LNG na morzu. W Stoczni Remontowej zwodowano kolejny prom zasilany gazem ziemnym

Stocznia Remontowa zwodowała kolejny statek zasilany ekologicznym LNG (skroplonym gazem ziemnym)

Fot. Stocznia Remontowa zwodowała kolejny statek zasilany ekologicznym LNG (skroplonym gazem ziemnym) Źródło: Stocznia Remontowa

W piątek, 8 marca 2013 w stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko – samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych w Norwegii. Remontowa Shipbuilding w ciągu ostatnich 5 lat zbudowała 8 promów z napędem gazowym, obsługujących ruch pasażersko – samochodowy u wybrzeży Norwegii.

Prom zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG)

Fot. Prom zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG) Źródło: Stocznia Remontowa

Zwodowany statek – największy z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding, w odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, napędzany jest wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia u wybrzeży Norwegii.

Budowane aktualnie promy będą jednymi z największych w swojej klasie statków obsługujących transport wokół wybrzeży Norwegii. Statki będą mogły jednorazowo zabrać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Do dyspozycji podróżujących oddany będzie komfortowy salon pasażerski znajdujący się nad ładownią samochodową. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów w obrębie salonu zainstalowane zostaną dwa systemy ewakuacyjne.

Prom zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG)

Fot. Prom zasilany skroplonym gazem ziemnym (LNG) Źródło: Stocznia Remontowa

Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym do minimum stanie załogi, co jest konsekwencją zastosowania najnowocześniejszych systemów automatyki jakie można dziś spotkać w budowie statków.

Promy budowane są na podstawie projektu opracowanego wspólnie przez norweskiego biuro konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV) i Norwegian Maritime Authority (NMA).

Wypełniony portfel zamówień Remontowej Shipbuilding stwarza okazje do następnych wodowań jakie zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Wśród nich będą kolejne statki typu PSV i prom pasażersko – samochodowy.

Podobne wpisy

Napisano w LNG, Wiadomości Tagi: , , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów