NIEMCY | Samochody zasilane CNG najoszczędniejsze w eksploatacji

Fiat Punto Evo Natural Power (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)

Fot. Fiat Punto Natural Power to najtańszy w eksploatacji pojazd w Niemczech Źródło: cng.auto.pl

Jak donosi Erdgas Mobil – niemieckie stowarzyszenie promujące CNG do zasilania pojazdów, samochody zasilane metanem są najoszczędniejsze w eksploatacji na rynku niemieckim. Wynika tak z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Duisburg-Essen w Centrum Rozwojowym Motoryzacji. Przy obecnej cenie 1m3 na poziomie 72 eurocentów (0,99 euro za kilogram gazu), koszt przejechania 100 kilometrów przez Fiata Punto i Fiata Qubo w wersji Natural Power wynosi zaledwie 4,16 euro na dystansie 100 kilometrów.

Fiat Qubo Natural Power (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)

Fot. Fiat Qubo Natural Power znalazł się również na I miejscu klasyfikacji Źródło: cng.auto.pl

W zestawieniu pierwsze miejsce ex aequo zajęły Fiat Punto i Fiat Fiorino wyposażone w fabryczną instalację zasilania gazem ziemnym (CNG), opartą na silniku 1.4 Natural Power. Pojazdy na przejechanie 100 kilometrów potrzebują średnio zaledwie 5,7 m3 (4,2 kg). Przy obecnych cenach CNG w Niemczech – 0,72 euro/m3 (0,99 euro/kg), koszt przejechania 100 kilometrów wynosi zaledwie 4,16 euro.

VW Passat 1.4 TSI EcoFuel (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)

Fot. W czołówce znalazł się również VW Passat 1.4 TSI EcoFuel (CNG) Źródło: cng.auto.pl

Bardzo dobrze w zestawieniu wypadły również inne pojazdy z fabryczną instalacją zasilania CNG. Na szczególną uwagę zasługują wyniki pojazdów z silnikami turbo o mocy 150 KM. Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel na pokonanie 100 kilometrów potrzebował 4,31 euro, zaś Volkswagen Touran TSI EcoFuel i Opel Zafira Tourer CNG – po 4,71 euro.

Mercedes W212 E 200 NGT (CNG, gaz ziemny, metan, biogaz)

Fot. Mercedes E 200 NGT również znalazł się w czołówce klasyfikacji Źródło: cng.auto.pl

Ponadto w pierwszej 15. znalazły się również Mercedes E 200 NGT oraz Volkswagen Caddy EcoFuel.

Przeprowadzone badania przez prof. dr. Ferdinanda Dudenhöffera w Katedrze Motoryzacji Uniwersytetu Duisburg-Essen miały na celu przedstawienie najoszczędniejszych pojazdów z silnikiem spalinowym, w tym pojazdów hybrydowych. Uczony ma nadzieję, że efektem tego typu badań będzie wprowadzenie prawa, które zobligowałoby producentów pojazów do wytwarzania samocgodów z napędami alternatywnymi na poziomie 5% ich produkcji globalnej. Według prognoz pozwoliłoby to na obniżenie cen tego typu aut o 15 – 20%.

Napisano w Wiadomości
Oficjalne profile cng.auto.pl

Partnerzy:

Archiwum newsów

Specjalistyczny sklep z olejami i chemią motoryzacyjną