Blue Corridor 2012 Start Rajdu Pojazdów CNG/LNG w Moskwie, trwają przygotowania w Polsce

Blue Corridor 2012. Start Konwoju Pojazdów CNG i LNG w Moskwie - 8 września 2012

Fot. Blue Corridor 2012. Start Konwoju Pojazdów CNG i LNG w Moskwie – 8 września 2012 Źródło: Blue Corridor 2012

W dniu 8 września 2012 roku wyruszył z Moskwy konwój ekologicznych i oszczędnych pojazdów zasilanych gazem ziemnym – Blue Corridor 2012. Uroczyste rozpoczęcie dwutygodniowego Rajdu miało miejsce na Kremlu przy Placu Czerwonym z widokiem na Katedrę Świętego Bazylego. Konwój Blue Corridor 2012 w ciągu 17 dni pokona trasę 6.100 kilometrów. Tymczasem 9 września konwój dotarł już do Mińska, gdzie następnego dnia odbędzie się Konferencja oraz Wystawa poświęcona pojazdom CNG i LNG.

Moskwa. Start Międzynarodowego Konwoju Pojazdów CNG/LNG – Blue Corridor 2012

Blue Corridor 2012. Załogi E.ON Ruhrgas i Volkswagen Rosja na starcie Rajdu

Fot. Blue Corridor 2012. Załogi E.ON Ruhrgas i Volkswagen Rosja na starcie Rajdu Źródło: Blue Corridor 2012

W I etapie Konwoju Pojazdów CNG i LNG bierze udział 7 pojazdów zasilanych metanem. Pojazdy wystawiło tutaj 6 przedsiębiorstw – E.ON Ruhrgas, Gazprom Germania, Volkswagen Rosja, Iveco, Kamaz oraz MAN Rosja. W pojazdach konwoju jadą m.in. Andre Schumann z E.ON Ruhrgas, Victor Tsarik i Hartmut Schult z Gazprom Germania oraz Eugene Pronin z NGVA Rosja.

Projekt Blue Corridor 2012 został zainaugurowany w Moskwie Konferencją CNG/LNG, która odbyła się podczas dziesiątej edycji GasSUF-2012 – międzynarodowych targów branży gazu do zasilania pojazdów. Eksperci z Grupy Gazprom, E.ON Ruhrgas, Stowarzyszenie NGV Rosja oraz firm branży gazu ziemnego, omówili korzyści wynikające z eksploatacji pojazdów zasilanych gazem ziemnym (NGVs), innowacje oraz nowe wyzwania dla pojazdów na gaz ziemny.

Dr Diana Huster z Ambasady Republiki Federalnej Niemiec w Rosji, przedstawiła politykę swojego rządu na rzecz sektora CNG i LNG. Aktualnie w Niemczech zarejestrowanych jest 100.000 aut CNG, ale strona rządowa ma ambitny plan zwiększenia tej liczby do 1,4 mln w roku 2020. W tym celu wprowadzono finansowe motywacje dla kierowców, jak niższe stawki podatków za pojazdy CNG czy preferencyjne kredyty dla przedsiębiorstw, które wprowadzą do swojej floty pojazdy CNG. „Konwój Blue Corridor 2012 pokazuje rozwój współpracy w Europie na rzecz wdrażania CNG i LNG do zasilania pojazdów. Kluczem do sukcesem wdrożenia CNG i LNG do zasilania pojazdów jest stworzenie powszechnie dostępnych stacji tankowania metanu.”- powiedziała dr Huster.

Przedstawiciel Gazpromu – Walerij Matyushechkin zauważył, że rozwój rynku pojazdów CNG i LNG wymaga skoordynowanych  działań stymulujących organizację, wdrażanie odpowiednich technologii, finansowania, jak i ułatwień prawnych dla posiadaczy pojazdów zasilanych metanem oraz operatorów stacji CNG.

Jako dobry przykład podał zaangażowanie Gazpromu we wprowadzeniu specjalnej formy współpracy dla rozwoju rynku CNG. – ‘W 10 z 12 regionów Rosji, Gazprom i władze samorządowe podpisały umowy, które przewidują zsynchronizowanie budowy sieci stacji CNG z inwestowaniem przez władze w pojazdy zasilane gazem ziemnym’ – powiedział Matyushechkin.

David Graebe z Gazprom Germania powiedział, że Grupa Gazprom zamierza zwiększyć swoją obecność na rynku sprężonego gazu ziemnego (CNG). W tym celu angażuje się w budowę sieci stacji tankowanie metanu w Niemczech oraz Czeskiej Republice. Ponadto Gazprom Export wraz z Gazprom Germania, planuje rozwijać rynek LNG, który będzie wykorzystywany w europejskim sektorze transportu – głównie w państwach Basenów Morza Bałtyckiego i Morza Północnego. ‘Posiadamy wystarczająco dużo gazu ziemnego dla wszystkich zainteresowanych firm,  jesteśmy gotowi do zbudowania tego rynku’ –powiedział David Graebe.

Mińsk. Przedstawienie rozwiązań CNG i LNG na Białorusi

Blue Corridor 2012. Załogi Rajdu Blue Corridor 2012 dostarły już do Mińska!

Fot. Blue Corridor 2012. Załogi Rajdu Blue Corridor 2012 dostarły już do Mińska! Źródło: Blue Corridor 2012

Popołudniu 9 września przedstawiciele Konwoju Blue Corridor 2012 poinformowali, że bezpiecznie dojechali do Mińska. Rajd pozostanie w stolicy Białorusi na jeden dzień, gdzie uczestnicy załóg wezmą udział w Konferencji CNG/LNG oraz wystawie pojazdów CNG. Zostanie również przeprowadzona dyskusja o doświadczeniach w zakresie wykorzystania sprężonego gazu ziemnego (CNG) w transporcie. Zostanie również omówiony rozwój infrastruktury tankowania metanu na Białorusi.

Białoruś, leżąc między Federacja Rosyjską a Unią Europejską, posiada strategiczne znaczenie dla transeuropejskiego systemu transportowego. Stąd duży nacisk zostanie położony na możliwość tranzytowego pokonania tego kraju pojazdami CNG.

Konwój Blue Corridor 2012 już 10 września wyruszy z Białorusi do Polski (wjazd na terytorium Unii Europejskiej). Następnie skieruje się do Republiki Czeskiej, Niemiec, Francji i Belgii. Na trasie konwoju znajdą się przystanki w Orszy, Mińku i Brześciu (Białoruś), Warszawie (Polska), Ostravie i Pradze (Republika Czeska), Mannheim (Niemcy), Paryż (Francja), Bruksela (Belgia) oraz Essen i Berlin (Niemcy), następnie przez Warszawę konwój wróci do Moskwy.

Warszawa – Międzynarodowa Konferencja CNG/LNG oraz start polskich załóg w Konwoju

Blue Corridor 2012. Już 12 września w Warszawie odbędzie się Międzynarodowa Konferencja CNG i LNG

Fot. Blue Corridor 2012. Już 12 września w Warszawie odbędzie się Międzynarodowa Konferencja CNG i LNG Źródło: Blue Corridor 2012

W dniu 12 września 2012 roku odbędzie się w Warszawie Międzynarodowa Konferencja CNG i LNG projektu Blue Corridor 2012. Wydarzenie to zostanie wspólnie zorganizowane przez Portal cng.auto.pl, Przemysłowy Instytut Motoryzacji oraz Gazprom Germania. Seria specjalnych prezentacji oraz wystawa pojazdów CNG/LNG będzie miała miejsce w gmachu Wyższej Szkoły Cła i Logistyki.

Warszawska konferencja Blue Corridor 2012 ma na celu przybliżenie zgromadzonym gościom wykorzystania czystego i taniego paliwa dla transportu, jakim jest gaz ziemny. Zgromadzeni przedstawiciele branży – eksperci rynku CNG (PIMOT, NGVA Europe, Portal cng.auto.pl), dostawcy gazu ziemnego (Gazprom Germania, E.ON. Ruhrgas), producenci pojazdów (Fiat Professional, Iveco, Mercedes-Benz, Volkswagen) oraz kompresorów CNG – w czasie swoich prezentacji oraz na wystawie pojazdów – przedstawią realia rynkowe, szanse i ograniczenia dla rynku CNG, nowinki techniczne oraz dalsze perspektywy rozwoju pojazdów zasilanych czystym i oszczędnym gazem ziemnym.

Start polskich załóg w Międzynarodowym Konwoju Blue Corridor 2012

Blue Corridor 2012. Mercedes Sprinter NGT reprezentantacji NGV Polska oraz PIMOT

Fot.Blue Corridor 2012. Mercedes Sprinter NGT  Źródło: Blue Corridor 2012

Polskę w Międzynarodowym Konwoju Pojazdów CNG i LNG Blue Corridor 2012 będą reprezentować przedstawiciele Portalu cng.auto.pl  (Bartłomiej Kamiński), Przemysłowego Instytutu Motoryzacji  oraz autoryzowanego dealera Mercedes-Benz, MB Poznań (Adam Staniszewski)

Pojazdy reprezentujące Polskę w rajdzie to dwa dostawcze samochody Mercedes-Benz Sprinter 316 NGT, specjalnie przygotowane przez Mercedes-Benz Polska. Pojazdy posiadają jednostki napędowe fabrycznie przystosowane do zasilania sprężonym gazem ziemnym. Maksymalna moc silnika to 156 KM, co pozwala na sprawną i dynamiczną jazdę nawet przy dużym załadunku. Średnie spalanie gazu ziemnego wynosi zaledwie około 10,2 m3/100 km CNG w ruchu mieszanym. Dzięki temu możliwe jest pokonanie do 400 kilometrów na jednym tankowaniu metanu.

Kilka słów o idei Konwoju Blue Corridor 2012

Blue Corridor 2012. Logotyp międzynarodowego rajdu pojazdów CNG i LNG

Fot. Blue Corridor 2012. Logotyp międzynarodowego rajdu pojazdów CNG i LNG Źródło: Blue Corridor 2012

Międzynarodowy Konwój Pojazdów CNG i LNG Blue Corridor 2012 ma zwrócić uwagę decydentów oraz operatorów flot w Europie na możliwość wykorzystania paliw metanowych dla czystszej, bezpieczniejszej i tańszej motoryzacji. Głównym organizatorami przejazdu pojazdów są Gazprom i E.ON Ruhrgas – jedne z największych europejskich przedsiębiorstw gazowych. Bardzo ważną rolę pełnią również producenci pojazdów CNG/LNG oraz krajowe stowarzyszenia promujące pojazdy zasilane metanem.

Obecnie na świecie porusza się ponad 16 milionów pojazdów, z czego 1,5 mln zarejestrowanych jest w Europie. Eksperci uważają, że do 2020 roku liczba ta globalnie wzrośnie do 50.000.000, a do ich zasilania zużywane będzie rocznie 200 miliardów metrów sześciennych gazu ziemnego.

Podobne wpisy

Napisano w LNG, O nas, Pojazdy CNG, Rynek CNG, Stacje CNG w Europie, Wiadomości, Wydarzenia Tagi: , , , , , , , , ,
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów

Specjalistyczny sklep z olejami i chemią motoryzacyjną