LNG transport morski Między Wyspami Brytyjskimi a Hiszpanią popłynie prom na gaz ziemny

LNG w transporcie morskim. Brytyjski prom na gaz ziemny wypłynie na wody w 2017 roku
LNG w transporcie morskim. Brytyjski prom na gaz ziemny wypłynie na wody w 2017 roku Źródło: Brittany Ferries

LNG zostanie wykorzystane do zasilania promu morskiego należącego do Brittany Ferries. Ta brytyjska spółka zamówiła w jednej z francuskich stoczni ekologiczny statek, który w 2017 roku rozpocznie rejsy między Wielką Brytanią (Portsmouth) a Hiszpanią (Santander, Bilbao). Koszt budowy tej jednostki pływającej to 225 mln funtów, ale w pełni wynagradza go znakomity efekt ekologiczny, jak i oszczędności w kosztach eksploatacji.

W uzasadnieniu decyzji kierownictwa Brittany Ferries czytamy, że decyzja o wyborze napędu gazowego jest podyktowana wymaganiami „nowej epoki” w transporcie morskim. Podejście to jest owocem dwuletniego okresu planowania inwestycji, który został przeprowadzony z francuskim producentem statków – STX France. Opracowanie wskazuje zasilanie LNG, jako przyszłość transportu morskiego.

Film. Moldefjord – statek zasilany LNG wyprodukowany przez Gdańską Stocznię Remontową
Źródło: cng.auto.pl

Główną przewagą statku zasilanego LNG nad jednostką napędzaną mazutem jest ogromna redukcja emisji spalin (tlenki azotu, dwutlenek węgla), a zwłaszcza wyeliminowanie emisji cząstek stałych. Wytworzenie i montaż tak zaawansowanego silnika gazowego nie stanowi współcześnie większego problemu. Statek zostanie zbudowany i zwodowany w stoczni St. Nazaire, tej samej gdzie powstał legendarny okręt Queen Mary 2. Pierwszych 2.500 pasażerów ekologicznym statkiem LNG zostanie przewiezionych w 2017 roku.

Źródło:
  • Portal cng.auto.pl
Tagged with: , , ,