Witam jestem nowicjuszem i z góry przepraszam jeśli napisałem w złym dziale lub przeoczyłem jakieś informacje.
Przymierzam się do zakupu Forda Ka z 1997 roku z instalacją CNG. (założona w 2003)
O jakie dokumenty powinienem zapytać sprzedającego ?.
z tego co wiem to
-homologacja butli ( pani nie była w stanie określić)
- dokumenty z TDT ( te na 3 lata) [ dopytałem nie ważne już]
- przegląd techniczny. [też brak]
Samochód jest zarejestrowany w Polsce i tutaj już jeździł na CNG.
Mam blisko siebie stację CNG dlatego zastanawiam się nad tą alternatywą.
Jakie niespodzianki mogą mnie spotkać i na co uważać i jak sprawdzić ten samochód.
Forda Ka 1997 +cng
-
tigercng
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
matkop, przesunąłem Twój post do działu "Samochody na CNG".
Chyba nikt z nas nie ma Forda Ka, także siłą rzeczy nasze rady są ogólne.
Przeczytaj w szczególności temat "OPEL ZAFIRA 1.6 CNG". Na stronie 4. są ogólne rady moje i klemensa.
http://cng.auto.pl/forum/viewtopic.php? ... c&start=45
Zresztą chyba w połowie postów znajdziesz różne rady w sprawach zakupu.
Dla samochodu zarejestrowanego w Polsce koniecznie sprawdź, czy CNG jest wbite do dowodu rejestracyjnego.
Konkretnie odpowiadając na Twoje trzy pytania:
- Homologacja to problem producenta butli i samochodu, nie Twój. Nie musisz mieć na to żadnych dokumentów, wystarczy wybite R110 na butlach.
- Dopuszczenie TDT będziesz musiał odnowić. Jeśli butle mają R110 i nie są pordzewiałe, nie powinieneś mieć problemów. Koszt to 200 zł od jednej butli.
- Z dokumentami musisz pojechać na przegląd. Ponieważ, jak rozumiem, minął już termin, jedyna legalna metoda to przewieźć auto na lawecie
Pozdrawiam
Chyba nikt z nas nie ma Forda Ka, także siłą rzeczy nasze rady są ogólne.
Przeczytaj w szczególności temat "OPEL ZAFIRA 1.6 CNG". Na stronie 4. są ogólne rady moje i klemensa.
http://cng.auto.pl/forum/viewtopic.php? ... c&start=45
Zresztą chyba w połowie postów znajdziesz różne rady w sprawach zakupu.
Dla samochodu zarejestrowanego w Polsce koniecznie sprawdź, czy CNG jest wbite do dowodu rejestracyjnego.
Konkretnie odpowiadając na Twoje trzy pytania:
- Homologacja to problem producenta butli i samochodu, nie Twój. Nie musisz mieć na to żadnych dokumentów, wystarczy wybite R110 na butlach.
- Dopuszczenie TDT będziesz musiał odnowić. Jeśli butle mają R110 i nie są pordzewiałe, nie powinieneś mieć problemów. Koszt to 200 zł od jednej butli.
- Z dokumentami musisz pojechać na przegląd. Ponieważ, jak rozumiem, minął już termin, jedyna legalna metoda to przewieźć auto na lawecie
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 1 raz.
-
VERONA
- Posty: 82
- Rejestracja: śr sie 22, 2007 11:13
- CNG car: Zafira CNG 2006r.
- Lokalizacja: Gdańsk ; Trelleborg
matkop i Ford
matkop
Punkt 1.
Skup się w tym temacie na najważniejszym,czy butle mają wybite 110 R ?
Jak nie mają, to pozostałe elementy nie są istotne.
Pozdrawiam
Sławomir Szymański
Punkt 1.
Skup się w tym temacie na najważniejszym,czy butle mają wybite 110 R ?
Jak nie mają, to pozostałe elementy nie są istotne.
Pozdrawiam
Sławomir Szymański
Sławomir Szymański
0-507 105 930
0-507 105 930