Przyszłość indywidualnej mobilności według Audi to CNG

Audi A3 TCNG - egas, gaz ziemny, metan, biogaz, gaz syntetyczny
Fot. Audi A3 TCNG – wystawa Genewa MotorShow 2012 Źródło: AUDI

Audi opracowało kompleksową koncepcję swojego priorytetowego projektu: zrównoważonej mobilności indywidualnej. Inżynierowie z Inglostadt pracują nad nowymi silnikami zasilanymi gazem ziemnym, które lokalnie będą emitować znikome ilości szkodliwych spalin i w najlepszym wypadku, w myśl globalnej równowagi środowiskowej, będą neutralne jeśli chodzi o emisję CO2.

Audi A3 TCNG (LNG, gaz ziemny, metan, biogaz, erdgas, egas)
Fot. Audi A3 TCNG Źródło: AUDI

Na wstępie pragniemy przypomnieć, że Audi od kilku miesięcy pracuje nad nową odmianą silnika 1.4 TSI EcoFuel. Został on zaadaptowany od matki koncernu – Volkswagen Group. Dotychczas posiadał 150 KM, a zamontowany w modelu Volkswagen Passat potrzebował na pokonanie 100 kilometrów średnio 4,8 m3 (3,5 kg) gazu ziemnego. W nowej odsłonie zmniejszono moc jednostki do 122 KM, co przełoży się na zmniejszenie spalania i ograniczenie emisji CO2. Jednostka ta będzie montowana w nowych modelach Grupy Volkswagen, stworzonych na bazie płyty podłogowej MQB.

Z nieoficjalnych informacji wiemy, że Audi prowadzi również prace nad stworzeniem jednostki 1.8 EcoFuel o mocy 180 KM. Będzie ona prawdopodobnie montowana w większych modelach tej marki. Warto również zaznaczyć, że dla potrzeb wdrożenia silników 1.4 i 1.8 EcoFuel w pojazdach Audi na fabrycznym torze producenta w Inglostadt została zamontowana wewnętrzna stacja tankowania CNG.

Film. Audi Balanced Mobility – przedstawienie projektu
Źródło: AUDI

„Audi balanced mobility” to wizja mobilności bez emisji dwutlenku węgla. Inicjatywa Audi e-gas project jest pierwszym dużym krokiem do jej realizacji. Audi jako pierwszy producent aut na świecie, tworzy cały łańcuch nośników energii o długotrwałym działaniu. Produktami końcowymi tego łańcucha są: czysta elektryczność, wodór oraz syntetyczny e-gas (CNG). Turbiny wiatrowe należące do Audi wytwarzają odnawialną energię elektryczną, która w przyszłości będzie napędzała modele e-tron. Wodór odzyskany metodą elektrolizy nadaje się do zastosowania w pojazdach napędzanych ogniwami paliwowymi, natomiast e-gas uzyskany metodą metanizacji, umożliwia przyjazne dla klimatu przemieszczanie się na dużych odległościach samochodom wyposażonym w silniki spalinowe.

Nowe technologie i pojazdy, które Audi opracowuje dla rozwoju mobilności przyszłości, podkreślają mocne strony marki. Zrównoważony rozwój z jednej, najwyższa jakość oraz przyjemność z jazdy z drugiej strony, to cechy, które w przypadku Audi nie wykluczają się, ponieważ firma postawiła je sobie jako podstawowy cel przyszłości mobilności.