OPEL ZAFIRA A 1.6 CNG
- bartekk
- Posty: 535
- Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
- CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I nie mogłeś zatankować na jednym i sobie pojechałeś? To jest CNG to są urządzenia argentyńskie tutaj - 4 stopnia to duży problem, na drugi raz podjedź pod drugi sprawny dystrybutor (w czasie mrozów na stacji w Warszawie były sprawne tylko 2 stanowiska do tankowania na 6:) podłącz się do innego dystrybutora i sprawdź efekt, w innym wątku Andrzej pisał o tym że naszemu znajomemu zatkał się zawór do tankowania i wystarczyło go wyczyścić wykałaczką
- supermajku
- Posty: 137
- Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
- CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
- Lokalizacja: Wrocław
Czy ktoś we Wrocławiu posiada zafirę CNG? Chciałbym dotknąć i ew. tourana przyjrzeć się troche.
Ostatnio zmieniony wt wrz 20, 2011 17:28 przez supermajku, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej zredukować, niż później żałować.
- bartekk
- Posty: 535
- Rejestracja: pn sty 21, 2008 20:03
- CNG car: Lancia Ypsilon EcoChic Natural
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli nikt tutaj do Ciebie się nie odezwie to podjedź na stacje i zagadaj z obsługą że szukasz kogoś kto tankuje się u nich takimi samochodami, na tej stacji jest nawet lista wszystkich użytkowników i jako ciekawostka jest tam chyba 1 egzemplarz w Polsce Fiata Fiorino, zostaw im telefon do siebie i poproś aby przekazali go osobie która może Ci pomóc.
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
Re: Reklama !
Notuję na forum kolejny rekord zasięgu. Po tankowaniu w Pawłowicach zrobiłem 477 km. Jazda po drogach krajowych bez ekspresówek i autostrad, prędkość do 100 km/h, z normalnym ciśnieniem w oponach.tigercng pisze:No to mogę Was poinformować, że przedwczoraj po zatankowaniu tylko w Warszawie dojechałem do Wałbrzycha - 428 km na liczniku, i jeszcze był gaz w butlach. Jechałem sam z niewielkim bagażem. Wyniki ponad 430 km są jak najbardziej realne.Radek pisze:moim najwiekszym osiągnięciem w tej dziedzinie jest 420 km. (....) zafirą jechałem też 190 km/h
Od czasu wspomnianej wcześniej jazdy do Wałbrzycha, wymieniłem w mojej Zafirze silnik na pochodzący z Zafiry B (poprzednio typ ten sam) oraz reduktor na Landi-Renzo (poprzednio AFS). Zainstalowałem też separator oleju. W mieście robię teraz standardowo 330 km przy tankowaniu na Prądzńskiego.
Pozdrowienia, szczególnie dla kolegów klemens i kgrzanka
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 2 razy.
- supermajku
- Posty: 137
- Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
- CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
- Lokalizacja: Wrocław
- supermajku
- Posty: 137
- Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
- CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
- Lokalizacja: Wrocław
- kefasps
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 12:37
- CNG car: Opel Zafira 2005
- Lokalizacja: Poznań (Luboń)
opony
jakie macie ciśnienia w oponach? takie jak w info które jest przy wlewie paliwa
p 2,2
t 2,7
?
nie wiem może u nas w p-niu jest słabe tankowanie, ale 430km wydaje mi się możliwo przy multipli a nie zafirze
ale jak się mylę to naprawdę gratuluję takiej sztuki prowadzenia auta w styli eco
pozdrawiam
p 2,2
t 2,7
?
nie wiem może u nas w p-niu jest słabe tankowanie, ale 430km wydaje mi się możliwo przy multipli a nie zafirze
ale jak się mylę to naprawdę gratuluję takiej sztuki prowadzenia auta w styli eco
pozdrawiam
Zafira 1,6CNG 2005 +++SPALANIE MIASTO BEZ OSZCZĘDZANIA 7,3CBM/100KM+++
-
- Moderator
- Posty: 1363
- Rejestracja: wt lip 24, 2007 20:10
- CNG car: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
- Lokalizacja: W-wa
To ciśnienie minimalne we wklejce, dla samego kierowcy i niewielkiego bagażu.
Ja z reguły jeżdżę z jakimś obciążeniem, więc dodaję po 0,3 , czyli mam p=2,5 t=3,0 .
Spalanie 5,0 m³ / 100 km, cena 2,45 zł / m³, koszt 12,25 zł / 100 km.
Policzyłem zużycie z supertestu 4,4 m³ / 100 km i zasięg wyszedł 542 km (teoretycznie). To chyba wszystko co się da tym samochodem zrobić.
Odpowiadając supermajku, to auto raczej nie nadaje się do ciągnięcia czegokolwiek na dłuższą metę. W sprawie tuningu to takie podniesienie mocy zaowocuje zwiększonym spalaniem, na czym mi zupełnie nie zależy.
Ja z reguły jeżdżę z jakimś obciążeniem, więc dodaję po 0,3 , czyli mam p=2,5 t=3,0 .
Spalanie 5,0 m³ / 100 km, cena 2,45 zł / m³, koszt 12,25 zł / 100 km.
Policzyłem zużycie z supertestu 4,4 m³ / 100 km i zasięg wyszedł 542 km (teoretycznie). To chyba wszystko co się da tym samochodem zrobić.
Odpowiadając supermajku, to auto raczej nie nadaje się do ciągnięcia czegokolwiek na dłuższą metę. W sprawie tuningu to takie podniesienie mocy zaowocuje zwiększonym spalaniem, na czym mi zupełnie nie zależy.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 02:00 przez tigercng, łącznie zmieniany 2 razy.
- kefasps
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 12:37
- CNG car: Opel Zafira 2005
- Lokalizacja: Poznań (Luboń)
ciśnienie cd
tiger,
spróbuję podnieść ciśnienie na miesiąci zobaczę czy to ma istotny wpływ gdyż ja też często jeżdzę w kilka osób plus wózek
ale nie ma róży bez kolców; duże ciśnienie na ziemiach polskich to będzię oznaczać obniżony komfor jazdy i podwyższone koszty zawieszenia
na ziemiach niemieckich - autobahn - pewnie super by było
co uważasz?
spróbuję podnieść ciśnienie na miesiąci zobaczę czy to ma istotny wpływ gdyż ja też często jeżdzę w kilka osób plus wózek
ale nie ma róży bez kolców; duże ciśnienie na ziemiach polskich to będzię oznaczać obniżony komfor jazdy i podwyższone koszty zawieszenia
na ziemiach niemieckich - autobahn - pewnie super by było
co uważasz?
Zafira 1,6CNG 2005 +++SPALANIE MIASTO BEZ OSZCZĘDZANIA 7,3CBM/100KM+++
- supermajku
- Posty: 137
- Rejestracja: pt gru 24, 2010 22:54
- CNG car: swift 4x4 mk2 lpg
- Lokalizacja: Wrocław
tigercng pisze:W sprawie tuningu to takie podniesienie mocy zaowocuje zwiększonym spalaniem, na czym mi zupełnie nie zależy.
i tak i nie.
Podniesienie momentu powinno zmniejszyć spalanie gdyż silnik nie będzie wysilony. mocy owszem. lecz dla nas ludzi moc tak za bardzo nie jest potrzebna. my częściej nasze samochody rozpędzamy do czego raczej moment potrzebny.
a tak dla porównania obecnie pewien moment uzyskujesz np przy 3 000 rpm przy zmianie charakterystyki wałków co za tym idzie czasu otwarcia zaworów i stopnia etc ten pewien moment uzyskasz np przy 2600 rpm przez co zużywasz mniej paliwa a) na rozkrecenie silnika do odpowiedniej siły b) z racji niższych obrotów.
Owszem same gotowe wałki które były by dobrze obliczone nic nie dadzą poza placebo
do tego potrzeba przedewszystkim dobrze obliczony wydech zarówno pojemnościowo/długościowo/jak i z wykorzystaniem zjawisk falowych
+ dolot tak samo
Lepiej zredukować, niż później żałować.