 tys. zł. Dlatego jest to idealne rozwiązanie dla miejskich autobusów napędzanych potężnymi silnikami Diesla. Wady rekompensuje cena paliwa. Gdyby firmy autobusowe przeszły na CNG, oszczędności byłyby tak wielkie, że nie trzeba byłoby podnosić cen biletów.

Liczyć potrafią też kierowcy. Utrzymująca się niska cena CNG powoduje, że coraz więcej z nich decyduje się na montaż instalacji na gaz ziemny sprężony. I to właśnie sprowokowało rząd do obłożenia tego paliwa akcyzą. Nowelizacja ustawy zakłada, że od przyszłego roku do każdego kilograma gazu trzeba będzie dopłacić 10 gr. - To zabije tę technologię - powiedział nam Jan Sas z Akademii Górniczo-Hut-niczej. Nowela jest tym bardziej absurdalna, że przewiduje zysk dla budżetu w wysokości... 300 tys. zł rocznie.

Kierowcy już teraz kupują sprężarki i tankują gaz, korzystając ze zwykłej domowej instalacji. Nie jest to zabronione, choć niebezpieczne. - To właśnie absurd akcyzy. Kto sprawdzi, ile zużyłem nieopodatkowanego gazu na gotowanie zupy, a ile na tankowanie auta? -mówi Jan Sas.

Nic nie zapowiada, by przydomowe tankowanie szybko się skończyło.
Do niedawna Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, właściciel większości spośród 28 stacji CNG, planowało budowę kolejnych. Zapowiedzi rządu sprawiły, że może z nich zrezygnować.
_______________
Opel Zafira 1.6 CNG Njoy 2005

Re: Własny kompresor...

: czw maja 29, 2008 08:32
autor: darek.s
administrator pisze:
Jest jeszcze tylko taka kwestia, czy odważy Ci się ktoś zainstalować taki kompresor w domu i co zrobisz w razie kontroli z gazowni. Na pewno nie będą zachwyceni takim wynalazkiem. A kontrolę miałbyś na pewno, bo zobaczyliby, że ze zużyciem gazu u Ciebie w domu jest coś nie tak. Poza tym zawsze można liczyć na donosy uprzejmych sąsiadów.

Jeśli nie byłoby kłopotu to możnaby przyspieszyć amortyzację instalacji dzięki współdzielenia jej z jakimś znajomym :)
W domu raczej nie tylko w garażu. Jak już wspomniałem rozważanie jest czysto teoretyczne. Niedawno dowiedziałem się, że stacja na Balickiej pracuje na jednym kompresorze a pozostałe w remoncie. Więc w razie awarii mając taki sprzęt człowiek by tego nie odczuł...Swoja drogą jak te sprawy są rozwiązane za granicą? No ale nie pierwszy raz widzimy, ze w Plsce problemem jest to co gdzie indziej nie jest...

Re: Własny kompresor...

: czw maja 29, 2008 10:37
autor: administrator
klemens pisze:
administrator pisze: Jest jeszcze tylko taka kwestia, czy odważy Ci się ktoś zainstalować taki kompresor w domu ......
Dziennik

Cios rządu w ekopaliwo.27.5.2008 Dziennik str. 19 Ekologia
Jakub Chełmiński TRANSPORT Gaz ziemny CNG będzie objęty akcyzą
Sprężony gaz ziemny CNG to najtańsze i najbardziej ekologiczne paliwo na rynku. Niestety w Polsce jest wciąż mało popularne i przegrywa w konkurencji z gazem LPG. I to się nie zmieni, bo rząd zdecydował się właśnie obłożyć CNG akcyzą.

CNG to taki sam gaz ziemny, jaki mamy w kuchenkach. Tani - metr sześcienny kosztuje nieco ponad 2 zł - i przyjazny dla środowiska: napędzane nim samochody wydzielają znacznie mniej tlenku węgla i produkują śladowe ilości tzw. pyłu zwieszonego PM10, czyli głównego składnika smogu.

Wadą CNG są duże rozmiary zbiorników na gaz, co oznacza, że po zamontowaniu instalacji nie pozostaje zbyt dużo wolnego miejsca w bagażniku,

oraz cena montażu: 5-16 tys. zł. Dlatego jest to idealne rozwiązanie dla miejskich autobusów napędzanych potężnymi silnikami Diesla. Wady rekompensuje cena paliwa. Gdyby firmy autobusowe przeszły na CNG, oszczędności byłyby tak wielkie, że nie trzeba byłoby podnosić cen biletów.

Liczyć potrafią też kierowcy. Utrzymująca się niska cena CNG powoduje, że coraz więcej z nich decyduje się na montaż instalacji na gaz ziemny sprężony. I to właśnie sprowokowało rząd do obłożenia tego paliwa akcyzą. Nowelizacja ustawy zakłada, że od przyszłego roku do każdego kilograma gazu trzeba będzie dopłacić 10 gr. - To zabije tę technologię - powiedział nam Jan Sas z Akademii Górniczo-Hut-niczej. Nowela jest tym bardziej absurdalna, że przewiduje zysk dla budżetu w wysokości... 300 tys. zł rocznie.

Kierowcy już teraz kupują sprężarki i tankują gaz, korzystając ze zwykłej domowej instalacji. Nie jest to zabronione, choć niebezpieczne. - To właśnie absurd akcyzy. Kto sprawdzi, ile zużyłem nieopodatkowanego gazu na gotowanie zupy, a ile na tankowanie auta? -mówi Jan Sas.

Nic nie zapowiada, by przydomowe tankowanie szybko się skończyło.
Do niedawna Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, właściciel większości spośród 28 stacji CNG, planowało budowę kolejnych. Zapowiedzi rządu sprawiły, że może z nich zrezygnować.
_______________
Opel Zafira 1.6 CNG Njoy 2005
Z całym szacunkiem, ale nie podoba mi się ten artykuł. Zawarty jest w nim szereg życzeń i domysłów, a podane informacje są nieścisłe. Skąd te 10 groszy akcyzy? Przecież MF chce wprowadzić 7 groszy od metra3. Poza tym nie można było podać prawidłowej ceny, czyli 2,10pln za m3?
Moim zdaniem ten artykuł pisał jakiś laik, który miał pierwszy raz do czynienia z tą tematyką i napisał go na fali ogromnych podwyżek cen benzyny i ropy.

: pt maja 30, 2008 00:01
autor: darek.s
W/g zdobytych informacji oszczędność wyniosłaby 6 groszy na kilometr (przy spalaniu 8m3/100km) czyli przy cenie 12tys za Fuelmaker trzeba by zrobić 200tys kM do amortyzacji. A w/g danych na stronie sprzedającego po 12000 m3 (czyli po 150tys kM) czeka nas wymiana głowicy za ok. 2500 złotych. Dla zwykłego śmiertelnika zdecydowanie nieopłacalne. Chyba, ze nie wysiada z auta i robi po 100tys rocznie lub kilku sasiadów tez ma autka z CNG...

: śr gru 24, 2008 18:46
autor: arkadioosz
Niedawno kupiłem kompresorek do tankowania butli nurkowych. zamontowałeg go w garażu, wpiołem w inst. gazu ziemnego, jako chłodzenie wykorzystałem inst. centralnego ogrzewania. Czyli ciepło wychodzące ze sprężarki trafiado kaloryferów :) Tankowanie idzie bardzo mozolnie. Na począdku jest to 1 m3/11min. a przy końcówce 1m3/16min. 33m3 tankowałem ponad 7 godz. silnik od sprężarki pobiera 1.5 KW. czyli poszło około 11KWh+pompka CO 100W. za gaz płacę 1.17zł za m3. (jest to gaz GZ 41.5) w stacjach CNG jest GZ 50. Auto jest troche słabsze i spala więcej. Na GZ 50 spalał mi 8,5m3/100km a na GZ 41.5 10m3/100km. Teraz przeliczcie sami. P.S. sprężarkę kupiłem nie dla oszczędnośći na różnicy pomiędzy ceną na stacj a ceną gazu w domu. Poprostu najbliższy cpn mam 50 km od domu.

: czw gru 25, 2008 01:06
autor: mateusz86
Witaj arkadioosz. Mam kilka pytań odnośnie Twojego kompresora:
- ile wynosi cena kompresora do tankowania butli nurkowych? (czy mogę poprosić o markę i model)
- czy poza wpięciem sprężarki do centralnego oraz przerobieniem końcówki dokonywałeś jeszcze jakichkolwiek modyfikacji?
- jeżeli używasz centralnego to jak wygląda sprawa z tankowaniem? sprężarka jest wtedy chłodzona do temperatury obiegu centralnego?

Zapraszam do przedstawienia się i swojego autka tak jak zrobiła to spora liczba użytkowników forum :wink:

: sob gru 27, 2008 21:53
autor: arkadioosz
zapłaciłem za nią 2300 zł. Jest włąsnej roboty (ponoć praca dyplomowa sprzedającego) Dostałem jeszcze dwie gołe sprężarki bez silnika jako zapas. Króciec ssący wiołem do inst. gazu, do króćca tłocznego dołączyłem 10m węża do myjek ciś. (koszt około 120zł.) na końcu węża zawór od gaśnicy sniegowej (podobne ciśnienia) za zaworkiem od gażnicy przejściówka i w nią wkręcona rurka prowadząco do butli, będąca już częścią inst. gazowej auta. Na czas tankowania wyłączam piec gazowy i pozostawiam włączoną tylko pompkę CO. Jeżeli kupisz sprężarkę chłodzoną cieczą możesz zrobić osobny układ chłodzenia z jakąś chłonicą i wentylatorem i zamontować ją na dworze (np. od klimy lub od jakiegoś samochodu) obieg wymusić pompką i też będzie dobrze. Jeżeli zachcesz kupić sprężarę o większej wydajności zobacz na przepustowość gazomierza (mój ma 6 m3/h)

: sob gru 27, 2008 22:20
autor: administrator
Postanowiłem zrobić trochę prostych rachunków i przekalkulować, jak to się opłaca.

Za 1m3 gazu dostarczanego do domu trzeba zapłacić 1,47pln (surowiec + opłata przesyłowa).
Za 1KWh 0,42 pln (prąd + przesył).

Więc ostateczna cena za m3 wychodzi 1,47 + (0,42 x 11)/33 = 1,61pln

Nie liczyłem do tego prądu pobieranego przez pompkę 100W i opłat stałych za dostarczanie prądu i gazu (a przy kalkulacjach trzeba liczyć wszystko).

Wychodzi więc 1,61 pln za m3 gazu GZ 41.5

Teraz porównując spalanie:

GZ 41.5 10m3 x 1,61 = 16,1pln /100km
GZ 50 8,5 x 2,1 = 17,85pln/100km

Więc na 100 przejechanych kilometrach oszczędność wynosi 1,75. Czyli instalacja domowa zacznie na siebie zarabiać po przejechaniu 137.000 kilometrów...

: sob gru 27, 2008 22:23
autor: arkadioosz
mateusz86 pisze:Witaj arkadioosz. Mam kilka pytań odnośnie Twojego kompresora:
- ile wynosi cena kompresora do tankowania butli nurkowych? (czy mogę poprosić o markę i model)
- czy poza wpięciem sprężarki do centralnego oraz przerobieniem końcówki dokonywałeś jeszcze jakichkolwiek modyfikacji?
- jeżeli używasz centralnego to jak wygląda sprawa z tankowaniem? sprężarka jest wtedy chłodzona do temperatury obiegu centralnego?

Zapraszam do przedstawienia się i swojego autka tak jak zrobiła to spora liczba użytkowników forum :wink:

: sob gru 27, 2008 22:43
autor: arkadioosz
administrator pisze:Postanowiłem zrobić trochę prostych rachunków i przekalkulować, jak to się opłaca.

Za 1m3 gazu dostarczanego do domu trzeba zapłacić 1,47pln (surowiec + opłata przesyłowa).
Za 1KWh 0,42 pln (prąd + przesył).

Więc ostateczna cena za m3 wychodzi 1,47 + (0,42 x 11)/33 = 1,61pln

Nie liczyłem do tego prądu pobieranego przez pompkę 100W i opłat stałych za dostarczanie prądu i gazu (a przy kalkulacjach trzeba liczyć wszystko).

Wychodzi więc 1,61 pln za m3 gazu GZ 41.5

Teraz porównując spalanie:

GZ 41.5 10m3 x 1,61 = 16,1pln /100km
GZ 50 8,5 x 2,1 = 17,85pln/100km

Więc na 100 przejechanych kilometrach oszczędność wynosi 1,75. Czyli instalacja domowa zacznie na siebie zarabiać po przejechaniu 137.000 kilometrów...
Za gaz płacę 1,175 zł za m3. Czyli wyjdzie trochę taniej. Opłat stałych typu abonament nie wliczam, bo czy czy tankuje w domu czy w stacji to i tak muszę je zapłacić. Widocznie macie droższy gaz. A jeżeli powstanie bliżej stacja CNG to napewni nie bedzie chciało mi sie bawić z kompresorkiem. Wygodnie byłoby mieć cały czas jużsprężone około 100 do 150 m3 gazu i tylko podłączać i jak w stacji w 5 minut "przelewać" z jednej bytli do samochodu. Ale butla, króra pomieści 150m3 musi być bardzo droga.
I mam pytanie: czy spalanie gazu 8.5m3/100km w citoenie xsantii 1.8 jest ok?? czy za dużo?? bo benzyny siorbie ze 13l/100km

: sob gru 27, 2008 23:11
autor: tigercng
Fantastyczna sprawa, że ktoś w końcu składa tak szczegółową relację o własnej sprężarce.
Dziękujemy arkadioosz :grin: i prosimy o dalszy ciąg.

Co do opłacalności, to podobny rachunek przeprowadziłem już dwa lata temu. Przy obecnych relacjach cenowych warto się w to bawić jedynie z konieczności, gdy brak stacji w pobliżu.

Pozdrawiam

: ndz gru 28, 2008 17:18
autor: mateusz86
arkadioosz pisze:Wygodnie byłoby mieć cały czas jużsprężone około 100 do 150 m3 gazu i tylko podłączać i jak w stacji w 5 minut "przelewać" z jednej bytli do samochodu. Ale butla, króra pomieści 150m3 musi być bardzo droga.
Napewno opłaciłoby się bardziej kupić więcej mniejszych butli niż jedną dużą. Na niemieckim ebay'u często wystawiają za 'grosze' (w porównaniu do cen w polsce) używane butle.
arkadioosz pisze:czy spalanie gazu 8.5m3/100km w citoenie xsantii 1.8 jest ok?? czy za dużo?? bo benzyny siorbie ze 13l/100km
Co do spalania wg mnie bardzo dobry osiąg.

: ndz lut 15, 2009 19:36
autor: tok.rzegorz74
arkadioosz czy nadal tankujesz tym kompresorem własnej roboty interesuje mnie takie urządzonko jest mozliwośc dogrania takiego czegoś jeśli tak daj znać na poczte tokpol@op.pl pozdrawiam Grzegorz :roll: