Gazprom zbuduje w Zatoce Fińskiej gazoport dla bunkrowania statków na LNG

Pojawi się poważna konkurencja dla terminali LNG nad Bałtykiem. Rosjanie zbudują swój gazoport nad Zatoką Fińską. W perspektywie 2030 roku na potrzeby transportu w basenie Morza Bałtyckiego statki będą zużywały ok. 10 mld m3 gazu ziemnego.
Gazprom inwestuje w produkcję gazu zbiornikowego i postawi swój terminal nad Bałtykiem. Rosjanie wsparli się na analizie Urzędu Morskiego Danii. Raport ocenił potrzeby LNG dla transportu morskiego w rejonie Bałtyku i Morza Północnego jako największe w Europie. Do 2030 r popyt w tym rejonie sięgnie 10 mld m3 (ok. 7 mln t skroplonego gazu). A według ocen Pace Global – będzie to ok. 6 mln ton.
– Do końca tego roku zakończymy przygotowanie szczegółowego rachunku ekonomicznego tej inwestycji. Chcemy postawić nad Zatoką Fińską urządzenia do skraplania gazu i sprzedawać go wszystkim chętnym – zapowiedział dziś podczas forum Morza Bałtyckiego, Paweł Odierow szef departamentu kontaktów z zagranicą w Gazpromie.
Odierow dodał, że koncern prowadzi już rozmowy z potencjalnymi odbiorcami rosyjskiego LNG. Zainteresowani są przede wszystkim armatorzy, wykorzystujący LNG do napędu swoich jednostek. Zdaniem Rosjan cena LNG obecnie znajduje się między ceną mazutu (HFO) a oleju napędowego używanego na statkach (MGO).
– Uwzględniając strategiczną wagę tego kierunku produkcji, jesteśmy gotowi ją rozwijać, a także współfinansować odpowiednią infrastrukturę u odbiorców. Ma to stymulować transport morski do przechodzenia na LNG jako paliwo podstawowe – wyjaśnił Odierow.
Koncern zaczął też projektowanie innej ważnej inwestycji w obszarze LNG – zakładu skraplania gazu pod Władywostokiem. Zakład ma ruszyć w 2018 r i produkować rocznie 10-15 mln t LNG na rynek azjatycki.
Podobne wpisy
- LNG Skroplony Gaz Ziemny -Liquefied Natural Gas
- Fundacja Green Fuel oraz portal cng.auto.pl organizatorami międzynarodowych wydarzeń branży…
- Fundacja Green Fuel – Przedstawienie
- Fundacja Green Fuel ZAPRASZA do Miasteczka Ekologicznego „PolEko 2014”
- LNG – Największe na świecie Statki towarowe LNG już prawie…
- LNG na kolei Lokomotywa gazodiesel (LNG i olej napędowy)
- Perspektywy wykorzystania LNG do zasilania pojazdów. Tankowanie LNG – proces…
- LNG Holandia Nowe stacje tankowania LNG powstaną w Niderlandach
- LNG statki. Nowa barka rzeczna na LNG zaprojektowana przez biuro…
- LNG transport morski Między Wyspami Brytyjskimi a Hiszpanią popłynie prom…
- LNG dla statków Europejskie porty morskie z finansowaniem bunkrowania (tankowania)…
- LNG to ekologiczne i oszczędne paliwo dla polskiego transportu
- Tankowanie LNG do statków w porcie w Belgi
- LNG Mnóstwo nowych inwestycji w pojazdy na skroplony gaz ziemny…
- LNG barki zasilane gazem ziemnym.
- LNG jako paliwo dla transportu
- LNG do napędu statków w Europie – szansa, czy zagrożenie?
- LNG na morzu. W Stoczni Remontowej zwodowano kolejny prom zasilany…
- Gazoport LNG. Firmy skandynawskie zainteresowane tankowaniem LNG
- CNG i LNG. Wiceprzewodniczący KE o paliwach alternatywnych.
- Gazoport w Świnoujściu. LNG również jako paliwo dla statków!
- Gazprom Export i Gasunie razem dla LNG w transporcie
- Co poza importem gazu może dać terminal LNG?
- NIEMCY | W Hamburgu otwarto pierwszą stację tankowania LNG do…
- Firma Eidesvik buduje 5 statków transportowych zasilanych LNG