CNG SPORT | Seat Leon TGI wygrał rajd pojazdów ekologicznych w Czechach

Seat Leon TGI (CNG) w rajdzie New Energies - Cesky Krumlov
Fot. Seat Leon TGI (CNG) w rajdzie New Energies – Cesky Krumlov Źródło: CNG Plus

Auta na CNG kolejny raz dowiodły swojej wyższości nad innymi napędami ekologicznymi. W rozegranym na początku maja rajdzie New Energies Cesky Krumlov, samochody zasilane metanem zdominowały konkurencję. Pierwsze miejsce zajął Seat Leon TGI, wyposażony w fabryczną instalację gazu ziemnego. Na podium znalazła się także załoga z Opel Zafira Tourer CNG, która zajęła 3. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Opel Zafira Tourer CNG w rajdzie New Energies - Cesky Krumlov
Fot. Opel Zafira Tourer CNG w rajdzie New Energies – Cesky Krumlov Źródło: CNG Expert

Auta na CNG stanowiły znaczący udział wśród 30 załóg startujących w 3. Rajdzie New Energies Cesky Krumlov. Oficjalny dystrybutor marki Seat wystawił do zmagań 8 samochodów Seat Leon TGI. Pojawił się również Opel Zafira Tourer CNG, wystawiony przez firmę CNG Expert. W starcie pojazdów dopuszczone są takie źródła napędu jak CNG, LPG, etanol, a także napęd hybrydowy oraz elektryczny. Rajd składał się z kilku etapów, gdzie przeważała normalna jazda w ruchu publicznym, z naciskiem na efektywną i oszczędną jazdę. Jeden z odcinków stanowiła zamknięta trasa, gdzie zorganizowano jazdę na czas.

Opel Zafira Tourer CNG w rajdzie New Energies - Cesky Krumlov
Fot. Opel Zafira Tourer CNG w rajdzie New Energies – Cesky Krumlov Źródło: CNG Expert

Seat Leon TGI, prowadzony przez ekipę Jan Sedlak i George Maca, zajął w tej klasyfikacji pierwsze miejsce. Załoga rajdu została wystawiona do rywalizacji przez jeden z autoryzowanych salonów Seat w Czechach. Na podium klasyfikacji generalnej znalazła się również załoga jadąca Oplem Zafirą Tourer CNG. Prowadzony przez ekipę Michal Ždárský i Karel Směšný pojazd uplasował się na trzecim miejscu.

Film. Seat Leon TGI – przedstawienie auta

Seat Leon z instalacją CNG to fabrycznie przystosowany pojazd do zasilania metanem. Pod maską pojazdu znajduje się silnik 1.4 TGI o mocy 110 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 10, 9 sekundy i jest w stanie rozpędzić się do 194 km/h. Jednocześnie, cechuje się niezwykle oszczędnym spalaniem i niską emisją spalin. Na przejechanie 100 kilometrów potrzebuje zaledwie 4, 8 m3 (3,5 kg) CNG, zaś emisja CO2 wynosi jedynie 94 g/km. Dzięki temu auto spełnia normę emisji spalin EURO 6.

Źródło:
  • CNG Plus, CNG Expert
  • Portal cng.auto.pl
Tagged with: