Bosch pracuje nad nowymi technologiami dla pojazdów użytkowych zasilanych CNG

Bosch pracuje nad nowymi technologiami, które sprawią, że pojazdy użytkowe będą spalać jeszcze mniej paliwa oraz emitować mniej zanieczyszczeń. Do takich technologii należy wykorzystanie gazu ziemnego do zasilania pojazdów. – Poza normą emisji spalin Euro VI koncentrujemy się na dalszej redukcji emisji CO2 w pojazdach użytkowych. Dodatkowa oszczędność paliwa wynikająca z zastosowania nowych technologii przyniesie operatorom flot także obniżkę kosztów eksploatacji pojazdów – wyjaśnia dr Markus Heyn, Prezes działu Diesel Systems spółki Robert Bosch GmbH. Jednocześnie, wszędzie tam, gdzie jest rozwinięta infrastruktura CNG (Compressed Natural Gas) jako paliwa alternatywnego, Bosch skupia się na stosowaniu monowalentnych i biwalentnych systemów CNG.
CNG jako alternatywne paliwo w segmencie pojazdów użytkowych
Silniki benzynowe i Diesla, które można napędzać także gazem ziemnym, coraz bardziej zyskują na znaczeniu w segmencie pojazdów użytkowych. CNG (Compressed Natural Gas = gaz ziemny) jest wyjątkowo ekologicznym paliwem. W porównaniu do konwencjonalnych silników Diesla silniki CNG emitują do 25% mniej CO2. Ponadto gaz ziemny jest tańszy od konwencjonalnych paliw. Operatorzy flot skorzystają więc także z niższych kosztów eksploatacji napędów CNG. Bosch oferuje komponenty
i systemy dla trzech różnych koncepcji napędowych: tzw. silniki monowalentne, napędzane wyłącznie gazem ziemnym, stosowane głównie w transporcie miejskim, np. w autobusach komunikacji miejskiej lub w śmieciarkach. Dla średnich i ciężkich pojazdów użytkowych przeznaczona jest koncepcja Dual Fuel, tzn. silnik napędzany jest równocześnie gazem oraz olejem napędowym. System ten umożliwia zastąpienie do 90% oleju napędowego gazem ziemnym. W lżejszych pojazdach użytkowych stosowane są systemy biwalentne – w tej koncepcji samochody z silnikami benzynowymi mogą być napędzane albo benzyną, albo gazem ziemnym. Systemy biwalentne, podobnie jak napędy Dual Fuel, oferują większą niezależność w regionach, w których nie ma upowszechnionej infrastruktury CNG. gdyż bez przeszkód mogą być napędzane także olejem napędowym lub benzyną.
- bosch-prasa
- Portal cng.auto.pl