Supertest Ekonomii już 15 czerwca. W tym roku stawiamy na innowacyjne silniki CNG!
W dniu 15 czerwca 2013 roku zostanie przeprowadzona jubileuszowa, 10. edycja Supertestu Ekonomii – największej w Polsce rywalizacji samochodów o miano najoszczędniejszego auta. Wydarzenie to tradycyjnie zostanie profesjonalnie zorganizowane przez Autoklub Dziennikarzy Polskich. W trzech poprzednich edycjach pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG) pokazały, że są pod tym względem bezkonkurencyjne. W tym roku o miano najoszczędniejszego auta będzie rywalizować Lancia Ypsilon EcoChiC CNG z niezwykle oszczędnym silnikiem 0.9 Natural Power. Pojawią się również auta na gaz ziemny marki Fiat, Mercedes-Benz i Opel.
Lancia Ypsilon EcoChick z silnikiem 0.9 Natural Power (CNG)
Listę pojazdów CNG w tegorocznej rywalizacji otwiera Lancia Ypsilon EcoChick, wyposażona w jednostkę 0.9 Natural Power. Cel jest praktycznie jeden – zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Analiza danych katalogowych daje ku temu solidne podstawy. Ten gazowy silnik na przejechanie 100 kilometrów w warunkach pozamiejskich potrzebuje zaledwie 3,6 m3, co przy obecnych cenach oznacza koszt przejechanie 100 kilometrów na poziomie 10,18 PLN.
Lancia Ypsilon zostanie wystawiona przez Fiat Auto Poland, zaś kierowcą auta będzie przedstawiciel tej firmy – pan Wojciech Morawiec, zwycięzca VIII Supertestu Ekonomii z 2011 roku.
Opel Zafira 1.6 CNG – oszczędne i atrakcyjne auto rodzinne
Równie interesująco zapowiada się start Opla Zafira B 1.6 CNG z pakietem sportowym OPC. Poprzednia generacja tego wygodnego i rodzinnego auta już raz dowiodła swojego potencjału w dziedzinie oszczędnej jazdy – w czasie VII Supertestu Ekonomii w 2010 roku. Kolejna odsłona modelu ma udowodnić, że jazda tym pojazdem jest nie tylko tania, ale i bardzo komfortowa.
Specjalnie dla weryfikacji danych spalania na pokładzie pojazdu zostanie zamontowany specjalny system położenia pojazdu oraz spalanego paliwa. Partnerem technicznym występu Opla Zafira CNG będzie Autoryzowany Przedstawiciel marki Opel – Auto Łomianki.
Start Opla Zafiry CNG zasługuje również na szczególną uwagę ze względu na fakt, że auto zostanie zatankowane bezpośrednio w swoim garażu kompresorem CNG.
Opel Combo 1.4 CNG – jedno z najbardziej oszczędnych aut dostawczych w swojej klasie!
Kolejną nowością podczas Supertestu Ekonomii będzie Opel Combo, wyposażony w silnik 1.4 CNG. Pojazd ten został już fabrycznie wyposażony w zasilania czystym i tanim metanem. Wystawiając to interesujące auto użytkowe marki Opel mamy nadzieję uzyskać najlepszy wynik pod względem kosztów wykorzystania możliwości przewozowych.
Opel Combo 1.4 CNG zostanie wystawiony do rywalizacji przez firmę ASF, dystrybutora kompresorów CNG marki Coltri oraz stacji CNG Aspro w Polsce. Partnerem technicznym występu będzie Autoryzowany Przedstawiciel marki Opel – Auto Łomianki.
Fiat Ducato 3.0 Natural Power – najpopularniejszy i najoszczędniejszy w klasie MAXI
W czasie X Supertestu swoich prawdziwych walorów użytkowych ma zamiar dowieść również najbardziej popularny na polskim rynku pojazd dostawczy – Fiat Ducato w wersji 3.0 Natural Power. To oszczędne w eksploatacji auto użytkowe szturmem wdarło się na polski rynek CNG, od razu obejmując pozycję lidera sprzedaży. Jest wielce prawdopodobne, że w bezpośredniej walce będzie bezkonkurencyjne – m.in. w kosztach przewiezienia 1m3 ładunku.
Fiat Ducato 3.0 Natural Power zostanie wystawiony przez dystrybutora marki Fiat Professional w Polsce. W czasie rajdu pojazdem będzie kierował Pan Andrzej Bagniewski , zwycięzca VII Supertestu Ekonomii w 2010 roku. W roli pilota pojedzie przedstawiciel portalu etransport.pl.
Mercedes Sprinter NGT – lider ekologii i ekonomii
W czasie X Supertestu już po raz trzeci wystąpi jedno z najbardziej popularnych użytkowych aut CNG w Polsce – Mercedes Sprinter w wersji 316 NGT. Główną zaletą tego auta jest dynamiczny gazowy silnik, wysoka jakość wykonania oraz możliwość niezliczonych rodzajów adaptacji – jako auto kurierskie, pod zabudowę skrzyniową, autobus i wiele, wiele innych. Mercedes Sprinter ma szansę na zajęcie bardzo dobrych lokat pod względem kosztów przewiezienia 1m3 czy 1 tony ładunku.
Partnerem strategicznym występu załóg CNG jest Portal cng.auto.pl
Trasa X Supertestu Ekonomii
Trasa X Supertestu Ekonomii stanowi pętlę ze startem oraz metą w Warszawie. W tym roku jej długość wyniesie ok. 370 kilometrów i będzie wieść przez Siedlce, Radzyń Podlaski, Kock, okolice Lublina i Garwolin. Szczegółowy przebieg trasy jest dostępny po kliknięciu na poniższą miniaturę.
Patronat nad występem ekologicznych i oszczędnych aut zasilanych metanem w X Superteście Ekonomii przyjął Przemysłowy Instytut Motoryzacji oraz Wyższa Szkoła Cła i Logistyki w Warszawie.
Patronat medialny nad wydarzeniem przyjął magazyn flotowy ‘FLOTA’, magazyn branży autogazu ‘Czas Na Gaz’ oraz portal branży transportowej – etransport.pl.
Partnerzy występu pojazdów CNG w X Superteście Ekonomii
Organizowany przez nas występ pojazdów CNG nie byłby możliwy bez wsparcia naszych Partnerów.
Partner strategiczny:
– Portal cng.auto.pl
Partnerzy:
– ASF – dystrybutor kompresorów CNG marki Coltri – pojazd Opel Combo 1.4 CNG;
– Fiat Professional – wystawienie pojazdu Ducato Natural Power;
– Lancia (Grupa Fiat) – start pojazdu Lancia Ypsilon EcoChick CNG – Natural Power
– Opel Auto Łomianki – parter techniczny występu pojazdów Combo i Zafira CNG.
Podobne wpisy
- CNG w X Superteście Ekonomii. Relacja filmowa
- CNG zwycięża w jubileuszowym X Superteście Ekonomii
- Supertest Ekonomii obserwuj na żywo przebieg rywalizacji!
- Supertest Ekonomii relacja ze startu pojazdów zasilanych CNG
- Supertest Ekonomii – CNG najtańsze dla pojazdów użytkowych
- Supertest Ekonomii już 2 czerwca. W tym roku stawiamy na…
- Supertest Ekonomii zapraszamy do obejrzenia relacji filmowej ze zwycięstwa CNG
- Podsumowanie VIII Supertestu Ekonomii. Kolejny rok dominacji CNG, zwycięstwo Fiata…
- Supertest Ekonomii – dominacja samochodów zasilanych gazem ziemnym (CNG)
- Pierwsze wyniki VIII Supertestu Ekonomii – kolejne zwycięstwo CNG!