LNG dla transportu. Iveco Stralis LNG otrzymał Europejską Nagrodę Zrównoważonej Mobilności

Iveco Stralis HiWay LNG (skroplony gaz ziemny)

Iveco Stralis HiWay LNG (skroplony gaz ziemny) Źródło: Iveco

Firma IVECO, należąca do grupy kapitałowej CNH Industrial, jest europejskim liderem w zakresie wdrażania gazu ziemnego jako paliwa do zasilania ciężkich pojazdów. Ta ekologiczna i innowacyjna postawa spotyka się z ogromnym uznaniem branży. Ostatnim dokonaniem jest nagroda dla ciężarówki zasilanej skroplonym gazem ziemnym – Iveco Stralis LNG. Specjalny komitet, składający się z niemieckich ekspertów i dziennikarzy, przyznał temu pojazdowi Europejską Nagrodę Zrównoważonej Mobilności.

Ideą przyznawania nagrody jest zachęcanie firm dostarczających pojazdy użytkowe i ciężarowe do podejmowania wysiłków na rzecz ekologicznej i zrównoważonej mobilności. Nagroda promuje także te konstrukcje, które przynoszą efekt zarówno w skali globalnej (walka z globalnym ociepleniem), jak i lokalnej (redukcja emisji spalin i hałasu w miastach). Nagrodę “Europäischen Transportpreis für Nachhaltigkeit“ przyznaje specjalnie powołany komitet, składający się z przedstawicieli branży transportowej, Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA), mediów branżowych oraz naukowców i przedstawicieli niemieckich instytutów naukowo-badawczych.

Iveco Stralis HiWay LNG (skroplony gaz ziemny)

Fot. Iveco Stralis HiWay LNG (skroplony gaz ziemny) Źródło: Iveco

Iveco Stralis LNG dysponuje mocą 330 KM. Dzięki wykorzystaniu gazu ziemnego jako paliwa z łatwością osiąga normy emisji EURO VI. Jest również znacznie cichsze od ciężarówek zasilanych olejem napędowym. Dzięki temu może obsługiwać wymagające ciszy poranne dostawy towarów (surowe normy hałasu PIEK). Wykorzystanie metanu w postaci skroplonej pozwala na obsługiwanie także większych dystansów – do 750 kilometrów przy pełnym załadunku. LNG posiada szereg przewag nad olejem napędowym – jest paliwem o zawsze wysokiej jakości, niskim spalaniu i bezkonkurencyjnie taniej eksploatacji.

Wykorzystanie ciężarówek Iveco Stralis LNG posiada korzyści również w skali makro. Dzięki wykorzystaniu gazu ziemnego posiadacz floty może zdywersyfikować rodzaje stosowanych paliw, a przez to ich cenę. LNG cechuje się bowiem dużo większą stabilnością cenową niż olej napędowy. Ponadto nie wymaga zastosowania dodatku AdBlue.

Komitet Europejskiej Nagrody Zrównoważonej Mobilności docenił także wysiłki firmy Iveco w zakresie samej produkcji pojazdów. Producent znany jest bowiem z działań na rzecz wdrażania innowacyjnych i ekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji pojazdu. Dzięki temu, firma CNH Industries trzeci rok z rzędu została uznana za Światowego Lidera Sektora w Down Jones Sustainability Index.

Napisano w Ciężarowe, LNG, Pojazdy CNG, Wiadomości Tagi: , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów