LNG IVECO Pierwsze ciągniki siodłowe Stralis na skroplony gaz ziemny we Włoszech

Iveco Stralis LNG należacy do firmy LC3. Tankowanie w Piacenza (Włochy)

Fot. Iveco Stralis LNG należacy do firmy LC3. Tankowanie w Piacenza (Włochy) Źródło: Iveco

IVECO Stralis LNG / CNG został odebrany przez pierwszego klienta we Włoszech. Ten ekologiczny ciągnik siodłowy zasilany skroplonym gazem ziemnym będzie wykorzystywany do transportu kontenerów typu izoterma w firmie LC3. Pojazd może na jednym tankowaniu gazu ziemnego pokonać do 750 kilometrów. Paliwo zmagazynowane jest w stanie ciekłym oraz sprężonym – zbiornik LNG ma pojemność 525 litrów, zaś zbiornik CNG – 70 m3 (ok. 51 kg). Uzasadnieniem dla wyboru Iveco Stralis LNG jest niezwykle niska emisja spalin oraz oszczędności w wydatkach na paliwo.

Iveco Stralis LNG należacy do firmy LC3. Tankowanie w Piacenza (Włochy)

Fot. Iveco Stralis LNG należacy do firmy LC3 Źródło: Iveco

Ciężarówki zasilane LNG marki Iveco zostały przekazane odbiorcy w liczbie 5 sztuk podczas uroczystego otwarcia pierwszej stacji LNG we Włoszech w miejscowości Piacenza (pisaliśmy o tym tutaj). Iveco Stralis LNG / CNG w przekazanej konfiguracji jest produkowany wyłącznie w fabryce koncernu CNH Industries położonej w Madrycie (Hiszpania). Pojazdy uroczyście przekazał sam Prezes Iveco Italy, Pan Federico Gaiazzi.

Iveco Stralis LNG należacy do firmy LC3. Tankowanie w Piacenza (Włochy)

Fot. Iveco Stralis LNG należacy do firmy LC3 Źródło: Iveco

Iveco Stralis LNG / CNG przekazany firmie LC3 to pojazd w konfiguracji AT440S33T/P. Auto jest zasilane wyłącznie metanem, gromadzonym w dwóch stanach skupieniach. Po jednej stronie pojazdu ciężarówka ma zamontowany zbiornik LNG o pojemności 525 litrów. Magazynowany jest w nim ciekły metan o temperaturze -130°C i ciśnieniu 9 barów. Po drugiej stronie pojazdu zamontowano 4 zbiorniki CNG o łącznej pojemności wodnej 280 litrów. Pozwala to na zmagazynowanie 70m3 (51 kg) sprężonego gazu ziemnego pod ciśnieniem 220 atmosfer.

Iveco Stralis LNG. Tankowanie skroplonego gazu ziemnego

Fot. Iveco Stralis LNG. Tankowanie skroplonego gazu ziemnego Źródło: ENI

Tankowanie LNG przebiega niezwykle szybko i sprawnie. Auto jest w pełni zatankowane już po kilku minutach i może ruszać w drogę. Napęd CNG stanowi natomiast znakomite uzupełnienie i jest wykorzystywany m.in. w czasie manewrowania pojazdem na terenie bazy logistycznej czy też, jako awaryjne zasilane w razie braku dostępu do stacji tankowania LNG.

Film. LNG Włochy. Otwarcie pierwszej stacji tankowania LNG w Piacenza, połączone z prezentacją ciągników Stralis LNG

Napisano w Wiadomości Tagi: , , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów

Specjalistyczny sklep z olejami i chemią motoryzacyjną