CNG akcja serwisowa Opel. Wyjaśnienie procedury akcji serwisowej

Kampania serwisowa pojazdów wymaga ścisłej współpracy między właścicielem pojazdu a ASO

Fot. Kampania serwisowa pojazdów wymaga ścisłej współpracy między właścicielem pojazdu a ASO Źródło: cng.auto.pl

W niniejszym miesiącu na CNG Forum pojawił się krytyczny wpis na temat akcji serwisowej dotyczącej pojazdów marki Opel na gaz ziemny. Jeden z użytkowników stawia zarzuty, że pomimo wcześniejszych ustaleń telefonicznych nie dokonano wymiany umówionych elementów. Po bliższym zbadaniu tematu okazuje się jednak, że serwis prawidłowo wykonuje swoje czynności. Dlatego zwracamy się o cierpliwość i postępowanie według procedur przedstawianych przez ASO. Zaoszczędzi to na pewno nerwów i uniknie tego typu nieporozumień w przyszłości.

Użytkownik pod nickiem ‘klemens’ umówił się na przeprowadzenie akcji serwisowej 10-C-047. Polega ona na wymianie elektrozaworów i miała być przeprowadzona w dniu 8 lipca w ASO Opel Łomianki. Użytkownik rzekomo po przyjeździe miał dowiedzieć się, że części do jego auta będą dostępne dopiero za dwa tygodnie. Użytkownik ma żal, że specjalnie w tym celu wcześniej wielokrotnie umawiał się przez telefon, ustalał wszystkie potrzebne informacje i upewniał się , że potrzebne części są na miejscu. Czarę goryczy przelał fakt, że użytkownik na akcję serwisową musiał dojechać kilkaset kilometrów, bo aż ze Zgorzelca do Warszawy.

Z pełną treścią wypowiedzi użytkownika ‘klemens’ można zapoznać się na CNG Forum tutaj

Sprawa wywołała oczywiście nasze głębokie zaniepokojenie. Za niewyobrażalne kuriozum uznaliśmy, że pomimo przejechania kilkuset kilometrów użytkownik nie został obsłużony. Po przesłanym komunikacie ze strony ASO Opel – Auto Żoliborz – Oddział Łomianki jednak okazało się, że wina niestety leży po stronie użytkownika. Poniżej przedstawiamy specjalne oświadczenie w tej sprawie, wydane przez Auto Żoliborz.

Szanowni Państwo,

na wstępie pragnę wyjaśnić procedurę związaną z przeprowadzeniem kampanii naprawczej. Akcje naprawcze ogłaszane przez producenta pojazdu polegają na usunięciu usterki, która zagraża bezpieczeństwu lub komfortowi użytkowania samochodu. Producent zawsze podaje zakres numeracji VIN pojazdów, które podlegają kontroli w Autoryzowanym Serwisie Opel. Jeśli mamy informację, iż konkretny samochód podlega jakiejkolwiek akcji naprawczej to każdorazowo musimy zweryfikować zakres czynności, który powinniśmy wykonać w danym aucie.

Występuje tutaj jeden z trzech wariantów:

1. Samochód, mimo iż znajduje się w spisie VIN ma już zamontowane w fabryce poprawne części i jest w 100% sprawny;

2. Samochód został już naprawiony przez innego Dealera i jest w 100% sprawny;

3. Samochód podlega naprawie – dopiero wtedy naprawiamy/wymieniamy niezbędne elementy.

Nigdy nie mówimy naszym klientom, iż od razu wymienimy dany element – po prostu nie możemy tego zrobić bez wcześniejszej weryfikacji zgodnej z zaleceniami producenta. Tu musiało najwyraźniej nastąpić nieporozumienie z naszym klientem. Według relacji pracowników naszego serwisu w Łomiankach, klient nie pozwolił nam zweryfikować jaki zakres prac powinien zostać przeprowadzony w jego samochodzie.

Nadmieniam, iż posiadamy w naszych magazynach zawsze minimum jeden zestaw naprawczy konieczny do naprawy samochodu objętego akcją naprawczą. Nie ma więc takiej możliwości, aby umówiony na konkretny dzień klient naszego Autoryzowanego Serwisu Opel nie został obsłużony.

Rafał Łużniak
Szef Obsługi Posprzedażnej
Auto Żoliborz Sp. z o.o. oddział Łomianki

Na podstawie powyższego oświadczenia możemy stwierdzić, że użytkownik nie wyraził zgody na weryfikację zgłoszonych elementów. Apelujemy więc o wyrozumiałość i ścisłą współpracę z Autoryzowanymi Stacjami Obsługi w czasie przeprowadzania akcji serwisowych. Wzajemne zrozumienie niewątpliwie powinno pomóc w przyszłości w uniknięciu tego typu sytuacji.

Napisano w Analizy, Pojazdy CNG, Wiadomości Tagi: , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów

Specjalistyczny sklep z olejami i chemią motoryzacyjną