Program GAZELA | W Szczecinie chcą kupić 15 autobusów hybrydowych na CNG

Castrosua CNG Hybrid - I autobus hybrydowy na CNG dla Barcelony
Fot. Castrosua CNG Hybrid – autobus hybrydowy na CNG

Jak donosi Portal infobus, Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” złożyło wstępny wniosek w programie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „GAZELA” na zakup 15 szt. autobusów miejskich o napędzie hybrydowym CNG. Wszystkie działania przewoźnika z zakresu inwestycji w tabor podporządkowane są temu przedsięwzięciu. O tych planach taborowych Portal infobus rozmawiał z Prezesem Zarządu Spółki, panem Krzysztofem Putiatyckim.

Infobus: Jako jedyna spółka taborowa ze Szczecina złożyliście Państwo aplikację do programu Gazela. Na jakim etapie jest dziś ta sprawa?

Krzysztof Putiatycki: Aktualnie przygotowujemy wniosek GAZELA –Niskoemisyjny transport miejski pn: „zakup autobusów hybrydowych zasilanych sprężonym gazem CNG wraz z działaniami towarzyszącymi na potrzeby SPA „Klonowica” Sp. z o.o. w Szczecinie”.

Infobus: Ponieważ program Gazela jest tak naprawdę finansowany przez rząd Hiszpanii. Warunkiem uzyskania pieniędzy jest zakup autobusów  hybrydowych ale z napędem elektrycznym i na gaz CNG. W Europie autobusy z takim napędem produkuje jeden producent – z Hiszpanii – Tata Hispano. Czy nie obawiają się Państwo takich produktów w swojej firmie?

Krzysztof Putiatycki: Mam nadzieje, że do momentu ogłoszenia przetargu również inni producenci będą posiadać w ofercie tego typu pojazdy, a jeżeli nie to producent, o którym Pan wspomina będzie musiał spełnić nasze warunki przetargu.

Infobus: Rozstrzygnięcie konkursu w programie Gazela nastąpi pod koniec 2014 roku a pierwsze autobusy będą mogły być kupione w roku 2015. Czy do tego czasu planują Państwo jakieś inwestycje taborowe?

Krzysztof Putiatycki: Do czasu rozstrzygnięcia będziemy prawdopodobnie (ze względu na kryzys finansowy) sukcesywnie w miarę posiadanych funduszy wymienić tabor  na młodszy ale używany.