Cummins przedstawia ofertę silników ISL G (CNG/LNG) z normą EURO 6

Cummins ISL G - silnik CNG/LNG z normą EURO 6

Fot. Cummins ISL G – silnik CNG/LNG z normą EURO 6 Źródło: Cummins Westport

Silnik Cummins ISL G Euro 6, zasilany gazem ziemnym, jest gotowy do uzyskania homologacji, co powinno nastąpić w październiku 2013 r. Ta 8,9-litrowa jednostka jest dostępna w regulacjach mocy od 250 do 320 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 1.356 Nm.

Film. Przedstawienie silnika Cummins ISL G (CNG/LNG)
Źródło: Cummins Westport

Silnik wykorzystuje kombinację systemu recyrkulacji spalin (EGR) ze stechiometrycznym spalaniem. Stosowany w jednostkach Cummins system EGR z chłodzeniem obniża temperaturę spalania oraz ogranicza emisję spalin oraz hałasu przez silnik. Stechiometryczne spalanie, podczas którego paliwo jest spalane całkowicie, zapewnia brak tlenu w gazach spalinowych. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie wysokowydajnego, trójdrożnego katalizatora.

Katalizator to całkowicie bezobsługowa, wydajna, prosta w budowie, działająca w trybie pasywnym jednostka zintegrowana z tłumikiem, która zapewnia kontrolę emisji spalin w sposób ciągły w całym zakresie warunków eksploatacyjnych. -„Inżynierowie Cumminsa pracują obecnie nad uzyskaniem homologacji dla silnika gazowego ISL G Euro 6, co powinno nastąpić w październiku.” – mówi John Burgess, dyrektor Działu Silników Gazowych w Cummins – „Umożliwi to producentom pojazdów dostarczenie na rynek taboru zgodnego z nowymi regulacjami. Oczekujemy, że jednostki ISL G przyniosą naszym klientom korzyści w postaci cichych i bardzo czystych ekologicznie autobusów, co przyczyni się do poprawy warunków dla przewoźnika, pasażerów oraz środowiska naturalnego.”

Dostosowanie dotychczasowego silnika Euro 5 do nowych norm Euro 6 wymagało tylko niewielkich zmian. Zastosowano m.in. zamknięty system odpowietrzania skrzyni korbowej (CCV) oraz uaktualniony system elektronicznego sterowania. Nowy system CCV dokonuje recyklingu gazów wytwarzanych w skrzyni korbowej, co umożliwia ograniczenie emisji gazów spalinowych, w tym przede wszystkim gazów cieplarnianych. Zmodernizowany moduł sterowania elektronicznego jest konieczny, aby móc wprowadzić system On-Board Diagnostics (OBD), konieczny do osiągnięcia norm emisji spalin Euro 6. Silnik może pracować zarówno na sprężonym (CNG), jak i skroplonym gazie ziemnym (LNG), a także na biometanie, który jest paliwem odnawialnym, produkowanym z biogazu lub gazu wysypiskowego, poddanego obróbce w celu uzyskania parametrów paliwa do pojazdów. -„Przy dostosowywaniu naszego silnika do norm Euro 6 natrafiliśmy na dodatkowy problem. Przepisy przewidują, że silniki powinny być wyposażone w system umożliwiający pomiar poziomu amoniaku w spalinach, co jest związane ze stosowaniem w silnikach Diesla wtrysku AdBlue w układzie wydechowym. Ponieważ jednak silniki gazowe są znacznie czystsze ekologicznie, nie wymagają one stosowania systemów SCR z wtryskiem AdBlue –wystarczający okazuje się trójdrożny katalizator. Dlatego Cummins współpracuje obecnie z władzami nad wyjaśnieniem tych przepisów, co powinno umożliwić otrzymanie homologacji przez silnik Cummins ISL G.”–kończy John Burgess.

 

www.youtube.com/watch?v=W8CxxGWfYYk

Napisano w Ciężarowe, LNG, Rynek CNG, Wiadomości Tagi: , , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów