Warszawa | Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania miasta zamawia 27 śmieciarek CNG!

Śmieciarka CNG w Warszawie firmy BYŚ. Już niebawem w stolicy pojawi się kolejne 27 tak napędzanych śmieciarek!
Fot.Śmieciarka CNG w Warszawie firmy BYŚ. Już niebawem w stolicy pojawi się kolejne 27 tak napędzanych śmieciarek! Źródło: cng.auto.pl

W dniu 6 sierpnia 2012 roku na witrynie internetowej Miejskiego Przedsiebiorstwa Oczyszczania miasta stołecznego Warszawa Sp. z o.o. zostało zamieszczone ogłoszenie o zamówieniu 27 pojazdów bezpylnych zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Zamawiane pojazdy powinny posiadać co najmniej 250 KM mocy silnika oraz zbiorniki gazu ziemnego o pojemności co najmniej 640 litrów (160m3). Pojazdy mają być sukcesywnie dostarczane dla firmy w latach 2013 – 2015.

Kryteria przetargowe, jakim powinny sprostać zamawiane pojazdy:

Pojazdy bezpylne zasilane CNG o pojemności zabudowy do 21 m3
wyposażone w automatyczny zasyp dzielony z ramionami.

Charakterystyka podwozia:
Parametry wymagane:

1. Podwozie o DMC 26 ton przystosowane do zabudowy bezpylnej o pojemności max. 21 m3.

2. Układ napędowy pojazdu 6×2*4 (druga oś napędowa, trzecia skrętna).

3. Nośność osi przedniej min. 8 000 kg.

4. Nośność osi tylnej napędowej min. 12 000 kg.

5. Nośność osi trzeciej min. 8 000 kg.

6. Silnik zasilany CNG o mocy minimum 250 KM.

7. Zbiorniki na CNG umożliwiające przejechanie min. 200 km (pojemność zbiorników min. 640 litrów przy ciśnieniu 200 bar).

8. Emisja spalin zgodna z obowiązującymi przepisami (nie niższa niż EEV).

9. Kabina kierowcy krótka dzienna trzyosobowa, obniżona.

10. Fotel kierowcy ergonomiczny umieszczony na zawieszeniu pneumatycznym z regulowanym położeniem i wyposażony w zagłówek.

11. Fotele dla ładowaczy wyposażone w zagłówek.

12. Pojazd wyposażony w dywaniki oraz pokrowce.

13. Pojazd wyposażony w gumowe chlapacze.

14. Zimowa osłona intercoolera.

15. Pojazd wyposażony w tachograf cyfrowy.

16. Kolor kabiny RAL 2011.

17. Kolor podwozia czarny lub szary.

18. Rozstaw osi max. 3 500 mm.

19. Pojazd o podwyższonej sztywności wyposażony w przedni drążek skrętny.

20. Układ kierowniczy ze wspomaganiem.

21. Układ hamulcowy wyposażony w system ABS.

22. Skrzynia biegów automatyczna.

23. Pojazd wyposażony w odsilnikową przystawkę odbioru mocy do pracy ciągłej spełniającą wymogi zabudowy bzezpylnej (przystawka nie moŜe wystawać poza wymiary kabiny).

24. Zawieszenie pojazdu pneumatyczne dla wszystkich osi, ostatnia dodatkowo podnoszona.

25. Tylna oś skrętna.

26. Wskaźnik obciążenia osi z wyświetlaczem zamontowany w kabinie kierowcy.

27. Lusterka pojazdu podgrzewane i elektrycznie sterowane, zgodne z obowiązującymi przepisami w tym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia jak i dyrektywą 2007/38/EG i 2003/97/EC.

28. Radiotelefon Motorola CM 340 lub GM 340 lub równoważny.

29. Pojazd wyposażony w immobiliser oraz alarm.

30. Elektryczne podnoszenie szyb drzwi kierowcy i pasażerów.

Parametry pożądane:

1. Ładowność 8 do 9 lub powyŜej 9 do 10 lub powyżej 10 do 11 lub powyżej 11 t.

2. Zbiorniki na CNG kompozytowe.

3. Kabina typu LOW ENTRY.

Charakterystyka zabudowy:

Parametry wymagane:

1. Zabudowa fabrycznie nowa,

2. Zabudowa skrzyniowa z urządzeniem załadowczym tylnym o przekroju prostokątnym

z podłogą płaską.

3. Skrzynia ładunkowa ożebrowana na zewnątrz profilem stalowym.

4. Pojemność skrzyni ładunkowej max. 21 m3.

5. Skrzynia ładunkowa posiadająca drzwi kontrolne na bocznej ścianie.

6. Objętość kosza zasypowego min. 1,5 m3.

7. Odwłok wykonany z blachy trudnościeralnej, blacha o grubości min. 3-8 mm.

8. Wanna odwłoka wykonana z blachy trudnościeralnej, blacha o gr. min. 8 mm.

9. Mechanizm zgniatania liniowo – pyłowy, czyli tzw. „szufladowy”.

10. Prowadnice płyty wypychającej umiejscowione na ścianach bocznych zabudowy.

11. Stopień zagęszczenia odpadów min. 1:5.

12. Możliwość zmiany ciśnienia ( stopnia zagęszczenia) w układzie hydraulicznym na min. trzy

inne wartości – przełączenie w pulpicie w kabinie kierowcy na warianty surowców wtórnych.

13. Wrzutnik dostosowany do współpracy z pojemnikami od 120 l do 1300 l litrów, zgodnie

z normą EN-840-1, 840-2,840-3.

14. Wrzutnik typu zamkniętego, zgodnie z normą EN 1501-1 2011, tj. system zamknięty od

poziomu podestu oraz od poziomu terenu.

15. Po wyborze rodzaju pojemnika (dwu- lub czterokółkowy), automatyczna regulacja wysokości

grzebienia, w momencie wykrycia obecności pojemnika w polu pracy.

16. Wrzutnik przykręcany do odwłoka zgodnie z normą PN-EN 1501-5 na drzwiach uchylnych.

17. Wrzutnik w pełni automatyczny – grzebień dzielony.

18. Możliwość niezależnej pracy wrzutnika (dwóch ładowaczy) z każdej strony przy

pojemnikach dwukółkowych.

19. Możliwość ręcznego zatrzymania ruchu pojemnika w dowolnym momencie cyklu.

20. Blokowanie pojemnika na grzebieniu wrzutnika.

21. Wysokość od podłoża do krawędzi stałej wrzutnika min. 1 500 mm.

22. Samoczynne automatyczne uruchomienie wrzutnika (podnoszenie, opróżnianie

i opuszczanie) po wykryciu obecności pojemnika w polu pracy – cała operacja odbywa się

bez podnoszenia obrotów silnika.

23. Mechaniczne zabezpieczenie pola pracy pod pojemnikiem/ami znajdującym/i się

w momencie jego opróżniania (wywrotu – górne położenie pojemnika/ów).

24. Sterowanie urządzeniem zasypowym umieszczone po obu stronach odwłoka.

25. Sterowanie hydrauliczne wrzutnika proporcjonalne.

26. Aktywny samoczynny układ potrząsania pojemników przy ich opróżnianiu, z możliwością

wyboru nastawy ilości potrząśnięć (max. do 3 razy) za pomocą pokrętła.

27. Automatyczne podnoszenie wrzutnika do pozycji do dalszej jazdy, po włączeniu biegu przez

kierowcę.

28. Dwa siłowniki prasy zgniatającej umieszczone na zewnątrz odwłoka po jego bokach.

29. Układ uwalniania zakleszczonych przedmiotów.

30. Króciec odpływowy w wannie załadowczej z kurkiem spustowym.

31. Kamera wraz z mikrofonem umieszczona z tyłu zabudowy oraz monitor i głośnik

zainstalowane w kabinie kierowcy.

32. Dwa wyłączniki bezpieczeństwa.

33. Sterownik do automatycznego cyklu załadunku oraz cyklu pojedynczego.

34. Możliwość sterowania ręcznego.

35. Sterowanie płytą wypychającą „wysuwanie i wsuwanie” odbywa się z pulpitu znajdującego

się przy siedzeniu w kabinie kierowcy.

36. Możliwość odczytu w urządzeniu rejestrującym liczby cykli pracy:

• prasy zagęszczającej,

• podnoszenia i opuszczania odwłoka,

• czasu pracy pompy hydraulicznej

przez osoby nadzorujące prace obsługi.

37. Możliwość wykonania auto diagnozy sprawności układu elektrycznego przez urządzenie

znajdujące się w kabinie kierowcy.

38. Możliwość wykonania zdalnej diagnostyki zabudowy – przez serwis Wykonawcy (w ramach

wynagrodzenia Wykonawcy za dostarczone pojazdy, bez ponoszenia przez Zamawiającego

jakichkolwiek dodatkowych opłat z wyłączeniem ewentualnych opłat dla operatora GSM za

transmisję danych, które pokryje Zamawiający).

39. Zabudowa wykonana ze stali dwukrotnie gruntowanej i lakierowanej.

40. Kolor zabudowy RAL 2011.

41. Oświetlenie wg obowiązujących przepisów:

• światła hamowania – w technologii LED,

• światła postojowe – w technologii LED,

• kierunkowskazy – w technologii LED,

• dwa światła alarmowe – w technologii LED,

• kogut z przodu i z tyłu pojazdu – stroboskop,

• reflektor roboczy z tyłu.

42. Dodatkowe oświetlenie robocze (2 punkty pod przednią częścią zabudowy sprzężone ze

światłem cofania z dodatkowym wyłącznikiem).

43. Pasy odblaskowe (ostrzegawcze) na kabinie i odwłoku.

44. Dwa stopnie dla ładowaczy wraz z czujnikami ograniczającymi prędkość i jazdę w tył,

automatyczna informacja w kabinie kierowcy o tym, który stopień jest zajęty.

45. Sygnał dźwiękowy przy cofaniu się pojazdu.

46. Podłączenie wrzutnika elektryczne za pomocą połączeń wtykowych.

47. Podłączenie wrzutnika hydrauliczne za pomocą szybko złączek.

48. Zabudowa musi posiadać znak CE, parametry dotyczące skrzyni ładunkowej i wanny

załadowczej według PN 1501-1 2011.

49. Układ centralnego smarowania na smar nieprogresywny z elektronicznym sterowaniem

i rejestracją pracy systemu – zmiana częstotliwości smarowania w kabinie kierowcy w min. 3

zakresach (informacją o min. stanie smaru w zasobniku, system alarmowy, brak ciśnienia,

przerwana linia główna smarowania).

50. Boki skrzyni ładunkowej zabudowane płaskimi (z jednego płata blachy) tablicami

aluminiowymi – na całej powierzchni, celem umieszczenia logo Zamawiającego.

51. Zbiornik do mycia rąk.

52. Pojazd wyposażony w lampy błyskowe (stroboskopowe) koloru pomarańczowego (na tyle)

oraz belkę oświetlenia ostrzegawczego (stroboskopową) koloru pomarańczowego

umieszczoną na kabinie.

Parametry pożądane:

1. Elektroniczny system rejestracji parametrów pracy pojazdu służący do identyfikacji

pojemników w oparciu o GPS zapewniający:

a) lokalizację pojazdu podczas uruchamiania zasypu z dokładnością do 5 metrów,

b) identyfikację kierowcy przez indywidualny identyfikator, rejestrowanie: trasy przejazdu

oraz prędkości, miejsca i czasów postojów, poziomu paliwa w zbiorniku (przy

wykorzystaniu standardowego pływaka w pojeździe) oraz obrotów silnika pojazdu;

c) system powinien zawierać oprogramowanie spełniające następujące cechy:

  • · wyświetlanie wszystkich zarejestrowanych zdarzeń na cyfrowej mapie wraz

z parametrami zarejestrowanymi dla tych zdarzeń, w szczególności uruchomienia

zasypu. Zdarzenia muszą być opisane takimi parametrami jak data i godzina zdarzenia,

nazwisko kierowcy, nr rejestracyjny pojazdu,

  • · możliwość automatycznego naniesienia na mapę posesji (na podstawie danych

teleadresowych),

  • · generowanie raportów (w programie MS Excel): podsumowywanie ilości pojemników

itp.; raporty paliwowe; raporty czasu pracy kierowców; raporty pracy pojazdów –

dzienne przebiegi, czasy pracy, czasy postojów, ilość uruchomień zasypu, dane

identyfikacyjne kierowców pracujących na pojeździe.

d) pozostałe wymagania do systemu:

  • · przenoszenie danych przez pamięć przenośną (typu pendrive, karta pamięci itp.),

opcjonalnie możliwość podłączenia modemu GPRS zapewniającego transmisje danych

na biesząco,

  • · oprogramowanie działające na komputerach wyposażonych w system operacyjny

Windows XP/2000/Vista,

  • · brak opłat abonamenckich za system. Ewentualne opłaty dla operatora GSM za

transmisję danych pokryje Zamawiający,

  • · elementy oprogramowania (serwery przechowujące dane, mapy, bazy danych) muszą

znajdować się na wskazanym przez Zamawiającego komputerze / komputerach,

  • · możliwość rozbudowy o dalsze moduły i aplikacje.

2. Dostęp online dla Zamawiającego do informacji (danych) ze zdalnej diagnostyki zabudowy

(min. jedno stanowisko z uprawnieniami – w ramach wynagrodzenia Wykonawcy za

dostarczone pojazdy, bez ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych

opłat).