CNG w X Superteście Ekonomii. Relacja filmowa
Fim. Relacja filmowa z X Supertestu Ekonomii
Źródło: Autoklub Dziennikarzy Polskich
Przedstawiamy Państwu relację filmową z X Supertestu Ekonomii. Materiał przygotowany przez organizatora Supertestu, Autoklub Dziennikarzy Polskich, przedstawia szczegółowo przebieg i statujące ekipy w tegorocznej edycji. Oczywiście największą część uwagi poświęcono autom zasilanym sprężonym gazem ziemnym, które zajęły trzy czołowe miejsca w klasyfikacji generalnej. Dużo miejsca poświęcono również podsumowaniu samej historii Supertestu, który jest organizowany już od 10 lat.
RELACJA FILMOWA
W dniu 25 czerwca 2013 roku odbyło się oficjalne ogłoszenie wyników X Supertestu Ekonomii. Po rocznej przerwie, w klasyfikacji generalnej na szczyt wróciły auta zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG). Tegorocznym zwycięzcą jest Lancia Ypsilon EcoChick z silnikiem 0.9 Natural Power. Koszt przejechania 100 kilometrów tym autem wyniósł zaledwie 9,12 zł. Auta zasilane metanem zajęły wszystkie miejsca na podium klasyfikacji generalnej oraz zwyciężyły w klasyfikacji kosztu przewiezienia 1 osoby oraz transportu 1m3 i 1 tony ładunku.
Około 350 km, w tym 60 km autostradami i trasami ekspresowymi, a resztę dystansu drogami krajowymi i wojewódzkimi, od równych jak stół po dziurawe jak ser szwajcarski. Takimi szosami przejechali uczestnicy X Supertestu Ekonomii – przy pięknej słonecznej aurze i w dużym ruchu.

Najtaniej pokonały dystans samochody zasilane gazem ziemnym. Najmniej tego paliwa – 12,3 m3 – zużył silnik Lancii Ypsilon EcoChick za 35,30 zł, co oznacza koszt przejechania 100 km za 9,13 zł (3,18 m3/100km). Nie każdy wie, że ten samochód produkowany jest w Polsce, podobnie jak napędzający go motor, wyróżniony niedawno przez międzynarodowe jury tytułem Ekologicznego Silnika Roku 2013.
Niewiele więcej gazu ziemnego, bo 3,68 m3/100 km, zużył Opel Zafira, którego zbiorniki napełniono z przydomowej instalacji gazowej po 2,28 zł za m3 (cena podana przez cng.auto.pl). Jednak do oficjalnej klasyfikacji przyjęto cenę gazu na stacji PGNiG – 2.87 zł/m3. W sumie Lancia zużyła na całej trasie mniej gazu o 2,21 m3 od Zafiry i o 3 m3 mniej od drugiego z Opli – małego furgona Combo.
W grupie aut CNG były jeszcze dwa samochody dostawcze : Fiat Ducato 3.0 Natural Power CNG i Mercedes Sprinter NGT. Pierwszy przeciętnie spalał 7,33 m3 /100 km, drugi spalił w trasie cały zbiornik CNG i kończył jazdę na benzynie, w związku z czym bilans wypada następująco: 5,78 m3 gazu i 1,33 l benzyny na 100 km.
Pełna klasyfikacja generalna
Dla kompleksowego zobrazowania rywalizacji w X Superteście Ekonomii przedstawiamy pełne zestawienie klasyfikacji generalnej.
Cena jednostkowa wykorzystanych paliw w X Superteście Ekonomii:
– CNG – 2,87 zł /m3
– Pb – 5,35 zł / l
– ON – 5,28 zł / l
* CNG domowe – 2,28 zł/m3
Podobne wpisy
- Strefa Metanu | AutoŻoliborz z pełną gamą samochodów Opel CNG
- Opel CNG | Pewna i oszczędna eksploatacja samochodów Opel na…
- Lancia Ypsilon EcoChic CNG. Ekologiczne i szykowne autko do miasta
- Lancia Ypsilon EcoChick Natural Power – zapowiedź testu długodystansowego
- TELEWIZJA CNGAUTOTV | Relacja filmowa ze zwycięstwa pojazdów CNG w…
- CNG zwycięża w jubileuszowym X Superteście Ekonomii
- Supertest Ekonomii obserwuj na żywo przebieg rywalizacji!
- Supertest Ekonomii już 15 czerwca. W tym roku stawiamy na…
- Supertest Ekonomii relacja ze startu pojazdów zasilanych CNG
- Supertest Ekonomii – CNG najtańsze dla pojazdów użytkowych
- Supertest Ekonomii już 2 czerwca. W tym roku stawiamy na…
- Sukces pojazdów na CNG ekonomicznej jazdy w Niemczech. Fiat Panda…
- Supertest Ekonomii zapraszamy do obejrzenia relacji filmowej ze zwycięstwa CNG
- Podsumowanie VIII Supertestu Ekonomii. Kolejny rok dominacji CNG, zwycięstwo Fiata…
- Supertest Ekonomii – dominacja samochodów zasilanych gazem ziemnym (CNG)