Polski producent autobusów LNG, dołączył do NGVA Europe

Solbus SM 12 LNG będzie jedną z gwiazd Konferencji Blue Corridor 2012 w Warszawie
Fot. Solbus SM 12 LNG będzie jedną z gwiazd Konferencji Blue Corridor 2012 w Warszawie Źródło: cng.auto.pl

Polski producent autobusów  dołączył w lipcu do europejskiego stowarzyszenia podmiotów branży CNG/LNG – NGVA Europe. Tym samym firma z Solca Kujawskiego chce rozpocząć poważną ekspansję ze swoimi pojazdami zasilanymi gazem ziemnym w Europie. Obok oficjalnych działań Solbus promuje swój autobus SM 12 LNG również na eventach branżowych, takich jak jazdy testowe autobusu, które miały miejsce w maju tego roku w Polsce. W najbliższym czasie taki pojazd dołączy do konwoju Blue Corridor 2012 oraz zostanie wystawiony 12 września 2012 roku na Konferencji CNG/LNG w Warszawie.

Sztandarowym produktem zasilanym gazem ziemnym marki Solbus jest autobus miejski SM 12 LNG. Pojazd ten od kilku lat z powodzeniem przechodzi testy u różnych polskich przewoźników, gdzie pokazuje swoją wysoką jakość przy zachowaniu wysokich standardów ekologicznych i niskich kosztów eksploatacji.

Udział Solbusa SM 12 LNG w projekcie Blue Corridor 2012 oraz wystawienie pojazdu w Warszawie

Blue Corridor 2012. Solbus to jeden z organizatorów tego europejskiego rajdu pojazdów CNG/LNG
Fot. Blue Corridor 2012. Solbus to jeden z organizatorów tego europejskiego rajdu pojazdów CNG/LNG Źródło: cng.auto.pl

Producent autobusów Solbus aktywnie włączył się w organizację Międzynarodowego Rajdu Pojazdów CNG i LNG – Blue Corridor 2012. W efekcie autobus komunikacji miejskiej Solbus SM 12 LNG weźmie udział w przejeździe pojazdów oraz zostanie wystawiony w czasie Międzynarodowej Konferencji CNG i LNG w Warszawie. Będzie ona miała miejsce w dniu 12 września 2012 roku w gmachu Wyższej Szkoły Cła i Logistyki w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 82.

Próbne wdrożenie autobusów Solbus SM 12 LNG w Wałbrzychu

Solbus SM 12 LNG w latach 2010 i 2011 był intensywnie testowany w Wałbrzychu
Fot. Solbus SM 12 LNG w latach 2010 i 2011 był intensywnie testowany w Wałbrzychu Źródło: cng.auto.pl

W sierpniu 2010 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Wałbrzycha po pomyślnym wdrożeniu autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG), zdecydowało się na testowanie kolejnego paliwa gazowego – skroplonego gazu ziemnego (LNG).

Pojazdy mają długość 12 metrów i mogą pomieścić 110 pasażerów – 30 na miejscach siedzących oraz 80 na miejscach stojących. Pojazd jest wyposażony w klimatyzację kabiny pasażerskiej oraz przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. Obydwa wydzierżawione pojazdy należą do firmy Lider z Łańcuta. Pojazdy pierwotnie miały jeździć w firmie PTS Kraków, jednak po unieważnieniu umowy stały nie używane.

Podsumowanie testowego tournee Solbusa SM 12 LNG w Polsce

Solbus SM 12 LNG w czasie testowego tournee jeździł m.in. po ulicach Trójmiasta
Fot. Solbus SM 12 LNG w czasie testowego tournee jeździł m.in. po ulicach Trójmiasta Źródło: cng.auto.pl

Aktywne zaangażowanie firmy Solbus w promowanie ekologicznych i oszczędnych paliw w Polsce wkracza w fazę rzeczywistych testów. Dzięki zawarciu strategicznej współpracy z dostawcą paliwa – firmą Gazprom Germania – oraz operatorami komunikacji miejskiej z Gdyni, Katowic, Olsztyna, Torunia i Warszawy, stało się możliwe przeprowadzenie kompleksowych testów w warunkach rzeczywistych w tych 5 polskich miastach. Każdy z uczestników testu ma swoje ambitne cele:

– producent autobusów Solbus – dostarczania nowoczesnych i ekologicznych pojazdów komunikacji miejskiej produkowanych w Polsce;

– dostawca paliwa Gazprom Germania – wejścia na nowy rynek gazu ziemnego oraz zaoferowanie metanu dla motoryzacji, a dzięki temu pozyskanie nowych grup odbiorców paliwa i zdywersyfikowanie kierunków sprzedaży;

– zakłady komunikacji miejskiej – pozyskania ekologicznych i oszczędnych autobusów komunikacji miejskiej.

Zobacz relację z testów autobusu Solbus SM 12 LNG w maju 2012 roku w Polsce – kliknij tutaj
Fabryka autobusów Solbus mieści się w Solcu Kujawskim o obecnie zatrudnia ok. 150 osób. Główna montownia pojazdów mieści się na powierzchni 8.000 metrów kwadratowych. Solbus w procesie produkcji korzysta z renomonowanych dostawców komponentów – firm Cummins, Iveco, ZF czy Voith.