AUDI | CNG jako element strategii społecznie odpowiedzialnego biznesu

Audi A3 g-tron (cng, egas, metan, biogaz, sprężony gaz ziemny, erdgas)
Fot. Audi A3 g-tron (cng, egas, metan) Źródło: cng.auto.pl

W tym miesiącu po raz pierwszy w historii firmy Audi zaprezentowało raport ws. społecznej odpowiedzialności biznesu. Obszerną część opracowania została poświęcona idei wykorzystania metanu do zasilania produkowanych pojazdów. Przypomnijmy – koncern ma zamiar zasilać flotę modeli A3 g-tron specjalnie wytorzonym metanem syntetycznym, którego produkcja i transport pozostają obojętne pod względem emisji dwutlenku węgla. Pierwsze egzemplarze Audi A3 g-tron powinny pojawić się na niemieckich drogach już pod koniec tego roku.

Audi A3 g-tron (cng, egas, metan, biogaz, sprężony gaz ziemny, erdgas)
Fot. Audi A3 g-tron (cng, egas, metan) Źródło: cng.auto.pl

Audi zaczął produkcję odnawialnych, neutralnych dla klimatu paliw. Koncern uruchamia właśnie w miejscowości Werlte w Dolnej Saksonii pierwszą na świecie przetwórnię, w której na przemysłową skale prąd elektryczny będzie zamieniany w gaz (syntetyczny metan). W przetwórni tej, Audi będzie wytwarzać tzw. e-gaz, powstający z dwutlenku węgla i energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł, czyli z nadmiaru energii wiatrowej. Ten syntetyczny metan można bezpośrednio wprowadzać do ogólnodostępnej sieci gazowej i dystrybuować za pośrednictwem stacji paliwowych oferujących gaz. To paliwo np. do nowego Audi A3 Sportback g-tron. Napędzanie pojazdów e-gazem ma niemal neutralny wpływ na klimat. Emitowany przez auto dwutlenek węgla, to ten sam, który wcześniej związano w procesie wytwarzania e-gazu.

http://www.youtube.com/watch?v=3CnMHZYDg8s

Źródło:
  • wnp
  • Portal cng.auto.pl
Tagged with: , , ,