CNG Forum - gaz ziemny w Twoim aucie

Forum użytkowników pojazdów zasilanych CNG/LNG w Polsce. Partner Międzynarodowej Sieci Społeczności CNG/LNG
Teraz jest Pt kwi 28, 2017 02:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPG zamiast CNG
PostNapisane: Pt mar 11, 2016 18:37 
Offline

Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Auto CNG: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
Czy ktoś już wyrzucał CNG, zastępując instalacją LPG? Jakie macie wrażenia? Gdzie robiliście i w jakiej cenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 13, 2016 19:40 
Offline

Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa- Ursus
Auto CNG: Opel Combo 1.6 CNG
Jarek1 napisał(a):
Czy ktoś już wyrzucał CNG, zastępując instalacją LPG? Jakie macie wrażenia? Gdzie robiliście i w jakiej cenie?


Jest ciekawy artykuł:
http://moto.wp.pl/kat,15953,title,Przer ... aid=116a53

_________________
arturo1968r OPEL COMBO 1.6 CNG 2009 motor Z16YNG
tel: 796 046 609


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 18, 2016 19:18 
Offline
Moderator

Posty: 1342
Lokalizacja: W-wa
Auto CNG: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Dzięki za link. Po przeczytaniu "nie da się ponownie wykorzystać niczego" można darować sobie dalszą część :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 18, 2016 22:39 
Offline

Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Auto CNG: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
Dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 19, 2016 00:37 
Offline
Moderator

Posty: 1342
Lokalizacja: W-wa
Auto CNG: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Bo taka instalacja LPG nie różni się niczym szczególnym od tej w samochodzie przerabianym z zasilania benzynowego na LPG, czyli ma jej wszystkie wady.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 19, 2016 07:40 
Offline

Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Auto CNG: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
tigercng, jakie wady masz na myśli?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 21, 2016 01:09 
Offline
Moderator

Posty: 1342
Lokalizacja: W-wa
Auto CNG: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Najogólniej instalacja nie jest fabryczna i wymaga benzyny do działania. Samochód wymaga też tankowania na stacjach paliw. Nie da się zatankować w garażu, przynajmniej o tym nie słyszałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 25, 2016 11:22 
Offline

Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Auto CNG: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
Ja CNG też w garażu nie tankuję :-) Ale chyba nie zaprzeczysz, że różnica w cenie gazów jest powalająca? Wczoraj widziałem LPG po 1,39zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 25, 2016 17:50 
Offline
Moderator

Posty: 1342
Lokalizacja: W-wa
Auto CNG: Zafira 1.6 CNG Monovalent Plus 2003'
Nie podejmuję decyzji biznesowych w oparciu wyłącznie o porównanie ceny metra sześciennego CNG i litra LPG. Patrzę na temat całościowo, włącznie z kosztami serwisu auta i instalacji gazowej, kosztami faktycznie zużytego gazu i zużytej lub nie benzyny, oraz parametrami eksploatacyjnymi samochodu. Do tego uwzględniam trasy, jakie pokonuję, obecność na nich stacji CNG i możliwość parkowania na parkingach podziemnych. Wtedy różnica w cenie mnie "nie powala". Powiem więcej, mnie się opłaca i ani myślę ponosić koszty montażu LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 25, 2016 23:11 
Offline

Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Auto CNG: Opel Zafira B 1,6 CNG 2009r
Jak najbardziej, każdy ma prawo do własnego zdania ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 30, 2016 11:41 
Offline

Posty: 65
Lokalizacja: Lublin
Auto CNG: Zafira A
No tak na problem trzeba popatrzeć całościowo.
Dla przykładu porównajmy coś bardzo podobnego czyli np.
Zafira Tourer - wersja CNG i LPG - obie wyjeżdżają z fabryki
............................wersja CNG 1.6 (150KM).......................wersja LPG 1.4 (140KM)
cena enjoy.......................90 750zł.............................................86 750zł\
spalanie......................7,5m3*3zł=22,50zł...............................9l*1,6zł=14,4zł
dodatkowe przeglądy......co 3 lata, 4 butle po..................................BRAK
..................................150-250zł za butle
......................................1800zł - 3000zł
po 10 latach.............próba ciśnieniowa ok.1000zł..................za 600zł lub mniej zamontujemy
.................................................................................nowy zbiornik i spokój na kolejne 10 lat
benzyna..................teoretycznie niepotrzebna,.........................chwile po odpaleniu
........................a w praktyce jak niema stacji to się
.........................jeździ tylko na PB , a wersji A to
.......................zalecane wyjeździć zbiornik na 3mce

zasięg gazu/pb....................530/150 razem 680........................650/850 razem 1500km
listwa wtryskiwaczy................2500zł...................................................1000zł

dodatkowy czas i km na zatankowanie CNG ciężko oszacować, przy lpg ten problem nie występuje

ubezpieczanie - za wersje 1.4 zapłacimy trochę mniej
regulacje - brak, w jednym i drugim przypadku pudełkowe rozwiązanie, jak nie działa to sie wymienia
zajętość bagażnika - w jednym i drugim przypadku taka sama, butle w zawieszeniu schowane

planowanie trasy przy CNG lub jazda na benzynie i tankowanie co 100km - strata czasu ogromna,
przy LPG powyższy problem nie występuje, jeździmy beztrosko i nie martwimy się o paliwo, nie liczymy km ile zostało, nie patrzymy na zegarek kiedy nam zamkną stację, nie zjeżamy z trasy, przy tankowaniu możemy wypić kawę, skorzystać z toalety, przy CNG aby wypić kawę muszę szukać normalnej stacji. CNG nie nadaje się do podróżowania.

Opisywane przykłady tankowania na nowej stacji w Kaliszu:
- zajeżdżamy - zamknięte
- dzwonimy - czekamy na właściciela, zawracamy człowiekowi głowę, specjalnie przyjeżdża
zamieszania co niemiara, zatankowane paliwo wystarcza na około 300km
pół godziny stracone, oszczędności wątpliwe
A można bezstresowo jeździć.

Jedynie komu się może opłacać CNG to firmie która ma min kilkanaście dostawczaków, które wyjeżdżą po 300 000km zanim się skończy leasing i oczywiście jeżdżą wokół stacji.

Oczywiście to był mój punkt widzenia :)
Trasa plus CNG to tak jakby ktoś mi mówił kiedy mam wyjechać, którędy, gdzie zajechać
stracony czas i dodatkowe kilometry to rzeczywiście super oszczędność.
Ja wybieram wolność.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 04, 2016 20:39 
Offline

Posty: 48
Auto CNG: CADDY MAXI 2.0 EcoFuel
Można być zapatrzonym w CNG, wymieniać tysiąc powodów, ale tego ekonomicznego niestety już używać nie można a jest on najważniejszy.

Kupowałem auto na CNG 3 lata temu - cena CNG 1,60 cena LPG 2,70
Dzisiaj : CNG 3,09 LPG 1,48

RIP CNG - ja się tego pozbywam na koniec roku (przegląd butli)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 04, 2016 22:23 
Offline

Posty: 104
Lokalizacja: Poznań
Auto CNG: Zafira 1.6 Monovalent Plus 2002
Oczywiście, przy zestawieniu nowych aut sprawa jest bezdyskusyjna - zauważmy jednak, że fabryczne instalacje lpg to nowość. Co innego wylicza się, jeśli weźmiemy auta fabryczne sprzed lat, jak np. zafira A. Do kosztów instalacji lpg należy dodać: nowy silnik (1.6 na lpg przy takiej masie?), nowy komputer, nowy bak, przeróbkę zawieszenia... i nijak to się nie opłaca. Objeżdżałem ZA 1.8 z lpg - w odniesieniu do mojej wyraźnie muli się, pali dużo, przyjemność z jazdy mała. A jeżdżę przeważnie ze sporym bagażem. No i drobiazg: mieszkam w mieście, sporo parkingów by mi odpadło.
Zatem prędzej zajeżdżę zochę i kupię coś nowszego, niż będę się przerabiał na lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 05, 2016 00:16 
Offline

Posty: 65
Lokalizacja: Lublin
Auto CNG: Zafira A
Oczywiście, że przerabiać CNG na lpg to nie ma sensu ani ekonomicznego ani technicznego, także póki jeszcze Zafira jeździ to nie zmieniam i niech się turla wokoło domu bo w trasie to męczarnia. Ale kolejne auto nie będzie już nic miało wspólnego z CNG.

Co do nowych aut to sprawa się komplikuje bo te całkiem nowe to tylko bezpośredni wtrysk a tam to LPG, nie mówiąc już o CNG, dopiero raczkuje i producenci nie oferują aktualnie takich rozwiązań w tych silnikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 05, 2016 16:53 
Offline

Posty: 104
Lokalizacja: Poznań
Auto CNG: Zafira 1.6 Monovalent Plus 2002
Moja stara Zośka w trasie radzi sobie bardzo dobrze, męczarnia - to może przy maksymalnym załadunku mocno pod górę na wstecznym. A fabryczne instalacje lpg są już niemal u każdego producenta, choć wyróżnić można Opla (LPGTEC do wyboru we wszystkich flagowych modelach) i VW, z dedykowanym silnikiem w caddy.
Niemniej póki się nie przejadę takim autem, to będę niedowiarkiem. No i te parkingi...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO