Strona 1 z 2

FIAT MULTIPLA 1.6 Natural Power CNG

: pn wrz 14, 2009 17:46
autor: administrator
FIAT MULTIPLA 1.6 Natural Power
NOWE | I generacja, FL: 2004 -
Wersja osobowa (opis wersji dostawczej brak)

Obrazek

Segment: K

PARAMETRY POJAZDU
Długość, szerokość, wysokość (mm): 4089/1871/1695
Pojemność bagażnika: 430 l
Ładowność: 580 kg
Ilość miejsc: 6
Masa własna: 1470 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2050 kg
Masa przyczepy z/bez hamulca: 1000kg/400kg
Pojemność zbiornika na CNG: 26,5 kg/ 36,0 m³
Pojemność zbiornika na benzynę: 38l

SILNIK
Pojemność silnika: 1596 cm³
Moc (CNG|benzyna): 67kW/92KM | 76kW/103KM - oba parametry przy 5750 obr/min
Moment obrotowy (CNG|benzyna): 130 Nm | 145 Nm - oba parametry przy 4000 obr/min
V-max (CNG|benzyna): 157 km/h|170km/h
Przyspieszenie 0-100 km (CNG|benzyna): 16 s | 13,5 s
Elastyczność (km/h, s) 60-100 km/h (5-bieg): b/d
Zużycie paliwa (CNG|benzyna) na 100 km:
- cykl miejski - 11,3 m³ | 11,5 l
- cykl pozamiejski - 7,3m³ | 7,5 l
- cykl mieszany - 8,8 m³ | 9,0 l
Emisja CO² g/km (CNG|benzyna): 167|214
Zasięg teoretyczny na gazie: 505 km
Zasięg teoretyczny na benzynie: b/d km
Rodzaj paliwa: bivalent (CNG/benzyna)

Cena (na rynku włoskim): od 23.000 euro

Ciekawostki
- instrukcja obsługi Fiata Multipla Natural Power w języku polskim tutaj (format .pdf)

Źródło
- www.fiat.it (w jęz. włoskim)
- italiaspeed.com
- instrukcja obsługi

: pn wrz 14, 2009 21:10
autor: kennedee
Następca Multipli BiPower. Niestety autko już nie jest produkowane (okazało się, że na niektóre kraje jeszcze jakieś serie Fiat wypuszcza). Ma być nowa Multipla, ale niestety będzie to 5 miejscowy crossover na bazie Fiata Bravo.
Nadzieja w tym, że chiński koncern Zotye, który kupił od Fiata licencję będzie robił też wersję Natural Power. Tylko komu będzie się chciało auto z Chin sprowadzać...

problem z serwisem ?

: ndz lut 21, 2010 02:34
autor: Pepe
Witam,
czy jeśli kupię takie autko to nie będę miał problemów z serwisem i częściami w Lublinie ?? CNG nie jest zbyt jeszcze popularne, tym bardziej to auto - nie produkowane już :(
pozdrawiam

Re: problem z serwisem ?

: pn lut 22, 2010 11:22
autor: bartekk
Pepe pisze:Witam,
czy jeśli kupię takie autko to nie będę miał problemów z serwisem i częściami w Lublinie ?? CNG nie jest zbyt jeszcze popularne, tym bardziej to auto - nie produkowane już :(
pozdrawiam
Części możesz sobie zamawiać przez internet wiec nie ma znaczenia czy mieszkasz w Lublinie czy w innym mieście, ja zamawiam w Poznaniu. Co do samej instalacji to słyszałem od mojego speca od CNG który naprawia moją zafire że w Multiplach też się psują cewki na elektrozaworach, ale to nic takiego, poszukaj sobie w lublinie dobrego gazownika który nie boi się CNG i nie będziesz miał problemu. A reszta mechaniki w fiacie będzie się psuła tak jak w każdym innym ale z naprawą tego nie ma już żadnego problemu.

: czw mar 31, 2011 10:43
autor: iskat1973
kennedee pisze:Następca Multipli BiPower. Niestety autko już nie jest produkowane (okazało się, że na niektóre kraje jeszcze jakieś serie Fiat wypuszcza). Ma być nowa Multipla, ale niestety będzie to 5 miejscowy crossover na bazie Fiata Bravo.
Nadzieja w tym, że chiński koncern Zotye, który kupił od Fiata licencję będzie robił też wersję Natural Power. Tylko komu będzie się chciało auto z Chin sprowadzać...
To do którego roku te auta były produkowane i czy przedstawiciel Fiata w Polsce ma podobne podejście do multipli cng jak GM Polska ??? Tzn. nie sprzedajemy w Polsce = nie znamy tego czegoś..... Czy fiat multipla cng był sprzedawany w Polsce ( wskazuje na to instrukcja obsługi w jęz. polskim ) i czy można go serwisować w ASO ????

: ndz kwie 10, 2011 18:27
autor: ikac
Mam co prawda starą Multiplę (2003) ale bez problemu ją serwisuję w ASO. Sprawdziłem to zanim ją kupiłem. Tzn. serwisuję to trochę za dużo powiedziane, przez ponad dwa lata wymieniono tylko zawór do napełniania bo "przeciekał".

pozdrawiam

: ndz kwie 17, 2011 11:54
autor: Ignacy
Witam.
Od wczoraj nie moge przełaczyc mojej multipli na gaz. Zatrzymałem sie na chwilke wyłaczyłem silnik i po powtórnym właczeniu silnik nie przechodzi na gaz tylko gasnie .Zauwazyłem takze że dawniej po przekreceniu kluczyka po chwili słychac był załacznie sie jakiegos zaworu a teraz jest cisza. Co sie mogło stac i gdzie sie udac? czy do ASO fiata czy do gazownika. Prosze o porade i wskazanie gdzie w Warszawie mam pojechac.
pozdrawiam
Ignacy

: ndz kwie 17, 2011 22:09
autor: ikac
Ja sprawy gazowe w mojej Multipli załatwiam w ASO Fiata na 1 Sierpnia, w Carserwisie

: pn kwie 18, 2011 18:28
autor: Ignacy
ikac pisze:Ja sprawy gazowe w mojej Multipli załatwiam w ASO Fiata na 1 Sierpnia, w Carserwisie
A znasz tam kogoś? Byłem dzisiaj w Carserwisie ale powiedzieli mi że sie na tym nie znają i nie maja oprzyrządowania :-(

: czw kwie 21, 2011 23:57
autor: ikac
To znaczy że musiało się coś zmienić, nie mam tam znajomych. zanim kupiłem moją multiplę poszedłem do nich bo u nich serwisowałem seicento i zapytałem czy będą serwisować CNG. Potwierdzili, to kupiłem. Jak do tej pory z instalacji CNG robiłem tylko wymianę zaworu napełniania bo diagnosta w czasie przeglądu stwierdził wyciek. Wymienili zawór i tyle, to było ponad rok temu. Od tej pory byłem u nich parę razy ale w sprawach nie związanych z CNG.

: pt kwie 22, 2011 00:03
autor: ikac
Sprawę zaworu prowadził pan Filipek (to nazwisko). Oni pracują na zmiany, jeden tydzień rano drugi po południu. Radzę zapytać o niego, może komuś się po prostu nie chciało ruszyć ...

: pt kwie 22, 2011 18:11
autor: Ignacy
Juz sprawa załatwiona , zdiagnozowali przepalenie cewki i ja wymienili.
ikac pisze:Sprawę zaworu prowadził pan Filipek (to nazwisko). Oni pracują na zmiany, jeden tydzień rano drugi po południu. Radzę zapytać o niego, może komuś się po prostu nie chciało ruszyć ...

: sob kwie 23, 2011 10:30
autor: ikac
Gratuluję, dobrze że jest alternatywa dla ASO.

: wt lip 12, 2011 08:58
autor: iskat1973
Ignacy pisze:Juz sprawa załatwiona pojechałem , zdiagnozowali przepalenie cewki i ja wymienili.
A jakie koszty ????

: ndz paź 16, 2011 16:42
autor: Zakien
Witam , koledzy podpowiedzcie mi co mam myśleć .
Ostatnio silnik przy wchodzeniu na obroty tak od 2-4 tyś wydaje czasami gwizd , myślałem że to jakaś rolka i że po zrobieniu rozrządu bo i tak wymieniałam to zniknie , mój mechanik twierdzi że to pęknięcie w kolektorze i żebym się tym chwilowo nie przejmował bo jeszcze nie jest źle a wymiana jest kłopotliwa .
Druga rzecz to czy w tej instalacji są jakieś filtry lub inne rzeczy które się wymienia , bo ostatnio zaobserwowałem że na benzynie chodzi równiej i żwawiej niż na CNG i co ciekawe zauważyłem że podczas wysilania samochodu na trasie dwa czy trzy razy zdarzyło mu się przeskoczyć na benzynę i po paru minutach znów na CNG .
Wiem że od strony mechanika wszystko było robione zawsze z zaleceniami producenta .

Z góry dzięki za pomoc , Pozdrawiam