CNG i wodór w nowych pojazdach. Relacja z targów motoryzacyjnych IAA Frankfurt 2011

Stanowisko Erdgas-Mobil na targach IAA Frankfurt 2011
Fot. Stanowisko Erdgas-Mobil na targach IAA Frankfurt 2011 Źródło: cng.auto.pl

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z innowacyjnymi rozwiązaniami sprężonego gazu ziemnego (CNG) i ogniw paliwowych (wodór), jakie mieliśmy przyjemność obejrzeć na targach motoryzacyjnych IAA Frankfurt 2011. Przedstawiamy je w postaci zestawienia newsów. Życzymy przyjemnej lektury!

OPEL | Premiery CNG we Frankfurcie. Nowe Zafira i Combo na gaz ziemny

Rozpoczynamy publikowanie relacji z zakończonych w zeszłym tygodniu targów motoryzacyjnych IAA 2011 we Frankfurcie. Na stanowisku Opla miały miejsce dwie ważne premiery pojazdów z fabrycznymi jednostkami zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). Pierwsza z nich to kolejna generacja Zafiry – pojazdu, który wyznacza nowe standardy w klasie MPV (minivanów). Pod maską zupełnie nowego pojazdu znalazł miejsce nowoczesny silnik 1.6 Turbo CNG o mocy 150 KM. Druga premiera to kolejna generacja użytkowego Opla Combo. Pojazd ten jest wytwarzany wspólnie z Fiatem i bazuje na konstrukcji modelu Doblo. Pod maską znajdziemy, zaadaptowany od partnera produkcji, silnik 1.4 T-JET na CNG o mocy 120 KM.

VW | Premiera modelu Eco Up! i silnika CNG – 1.0 EcoFuel

Kolejną ważną premierą CNG targów motoryzacyjnych we Frankfurcie był nowy model w gamie Volksgwena – miejski model Up! Pod maską pojazdu w wersji 'Eco' zamontowano zupełnie nowy silnik 1.0 EcoFuel, zasilany sprężonym gazem ziemnym (CNG). Jednostka napędowa posiada moc 68 KM. Podstawowe jej atuty to ekonomia i ekologia. W podstawowej wersji pojazd będzie emitował 86 g CO2 na kilometr i średnio na 100 kilometrów zużyje 4,4 m3 (3,2 kg) metanu. W specjalnej wersji BlueMotion, m.in. dzięki zastosowaniu systemu Start-Stop, wyniki będą jeszcze lepsze – zaledwie 79 g CO2/km i średnio 3,4 m3 (2,5 kg) na 100 kilometrów. Pojazd będzie występował w wersji 3 i 5 drzwiowej.

Nowe pojazdy CNG. Czy właściwie patrzymy na perspektywy rynku? Część 1 z 2

Rosyjska hybryda Yo-Mobile zasilana gazem ziemnym

Nie ustaje szum medialny wokół rosyjskiego pojazdu hybrydowego zasilanego CNG. Jego światowa premiera miała miejsce na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Niewątpliwie, zastosowane w nim rozwiązania zasługują na uwagę, jednak nasze dotychczasowe obserwacje nakazują wykazać daleką powściągliwość. Mieliśmy możliwość osobistego przyjrzenia się zaprezentowanemu prototypowi i na chwilę obecną nie doszukujemy się przesłanek na szybkie wdrożenie tego pojazdu do masowej produkcji, nie mówiąc już o wejściu do oferty na terenie Unii Europejskiej.

Nowe pojazdy CNG. Czy właściwie patrzymy na perspektywy rynku? Część 2 z 2

Audi kolejny raz prezentuje model A3 zasilany gazem ziemnym

Kolejnym ważnym punktem CNG na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie była prezentacja koncepcyjnego Audi A3 z fabryczną instalacją zasilania gazem ziemnym. Pojazd jest zwiastunem projektu 'E-gas' realizowanego przez ten koncern. Polega on na niekonwencjonalnym pozyskiwaniu syntetycznego metanu – wszystko dzięki ekologicznej energii elektrycznej pochodzącej z turbin wiatrowych. Prezentacja ma również inny wymiar – jest zapowiedzią przyszłych możliwości nowej płyty podłogowej grupy VW. Już wiadomo, że jednostki CNG znajdą się pod maską kolejnych pojazdów w tym koncernie – m.in. Audi A3, A4 i Skody Octavii III generacji.

IAA Frankfurt 2011 | Pojazdy zasilane wodorem

Bogatą reprezentację na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie miały również pojazdy zasilane wodorem. Swoje konstrukcje wystawili: Honda, Mercedes-Benz oraz Opel. Największy nacisk na ekspozycję pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi położył Mercedes – na głównym stanowisku marki można było zobaczyć koncepcyjny model F125 oraz model klasy B, który brał udział w rajdzie dookoła świata. Również na stanowisku pojazdów elektrycznych pojawiły się dwa pojazdy koncepcyjne – przyszła generacja klasy B F-CELL oraz Opel Hydrogen4. Honda ponownie wystawiła znany już model FCX Clarity.

Źródło:
  • cng.auto.pl