Błąd P1572

Modele pojazdów do 3,5 t marki Opel zasilane CNG.
Pentela
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 11, 2016 20:01
CNG car: Opel Combo Tour 1,6
Lokalizacja: Gdynia

Błąd P1572

Post autor: Pentela »

Witam wszystkich
Potrzebuję informacji co oznacza błąd P1572 i czym może być spowodowany oraz jak usunąć usterkę.
Mam Combo Tour 1,6 2005r. i obecnie nie przełącza się na gaz. Na diagnostyce komputerowej wyskoczył ten błąd ale nic w necie nie mogę o tym znaleźć.

Czy ktoś może mi pomóc???

Z góry dziękuję
Rumcajs
Posty: 240
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 10:32
CNG car: Zafira 1,6 CNG Njoy `05 budyń vel majonez Babuni
Lokalizacja: Pruszków

Re: Błąd P1572

Post autor: Rumcajs »

Pentela,

odpowiem Ci bezczelnie, starym porządnym zaleceniem serwisowym " dużo szukać, dużo czytać, najlepiej ze zrozumieniem".

Gdybyś porządnie przeszukał to forum znalazłbyś historię Kolegi 1Wiatr, który miał dokładnie ten sam błąd i któremu pomagałem odpowiednimi informacjami.Jest tam zdaje się opisana przez niego cała historia wraz z zakończeniem.

Popatrz tutaj :
prosba-o-pomoc-do-kolegow-z-warszawy-i- ... t1576.html

i daj znać jak to się skończyło u Ciebie.

Rumcajs
Pentela
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 11, 2016 20:01
CNG car: Opel Combo Tour 1,6
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pentela »

Rumcajs

Przeczytałam ten watek co podesłałeś. Jestem tu nowa i wiem moja wina że nie poszukałam tak głęboko w wszystkich postach, postaram się poprawić.
Powiem tak przełącznik się przełącza, bo zanim odpalę auto to mogę go przełączyć. Natomiast po odpaleniu wskazówka spada do 0 i automatycznie przerzuca go na PB. Na diagnostyce komputera wyszedł błąd P1572, ale przy dogłębnym sprawdzeniu wychodzi jeszcze że nie ma ciśnienia gazu. Do reduktora gaz też nie dochodzi (próbowali odkręcić przewód dochodzący do reduktora i nic nie leciało). Zawory są sprawne, cewki też wszystkie po drodze (od butli do reduktora). Auto po wgraniu oprogramowania nowego chodziło 3 dni i zaprotestowało, teraz tylko PB. Niby wychodzi na to (według warsztatu) że nie dostaje prądu od sterownika na wtryskiwacze.
Widziałam że jeszcze można sprawdzić ten czujnik ciśnienia gazu na bezpiecznikach (sprawdzę to jutro) ale czy sam czujnik można w jakiś sposób sprawdzić???
Według tego co czytałam wychodzi że w ostateczności może być to sterownik gazu (oby nie). Powiedz czy są jeszcze jakieś szanse na inną usterkę/awarię???
Rumcajs
Posty: 240
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 10:32
CNG car: Zafira 1,6 CNG Njoy `05 budyń vel majonez Babuni
Lokalizacja: Pruszków

Re: Błąd P1572

Post autor: Rumcajs »

Pentela,


faktem jest, że na tym forum trzeba spędzić dużo czasu żeby coś znaleźć. Nie mam na to wpływu. Mnie jest może o tyle łatwiej, że na wiele z wątków technicznych dotyczących Opli sam odpowiadałem, a na szczęście jeszcze skleroza nie rusza.
Jeżeli dobrze pamiętam, kolega 1wiatr w jakimś innym wątku opisał zakończenie tej historii. Coś kołacze mnie się po głowie, że było tam jakieś banalne uszkodzenie przekaźnika.
Poszukaj proszę po postach kolegi 1wiatr a jestem prawie pewien, że powinnaś trafić na zakończenie tej historii.

Poza działem "OPEL", przejrzyj dział "Problemy z użytkowaniem" a tam posty związane z różnymi problemami z Oplami. Często posty które wydają się być daleko od tematu, mogą doprowadzić do rozwiązania problemu, np. na temat sterowania butlami znajdziesz mojego posta w odpowiedzi na
posta o odbudowie rozbitego bodaj Combolota.

Widzę, że mocno ambitnie podeszłaś do tematu, skoro wgrywany był soft do sterownika :D
Z mojego doświadczenia w motoryzacji wynika, że do podkasowania softu w sterowniku dochodzi dosyć rzadko, częściej pada bezpiecznik, przekaźnik albo coś w tym stylu.

Z tego co napisałaś, zrozumiałem, że na chwilę odpalasz na gazie, po czym przełącza Cię na PB.
Pamiętaj jak działa ten system, domyślnie uruchamia się na CNG a w momencie kiedy stwierdzi brak ciśnienia na czujniku przełączy się na PB.
Przełączenie się na PB jest skutkiem tego że do reduktora nie dochodzi gaz.
Posprawdzałbym bezpieczniki cewek, posłuchał czy w momencie wyjęcia i włożenia bezpiecznika słychać "stukanie " cewek, zmierzyłbym oporność zestawu przód i tył.
Sterownik może poczekać zanim się załamiesz kosztem jego wymiany :P
A pewnikiem nie będzie to potrzebne.
Informuj o postępach sprawy.


Pozdrawiam

Rumcajs
Pentela
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 11, 2016 20:01
CNG car: Opel Combo Tour 1,6
Lokalizacja: Gdynia

Re: Błąd P1572

Post autor: Pentela »

Rumcajs

Przeczyściłam wszystkie styki na bezpiecznikach i przekaźnikach, wychodzi na to że wszystkie działają. Osuszone zostało wszystko w tej części która jest z bezpiecznikami na podszybiu, bo trochę dostęp na co dzień nie typowy. Potem jeszcze raz sprawdzenie cewka tej pierwszej na butli (niby działa). ODPALIŁ na gazie i nawet trochę pochodził. Następnego dnia też chodził i znowu PROTEST. Nadal te same oznaki, nie słychać "stuknięcia" podczas odpalenia i wskazówka idzie w dół, potem automatyczne przełączenie na PB. Zauważyłam że wilgotność się zwiększyła na dworze a auto nie jest garażowane. Teraz nie miałam czasu żeby sprawdzić czy cewka działa jak jest wilgotno. Oddam auto do "Auto-System" w Sopocie niech oni lepsi fachowcy ode mnie sprawdzą te sprawy elektryczne. Tego fakultetu jeszcze nie ukończyłam żeby się aż tak zagłębiać w elektrykę.
Dam znać o rezultatach oczywiście jeśli podołają zadaniu i znajdą przyczynę. :D
Pentela
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 11, 2016 20:01
CNG car: Opel Combo Tour 1,6
Lokalizacja: Gdynia

Re: Błąd P1572

Post autor: Pentela »

Rumcajs

Wychodzi na to że moja "usterka" się znalazła, chociaż nie powiem dała zagwostkę kilku fachowcom.
P. Andrzej z "AUTO-SYSTEM" nie dał za wygraną (dziękuję mu za to) i z moimi podpowiedziami doszedł do sedna sprawy.
Wymienił wszystkie 3 cewki na zaworach, bo wariowały (raz działały a raz nie), a przy tym bezpieczniki od butli w końcu się przepaliły więc je wymienił też (jak ja sprawdzałam to były jeszcze ok, ale długo nie pociągnęły). Tak na wszelki wypadek oczyścił gniazdo bezpiecznika i przekaźnika (tego co podaje na wtryskiwacze), wymienił bezpiecznik na nowy (stary dał w zapasie) i przekaźnik też bo stary lekko się utlenił.
Ciśnienie wyrównało się na wszystkich butlach po wymianie cewek. Auto zatankowane (na razie 1 raz) i hula na CNG, ku memu zdziwieniu ma mniejsze spalanie ale i tak się cieszę :D :D :D .
Moja udręka z tym autem trwająca 4 m-ce na razie się skończyła i mam nadzieję że nie powróci.

Teraz zostaje mi tylko zrobić porządek z drugim autem, lecz tu uzależniona jestem od serwisu VW. Auto też nie jeździ na CNG ale tu z powodu braku gazu w butlach i tego że nie mogę zatankować :( :( . Serwis ściąga dla mnie 2 butle na wymianę (akcja wybuchających butli VW). Ciekawe czy chociaż wyrobią się do końca roku. Mówią że nieszczęścia chodzą parami a czasem stadami :cry: :evil: :cry:


Dziękuję ci Rumcajs za pomoc, zawsze czegoś nowego się mogłam dowiedzieć względem mojego autka.


Pozdrawiam Pentela :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”