Strona 5 z 5

: pt wrz 30, 2011 22:17
autor: jackub
Witam szanownych kolegów, noszę się z zakupem takiego auta ale mam do posiadaczy jedno konkretne pytanie. A mianowicie co się stało z windą do koła zapasowego która w benzynie i dieslu jest pod autem? Czy może w bipowerze jest ona gdzieś w innym miejscu a może koło jest pod podłogą bagażnika. Proszę o odpowiedź bo to pytanie mnie bardzo intryguje a chce wiedzieć po prostu czego mam się spodziewać jak pojadę do komisów.

: sob paź 01, 2011 21:51
autor: vipermat
Koło zapasowe to mała dojazdówka(max. prędkość 80km/h) znajduje się w srodku samochodu(w bagażniku)

: ndz paź 02, 2011 10:32
autor: bartekk
Ja w Zafirze mam zestaw naprawczy który schowany jest bagażniku, zestaw składa się z małego kompresora oraz materiału naprawczego który uszczelnia przebitą oponę, nie działa to przy większej dziurze w oponie.

Zapasówka

: ndz paź 02, 2011 14:22
autor: hombre77
W BiPower w miejscu windy jest zbiornik benzyny, a w bagażniku mamy dojazdówkę. Jak w przerabianym LPG.

Ustawianie rozrządu po wymianie

: wt cze 12, 2012 10:24
autor: hombre77
Chciałbym udzielić wszystkim obecnym i przyszłym właścicielom Fiatów z silnikiem 1.6 (praktycznie wszystkich modeli, w tym BiPower) w sprawie rozrządu.

Nie raz temat był na forach fiatowskich, ale raz jeszcze podam: NIE WYMIENIAJCIE ROZRZĄDU NA ZNAKI!!! TYLKO BLOKADY I ORYGINALNE NARZĘDZIA SERWISOWE (ŻADNE BLOKADY Z ALLEGRO - potrafią mieć luz nawet 1 mm!).

W tych silnikach kończy się to problemami, lepiej wydać kilkaset złoty na profesjonalną wymianę i mieć spokojną głowę. Patent z rozrządem w tych silnikach jest poroniony i łatwo przestawić rozrząd nawet o 1,5 lub 2 zęby, a to kończy się większym spalaniem, nierówną pracą, itd, itd.

Jak ktoś będzie szykować się do wymiany, to mogę polecić dwa warsztaty (Zabrze i Bytom).

Re: Ustawianie rozrządu po wymianie

: wt cze 26, 2012 19:14
autor: ARTEK_RR
hombre77 pisze:Chciałbym udzielić wszystkim obecnym i przyszłym właścicielom Fiatów z silnikiem 1.6 (praktycznie wszystkich modeli, w tym BiPower) w sprawie rozrządu.

Nie raz temat był na forach fiatowskich, ale raz jeszcze podam: NIE WYMIENIAJCIE ROZRZĄDU NA ZNAKI!!! TYLKO BLOKADY I ORYGINALNE NARZĘDZIA SERWISOWE (ŻADNE BLOKADY Z ALLEGRO - potrafią mieć luz nawet 1 mm!).

W tych silnikach kończy się to problemami, lepiej wydać kilkaset złoty na profesjonalną wymianę i mieć spokojną głowę. Patent z rozrządem w tych silnikach jest poroniony i łatwo przestawić rozrząd nawet o 1,5 lub 2 zęby, a to kończy się większym spalaniem, nierówną pracą, itd, itd.

Jak ktoś będzie szykować się do wymiany, to mogę polecić dwa warsztaty (Zabrze i Bytom).
Jeśli ma się sprawdzonych mechaników, to nie trzeba koniecznie wydawać kilkaset złotych na mechaników, bo to jest zwykłe naciąganie. Ja posiadam 3 Multiple i w żadnej nie wydałem kilkaset złotych na rozrząd.. A robią kupę km, dwie BIPower i jedna BLUEPOWER..

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: pt paź 18, 2013 17:02
autor: Budzik
Mam pytanko bo własnie przymierzam sie do kupna takiego auta ale z CNG nie miałem nigdy nic wspolnego.

Chce kupic juz auto zarejestrowane w polsce od 2011 roku - na co zwrócci uwage?
Wpis CNG do dowodu rejestracyjnego? Cos jeszcze?

Czytam i czytam i gdzies mi sie rzuciło w oczy, ze te butle maja 20 letni okres uzytkowania.
Czyli do 2020 roku bo ogladam rocznik 2000.
A co potem? Wiem ze 7 lat to duzo ale warto wiedziec.

Gosc przez telefon mówił, ze ważna jest jeszcze 6-7 lat czyli własnie do 2020, ale według tego co piszecie, to raczej powinno być do 2010 a potem co 3 lata. Hmm, to juz sam nie wiem, jak to jest...

Pozdrawiam
Marcin

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: śr maja 21, 2014 22:17
autor: szlabanik
Witajcie

Mam multiple BluPower i chce zamontować lpg w sekwencyjnej wersji jeden z Państwa napisał że jest gość z Bydgoszczy co ma tak zrobione i że to działa czy ktoś może ma z nim jakiś kontakt lub jest w stanie pomóc w temacie przerobienia, na forum piszą że to kwestia emulatora żeby to działało ale chciał bym więcej info uzyskać jaki najlepszy emulator czy może jakaś inna opcja jest.

Pozdrawiam
Adam

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: śr cze 25, 2014 16:26
autor: xeper
tez bym tak przerobił, jakis namiar?

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: pt sie 01, 2014 08:36
autor: vilus
Nosze się z zamiarem sprzedaży BiPower z 2002. W grę wchodzi także demontaż CNG i sprzedaż osobno instalacji. Czy ktoś przeprowadzał taką operację? Jak dokonać demontażu bez szwanku dla instalacji benzynowej ( np. wtryskiwacze, komputer)

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: sob wrz 05, 2015 11:26
autor: pawel1812
Po 20 letnim okresie eksploatacji trzeba się będzie się rozejrzeć za butlami - używki z młodszych bywają na rynku za psie pieniądze i pasują. Mając rok coś się znajdzie. W mojej rudy zjadł butle i inspektor TDT powiedział, że za 3 lata już nie dopuści. Po roku kupiłem trzy używane butle za 400 zł z zaworami.
Ważne, aby kupowane butle NIE były zgłoszone do TDT w Polsce. Unijna dyrektywa mówi, że zbiorników paliwa nie wolno montować używanych podobnie jak hamulców itp., jest taka lista. Tak więc trzeba kombinować.
Alternatywą jest zgłoszenie demontażu CNG - wiele samochodów jeździ z gazem nie zalegalizowanym i działa równie dobrze jak legalny :)
Co do demontażu CNG - jak już to podłączyć LPG do fabrycznych wtrysków CNG. To jest do zrobienia, tylko gazownicy tego nie chcą robić, bo mniej zarobią.

Do kolegi hombre77: W Gdyni ja wymieniam rozrząd na fabryczne blokady, posiadam narzędzia fabryczne do wglądu (blokady z ASO, reszta z ZUP HP Bytom), klucz dynamometryczny Stahlwille. Koszt tych narzędzi to ok. 2 tys. zł. Czy trzeba wydawać kupę kasy na rozrząd? U mnie koszt to 300 zł. Czy to kupa kasy - niech każdy sam to oceni. Mechanicy wymieniają na mazaki bez kontroli tego, co zrobili. Potem samochód przerywa, faluje, wymienia się świece, przewody, Lambdę, wtryski CNG i reduktor. Wszyscy wiemy, że kosztuje to ciut więcej niż moja usługa. Ile to stresu dla każdego kierowcy, gdy auto gaśnie na światłach...

Może jestem pedantem w tych sprawach, ale nie umiem patrzeć, gdy ktoś wymierza GMP drutem, mówi, że jest to tak samo dokładnie jak czujnikiem zegarowym i bierze za to pieniądze...

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: śr paź 14, 2015 22:45
autor: kennedee
Padła mi skrzynia biegów w Mulci. Ma ona inne przełożenia niż w zwykłej benzynowej, więc chciałbym zapytać czy można ją właśnie takową zastąpić (godzę się oczywiście na nieco inne osiągi).
A może ktoś ma skrzynię na zbyciu?

Być może zdecyduję się też Mulcię poddać eutanazji (sypie się i zawieszenie, blacha i plastiki biodegradują, i coś się wtryski przycinają)...
Jakby co, to butle mam ładne, pod dozorem w Krakowie - ważne do lipca 2017. Jako, że są z 2000r. to też im za wiele życia nie zostało, więc mogę za rozsądną kwotę oddać. A może by ktoś paskudę w całości na części wziął?

pzdr.
Jarek

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: wt paź 20, 2015 21:25
autor: pawel1812
Można wstawić skrzynię tak od Multipli zwykłej 1.6 16v jak i od sieny, brava itp. Skrzynie od sieny, brava itp różnią się poza przełożeniami wybierakiem ale można go przespawać, jeśli samochód mało warty i naprawa musi być tanim kosztem. Skrzynie można też naprawić. Może Kolega napisze, jaki jest budżet naprawy.

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: śr gru 09, 2015 02:05
autor: kennedee
Budżet zakładałem max. 700 pln. Już sam demontaż skrzyni już kosztował mnie 150 zł. Mulcia stoi u mnie w garażu. Skrzynia ma 2 dziury w obudowie w tym rozwalone gniazdo impulsatora.
Chętnie sprzedam tak jak stoi za 1500 pln netto na FV. Przegląd i ubezpieczenie do końca czerwca 2016. Jakby co tel. 693 926 988.

--
Multipla naprawiona, wymieniona skrzynia. Autko pali, jeździ, choć po odpaleniu nierówno chodzi.... Kable, cewka i świece ok. Nie mam CNG, więc nie wiem, czy czasem któryś wtrysk benzyny nie szwankuje. Jak się rozgrzeje, to jest OK.

Jako, że jeżdzę teraz czymś inszym (C8 2.0 z LPG), to Mulcię chętnie i dość pilnie sprzedam za jakieś 1990 netto.

300 tys. przebiegu, zielony metalik, 6 foteli, butle CNG z przeglądem na czerwiec 2017, przegląd autka i OC do końca czerwca. Klimatyzacja sprawna. Auto stało w garażu i przed nim przez ostatnie 5 miesięcy, niedawno wymieniłem skrzynię biegów, bo poprzednia umarła. CNG sprawne, na benzynie coś nierówno pracuje na zimno. Wystawiam fakturę VAT. Autko do obejrzenia w Legnicy. Fotki na koit.pl/multi

Dla zdecydowanego nabywcy dorzucę gratis oryginalne alufelgi.
Tel. 693 926 988

Re: FIAT MULTIPLA 1.6 BiPower CNG

: wt gru 06, 2016 01:15
autor: firek1
Mała informacja dla ludzi z Lublina. Ostatnio kupiłem sprowadzoną Multiple Bipower z 2003r. butle nie posiadają znaku 110. Zdobyłem do nich papiery od Fiata. W Lublinie niestety Tdt nie chciał współpracować ale pojechałem do Agrotraku w Krakowie i legalizacja oraz próba ciśnieniowa udała się bez problemu. Więc trochę stresu się najadłem ale udało mi się zarejestrować.